Strona 1 z 1

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: śr maja 10, 2017 20:25
autor: Białek
Poszedłem do garażu sprawdzić olej (OK, nie żre) przy okazji zauważyłem, że płyn chłodzący jest poniżej minimum - zmartwiłem się. Odkręciłem zakrętkę zbiornika - głośny syk, ciśnienie uszło a poziom podniósł się ponad minimum (poszedł w górę ponad centymetr).

Samochód był zimny jak trup - stał równo dobę.

Martwić się, czy cieszyć? Normalne to?

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: śr maja 10, 2017 23:24
autor: bioly05011
spokojnie nic się nie dzieje,na zimnym też syknie,a korek od oleju jaki?

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: pt maja 26, 2017 19:56
autor: Rikom
wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego:{)

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: pn maja 29, 2017 22:27
autor: mati965
Jeśli masz możliwość sprawdź inny korek. U mnie w ASV było podobnie - skończyło się na nowej uszczelce pod głowicą i planowaniem głowicy.

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: wt maja 30, 2017 07:08
autor: Michał_1977
Możecie mi powiedzieć,po co mu każecie zmieniać korek? :chytry:
Przecież to jest układ ciśnieniowy,po to by podnieść temperaturę wrzenia. Zdrowy korek ma za zadanie utrzymywać ciśnienie i upuścić przy ok.1,5bara.

Białek,to jest normalne zjawisko. To,że po równej dobie syknęło,świadczy tylko o tym,że układ jest bardzo szczelny.
Jak już chcesz to sprawdzić,to przy nagrzanym motorze,ściśnij wąż od chłodnicy. Ma być "napompowany",ale spokojnie ma dać się ugniatać.
Białek pisze:iśnienie uszło a poziom podniósł si
Bo rozdymane węże gumowe skurczyły się i objętość układu zmniejszyła się,więc poziom podskoczył.

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: śr maja 31, 2017 22:22
autor: mati965
W moim przypadku sprawdzenie innego korka motywowano jego nie upuszczaniem ciśnienia przy danej wartości ;) stąd sprawdzenie zachowania na innym ;)

Re: Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: pt cze 02, 2017 14:06
autor: Pinhead
mati965 pisze:W moim przypadku sprawdzenie innego korka motywowano jego nie upuszczaniem ciśnienia przy danej wartości ;) stąd sprawdzenie zachowania na innym ;)
Tylko skąd ty chcesz mieć ciśnienie na zimnym? :lol: Ciśnienie jest tylko na ciepłym i wynika z rozszerzania się cieczy pod wpływem temperatury. Nie ma temperatury nie ma ciśnienia. Chyba że ktoś ma uszkodzoną głowice lub uszczelkę wtedy ciśnienie może być nawet na zimnym bo wynika z napompowania układu spalinami.

Re: Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: ndz cze 04, 2017 14:27
autor: mati965
Pinhead pisze:
mati965 pisze:W moim przypadku sprawdzenie innego korka motywowano jego nie upuszczaniem ciśnienia przy danej wartości ;) stąd sprawdzenie zachowania na innym ;)
Tylko skąd ty chcesz mieć ciśnienie na zimnym? :lol: Ciśnienie jest tylko na ciepłym i wynika z rozszerzania się cieczy pod wpływem temperatury. Nie ma temperatury nie ma ciśnienia. Chyba że ktoś ma uszkodzoną głowice lub uszczelkę wtedy ciśnienie może być nawet na zimnym bo wynika z napompowania układu spalinami.
Zwracam honor :pub: . Ślepe zapatrzenie w działania zaufanego mechanika, a nie przemyślenie sprawy od strony prostej fizyki.

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: pn cze 05, 2017 07:17
autor: Michał_1977
Pinhead pisze:Chyba że ktoś ma uszkodzoną głowice lub uszczelkę wtedy ciśnienie może być nawet na zimnym bo wynika z napompowania układu spalinami.
Na dobrą sprawę,to też jest łatwe do obalenia,bo jeśli jest pęknięcie w głowicy lub rozwalona uszczelka,to spaliny jeśli weszły do układu i go napompowały,to po zgaszeniu równie dobrze powinny wyjść,a przynajmniej ciśnienie zniknąć :-)

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: pn cze 05, 2017 16:08
autor: Pinhead
Może być tak że silnik już chłodny a ciśnienie w układzie nie zdąży zejść bo nieszczelność malutka. Tempo przedostawania się przedmuchów z cylindra do ukł.chłodzenia jest znacznie wyższe niż z układu chłodzenia do cylindra gdy silnik nie pracuje. Może być też nieszczelność która przepuszcza tylko na rozgrzanym silniku, temperatura spada i szczelina maleje na tyle że ciśnienie będzie utrzymywane. W każdym razie na zimnym nie powinno być ciśnienia w układzie.

Cud - płyn chłodniczy - kto to rozumie

: wt cze 06, 2017 06:15
autor: Michał_1977
Pinhead,nie ma co polemizować. Wystarczy zrobić test na zawartość CO² :bajer: