[Mk2] zegary itd.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

[Mk2] zegary itd.

Post autor: m1chal » ndz sie 27, 2006 21:23

sluchajcie otoż mam problem :) ... mam w swoim golfie 1.6 TD licznik proedkosci oraz zwykły zegar. chce zamontowac inne zegary tak zeby bylo dokladnie wszytsko to samo ale zamiast zegaru ma być obrotomierz. szukalem na allegro i nigdzie nie widzialem samych tych zegarow (predkosc i obrotomierz) bez wyswietlacza LCD ... czy ten wyswietlacz LCD to jest tylko zegar normalny? czy to jest przygotowane pod komputer (ktorego zreszta nie mam)



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz sie 27, 2006 22:17

Obtotomierz w dieslu jeśli nie był seryjnie to bedzie problem. Trzeba ciągnąć kabelek od altka z wyjścia W do liczników. Licznik do dieselka z obrotkiem to żadkośc. W żadnym dieslu nie było komputera MFA więć i w nowo nabytym liczniku też nie bedzie. Dopiero w MK3 jest MFA w dieslu. Kompa do diesla bardzo trudno jest zrobić więć nie montowali. U ciebie może był obrotek ale ktoś wywalił zegary na te co masz a altek ma wyjście W i ten kabel jest w oryginale. Nie wiem musisz sprawdzić. Aha jesli nie było w ogóle obrotka to musisz kombinowac również altek z takim wyjściem. Jeśli będziesz miał szczęście to tylko zegary wymienisz i obrotek będzie działał. PozdrooVWka


Obrazek

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » ndz sie 27, 2006 22:52

alternator ma taki kabelek i wyjscie W ... jak go kupilem ten kabelek latał sobie luzem i wlasnie sie zastanawialem do czego moze byc...ale juz sie wyjaśniło... wiec tylko musze go podpiać do alternatora bo nadal wisi luzem ;)

czyli jak na aukcji poniżej...

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=123578424

... jakbym kupil np ten licznik a te przewody w alternatorze itd mam juz to tylko zamienić licznik i powinno być si? on tu pisze ze to jest do 89 roku a ja mam golfa z 92 :/ to jest jakis problem? a po trzecie ja mam troche innaczej diody poustawiane, ale to chyba nie ebdzie z tym problemu?powinno dzialac i tak?



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pn sie 28, 2006 08:36

koledzy, ja mialem MK 2 silnik JP czyli zwykly diesel, seryjnie mialem licznik tylko predkosci i nic wiecej, nawet zegara nie bylo, kupilem na allegro licznik z obrotomierzem i cyfrowym zegarkiem, dzialal bez problemu i bez zadnych przerobek i u ciebie tez bedzie dzialal. Jedyna rzecza na jaka musisz zwrocic uwage jak bedziesz kupowal to to azeby mial tyle samo wtyczek co twoj stary licznik wtedy nic nie bedziesz musial przerabiac tylko wymieniasz i jezdzisz. Co do MFA to kolega ma racje diesle nie mialy jeszcze tego.


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn sie 28, 2006 09:40

m1chal pisze:koledzy, ja mialem MK 2 silnik JP czyli zwykly diesel, seryjnie mialem licznik tylko predkosci i nic wiecej, nawet zegara nie bylo, kupilem na allegro licznik z obrotomierzem i cyfrowym zegarkiem, dzialal bez problemu i bez zadnych przerobek i u ciebie tez bedzie dzialal.
Hehe no to miałes fuksa. Pewnie ktoś kiedyś wyjął licznik i zamienił na taki lipny. Zaden diesel jeśli w fabryce nie przewidziano licznika z obrotkiem nie miał nawet instalacji.
... jakbym kupil np ten licznik a te przewody w alternatorze itd mam juz to tylko zamienić licznik i powinno być si? on tu pisze ze to jest do 89 roku a ja mam golfa z 92 :/ to jest jakis problem? a po trzecie ja mam troche innaczej diody poustawiane, ale to chyba nie ebdzie z tym problemu?powinno dzialac i tak?
Czyli ty też miałeś kiedyś obrotek ale go ktoś wywalił i zastąpił licznikiem jaki masz teraz. Co to tego że liczniki mają inaczej ustawione diody LED to nie wiem czy by działało ale zasadniczą różnicą jest to że do 89 roku liczniki były na dwie wtyczki a od II połowy 89 były na jedna wtykę aż do końca produkcji. Więc musisz kupić koniecznie licznik z obrotkiem na jedną wtyke.

PozdrooVWka

[ Dodano: 28 Sie 2006 10:32 ]
Niedawno brat miał problem w swojej Jettuni z obrotkiem cała sprawa opisana jest tu ==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58732. m1chal, coś wspominał że u niego ten kabelek luzem wisiał więc pewnie może wydarzyć się to samo.

PS: Jak zmienie furaka (oczywsita klekot) i nie bedzie miał obrotomierza a nie znajde od MK2 licznika to chyba pokusze się o licznik z MK3 ale z samochodu gdzie nie było elektroniki w silniku. Np licznik taki http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=122836552 Trza tylko zrobić pinout i gitara.


