1.9 TDI AGR 90KM -drgania/szarpanie silnika na biegu jałowym
: czw maja 18, 2017 13:01
Witam
Borykam się z tym problemem od początku roku i nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co jest nie tak. Ale od początku. Auto to Audi A3 1.9 TDi AGR (90KM) 1998r 320 tys. (w 100% potwierdzony przebieg).
Auto kupione w listopadzie zeszłego roku, w grudniu wymiana rozrządu (rolki, pompa wody, pasek itp.) i filtrów oleju oraz paliwa. Świece sprawdzone w zimie - jedna wymieniona.
Szczegóły problemu.
Podczas jazdy na biegu jałowym słychać inną prace silnika, a co za tym idzie drgania silnika przenoszone na karoserie i szarpie całym autem. Gdy zatrzymam auto lub zwolnię prawie do zera (ale auto nada się toczy), drgania ustępują.
Problem ten występował w zimie po rozgrzaniu silnika a teraz gdy jest cieplej cały czas.
Zakupiłem kabel na Aliexpress i przy pomocy programu VCDS 12 zrobiłem logi statyczne. Błędów w 01 engine nie ma.
Logi statyczne
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Wry4Tti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_SvaU46o.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bg3q5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_2Fu4DB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_nV2tdzF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_u2jGjU.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_vGBbd5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_50c0x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Basic
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_375Euy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3H2rd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6O97X.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi dynamiczne:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_12u2i0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_m1t61P.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_8kfFW4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_s3b0e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_8CeAvHa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Znajomy podpiął swój komputer z programem delphi i zarejestrował podczas drgań, zwiększoną dawke paliwa na wtrysku sterującym (3) oraz 1. Oraz czujnik położenia iglicy się wychyla bez przyczyny. Zalecił sprawdzić wtrysk sterujący, wtrysk wymieniłem na używkę. Problem nadal występuje.
Wspominał że może program się posypał w kompie.
Czujnik EGR, N70 i jeszcze jeden odpiąłem dla sprawdzenia czy to nie one szwankują ale problem nie ustąpił.
Mam też problem z paleniem na ciepłym silniku, wiem że mapa pompy jest do przegrania ale jakoś sie tym nie przejmuje narazie.
Auto oglądało kilku mechaników i żaden nie ustalił przyczyny, sam czytam na internecie o różnych przypadkach ale o swoim nic nie znalazłem.
Ktoś tam mówił że pompa do regeneracji ale skoro silnik pracuje równo (patrz logi) to chyba nie ma takiej konieczności.
Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu oraz naprawy.
Dodam, że większość napraw jestem w stanie sam wykonać. Ale brak mi doświadczenia w diagnozie.
Borykam się z tym problemem od początku roku i nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co jest nie tak. Ale od początku. Auto to Audi A3 1.9 TDi AGR (90KM) 1998r 320 tys. (w 100% potwierdzony przebieg).
Auto kupione w listopadzie zeszłego roku, w grudniu wymiana rozrządu (rolki, pompa wody, pasek itp.) i filtrów oleju oraz paliwa. Świece sprawdzone w zimie - jedna wymieniona.
Szczegóły problemu.
Podczas jazdy na biegu jałowym słychać inną prace silnika, a co za tym idzie drgania silnika przenoszone na karoserie i szarpie całym autem. Gdy zatrzymam auto lub zwolnię prawie do zera (ale auto nada się toczy), drgania ustępują.
Problem ten występował w zimie po rozgrzaniu silnika a teraz gdy jest cieplej cały czas.
Zakupiłem kabel na Aliexpress i przy pomocy programu VCDS 12 zrobiłem logi statyczne. Błędów w 01 engine nie ma.
Logi statyczne
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Wry4Tti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_SvaU46o.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bg3q5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_2Fu4DB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_nV2tdzF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_u2jGjU.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_vGBbd5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_50c0x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Basic
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_375Euy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3H2rd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6O97X.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi dynamiczne:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_12u2i0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_m1t61P.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_8kfFW4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_s3b0e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_8CeAvHa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Znajomy podpiął swój komputer z programem delphi i zarejestrował podczas drgań, zwiększoną dawke paliwa na wtrysku sterującym (3) oraz 1. Oraz czujnik położenia iglicy się wychyla bez przyczyny. Zalecił sprawdzić wtrysk sterujący, wtrysk wymieniłem na używkę. Problem nadal występuje.
Wspominał że może program się posypał w kompie.
Czujnik EGR, N70 i jeszcze jeden odpiąłem dla sprawdzenia czy to nie one szwankują ale problem nie ustąpił.
Mam też problem z paleniem na ciepłym silniku, wiem że mapa pompy jest do przegrania ale jakoś sie tym nie przejmuje narazie.
Auto oglądało kilku mechaników i żaden nie ustalił przyczyny, sam czytam na internecie o różnych przypadkach ale o swoim nic nie znalazłem.
Ktoś tam mówił że pompa do regeneracji ale skoro silnik pracuje równo (patrz logi) to chyba nie ma takiej konieczności.
Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu oraz naprawy.
Dodam, że większość napraw jestem w stanie sam wykonać. Ale brak mi doświadczenia w diagnozie.