Obrazek

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pn sie 28, 2006 11:00

Lukas90b pisze: Hehe no to miałes fuksa. Pewnie ktoś kiedyś wyjął licznik i zamienił na taki lipny. Zaden diesel jeśli w fabryce nie przewidziano licznika z obrotkiem nie miał nawet instalacji.
ale nie wydaje mi sie zeby niemcy bawili sie w takie cos i wymieniali licznik na gorszy przed sprzedarza, a samochod kupilem bezposrednio od niemca ktory do konca jezdzil tym samochodem :)


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pn sie 28, 2006 11:33

Każdy Golf/Jetta po 87/86 roku MUSI posiadać podłączony do instalacji wtyk W alternatora ,nawet jeżeli nie ma i nie było obrotomierza.
Sygnał obrotów (W) jest wykożystywany do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Układ elektroniczny odpowiedzialny za sterowanie kontolką ciśnienia oleju i "brzęczykiem" znajduje się w szybkościomierzu (stare zegary na dwie wtyczki) ,lub zegarku i obrotomierzu (nowsze zegary na jedną wtyczkę).
To czy posiadacie urządzenie do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju widać po przekręceniu kluczyka
jeżeli kontrolka oleju miga to znaczy że jest (W musi być) ,jeżeli świeci to znaczy że brak jest tego układu (połączenia W może nie być)
Jeżeli alternator nie posiada "W" to wcale nie trzeba go zmieniać ,wystarczy wyprowadzić kabel z "przed" diód prostowniczych (zmienne napięcie).



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn sie 28, 2006 12:53

Hmm a to dziwne bo ni w mojej Jettce nie ma kabelka ani wyjścia na obrotku ani nawet w poprzedniej brata Jettuni nie było takowego wyjścia. Czyli Instalacje jak chcieli to robili. a w niemczech u nich jak popsuje się coś to oni nie bawią się w przelutowywaniew żaróweczki czy coś tylko całą częśc nową kupują. Dlatego U niektórych kabelki i wyjście na altku było a u niektórych nie.


Obrazek

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pn sie 28, 2006 13:07

marek29 pisze:Każdy Golf/Jetta po 87/86 roku MUSI posiadać podłączony do instalacji wtyk W alternatora ,nawet jeżeli nie ma i nie było obrotomierza.
Sygnał obrotów (W) jest wykożystywany do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Układ elektroniczny odpowiedzialny za sterowanie kontolką ciśnienia oleju i "brzęczykiem" znajduje się w szybkościomierzu (stare zegary na dwie wtyczki) ,lub zegarku i obrotomierzu (nowsze zegary na jedną wtyczkę).
To czy posiadacie urządzenie do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju widać po przekręceniu kluczyka
jeżeli kontrolka oleju miga to znaczy że jest (W musi być) ,jeżeli świeci to znaczy że brak jest tego układu (połączenia W może nie być)
Jeżeli alternator nie posiada "W" to wcale nie trzeba go zmieniać ,wystarczy wyprowadzić kabel z "przed" diód prostowniczych (zmienne napięcie).
dokladnie - ja mialem MK2 z 89 roku i jak kupilem sobie licznik z obrotkiem to nic nie musialem robic, warunek jest ta sama ilosc wtyczek, ja mialem na 2


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » pn sie 28, 2006 13:15

ok dzieki bardzo wam :D



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn sie 28, 2006 13:46

Od tego tu jesteśmy na tym forum żeby sobie pomagać. Ale ja bedę nadal przystawał na tym że żadko które diesle były wyposazone w altek z wyjściem W i z kablem aż do kości przy zegarze. PozdrooVWka


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sie 28, 2006 16:55

Lukas90b pisze: Zaden diesel jeśli w fabryce nie przewidziano licznika z obrotkiem nie miał nawet instalacji.
Nie zgadzam sie....Montowałem obroteku u siebie,u kolegi i obydwa miały instalacje...



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn sie 28, 2006 17:18

bongo pisze:Lukas90b napisał/a:
Zaden diesel jeśli w fabryce nie przewidziano licznika z obrotkiem nie miał nawet instalacji.
Nie zgadzam sie....Montowałem obroteku u siebie,u kolegi i obydwa miały instalacje...
Dobra to ja powinienem podać że w owych jettach o których pisałem jest wersja wyposazenia CL czyli licha. Więc instalki nie było.
bongo, to pewnie było cos takiego że to nie były wersje CL tylko coś bogatszego. PozdroovWka.


Obrazek

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pn sie 28, 2006 18:01

Lukas90b pisze:
bongo pisze:Lukas90b napisał/a:
Zaden diesel jeśli w fabryce nie przewidziano licznika z obrotkiem nie miał nawet instalacji.
Nie zgadzam sie....Montowałem obroteku u siebie,u kolegi i obydwa miały instalacje...
Dobra to ja powinienem podać że w owych jettach o których pisałem jest wersja wyposazenia CL czyli licha. Więc instalki nie było.
bongo, to pewnie było cos takiego że to nie były wersje CL tylko coś bogatszego. PozdroovWka.
Nie napisałeś roczników tych samochodów, myślę że wersja nie ma znaczenia (moje poprzednia też była CL).
Tak jak napisałem układ dynamicznej Kontroli ciśnienia porzebuje sygnału z dwóch czujników ciśnienia oleju i obrotów.
Nie widziałem takiej opcji (a widziałem i mam kontakt z wieloma autami) żeby ten kabel nie był wpięty w instalację oczywiście chodzi mi o auto bez obrotka.
Brakowało tego kabla w starszych autach (bodajże do 86r) i to było normalne ,ale późniejsze wersje miały to podłączenie w standarcie ,a od 88/89r to norma i MUSI być.
A jego brak traktowałbym jako kombinacje.....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości