Strona 1 z 2
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: wt maja 02, 2017 21:42
autor: KamilP
Witam serdecznie. Pacjent to 1.9 TDI ASV 110KM. Auto przy delikatnym przyśpieszaniu puści niebieskiego bąka przy 1800-2000 obrotów. Dymienie występuje tylko w tym zakresie. Problem ustaje po odpięciu wężyka podciśnieniowego z EGR (nie zatykałem przewodu bo zdjąłem od strony zaworka). Dzisiaj zaślepiliśmy EGR blaszką, auto przyśpiesza dużo żwawiej ale dymienie również występuje. O co może chodzić? Mam dostęp do VAGa.
Filmik jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=XU-Q1XR ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo proszę o pomoc, już mi brakuje pomysłów
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: śr maja 03, 2017 11:42
autor: rotkeh
Zrób komplet logów, sprawdź jaki jest kąt wtrysku (VAG-COM; Engine ; Basic Settings ; grupa 000 ; pozycja 2 przy rozgrzanym silniku powinna mieć 49-54).
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: śr maja 03, 2017 12:21
autor: KamilP
rotkeh, Wszystkie logi nie wiem czy zdążę zrobić ale spróbuję, i kąt wtrysku sprawdzę. Dzięki
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: śr maja 03, 2017 14:22
autor: KamilP
Dalsza część tematu tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=608536" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: czw maja 04, 2017 14:05
autor: rotkeh
Jeśli logi z tego tematu są z tego auta to kąt wtrysku do poprawienia norma to 49-54, u Ciebie jest 70.
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: czw maja 04, 2017 16:28
autor: KamilP
rotkeh, Wiem, spróbuję to ogarnąć jak wrócę do domu. Ale czy to może być przyczyną tego niepokojącego bączka? Dziwi mnie ze po odpięciu wężyka egr problem ustał, tak jakby coś ze sterowaniem nie tak było
Re: Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: czw maja 04, 2017 17:58
autor: flatron1984
E tam kąt może zostać, na pewno nie on jest powodem tego dymka... U siebie mam ustawiony na ~68 i nic podobnego nie występuje
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: pt maja 05, 2017 19:45
autor: Rikom
Coś mi się wydaje, że N18 do wymiany lub zaślepienie EGR-a, bo w BS nie ma reakcji, no i turbo przeładowuje.
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: pt maja 05, 2017 22:55
autor: KamilP
Rikom, EGR zaślepiony dzień przed logami
Kolektor nie był strasznie zasyfiony to z powodu braku czasu go nie czyściliśmy
Po tym zabiegu auto dużo lepiej się zbiera od dołu, mega różnica ale jednak dymienie też występuje. I zastanawia mnie czemu po zdjęciu podciśnienia problemu nie ma, tak jakby coś było ze sterowaniem podciśnieniowym, jak podciśnienie jest mniejsze to coś tam inaczej działa i nie dymi :p Myślałem jeszcze o odmie bo silnik był dość mocno zapocony przy odmie, aż z boku silnika, ale znowu czemu po wypięciu egr problem ustał..
A co do turbo niestety wiem, chociaż przy BS widziałem sztanga dość mocno chodziła
Przewód z ICka zdjęty oleju praktycznie brak.
Re: Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: sob maja 06, 2017 16:42
autor: Rikom
KamilP pisze:rotkeh, Dziwi mnie ze po odpięciu wężyka egr problem ustał, tak jakby coś ze sterowaniem nie tak było
więc myślałem, że nie zaślepiony;{)
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: sob maja 06, 2017 16:52
autor: KamilP
Po odpięciu wężyka, jak zauważyłem że problem ustał to ze szwagrem go zaślepiliśmy. Niestety to nie pomogło ale i tak było warto
Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: ndz maja 07, 2017 16:41
autor: rotkeh
Z logów widać że masz mega przeładowanie i tym najpierw się zajmij. Jak odpinasz wężyk od EGR nie zalepiając go, wtedy gubisz podciśnienie i ma to skutek na sterowanie turbiny. Na początek sprawdź czy masz wszystkie wężyki przy zaworach (N18, N75) zgodnie podłączone. Kolejna sprawa to odepnij sztangę od turbiny bez zmiany długości i sprawdź czy faktycznie kierownice chodzą z zacięciem. Jeśli nic nie blokuje to możliwe że jakiś "mechanior" pchał tam ręce i rozregulował długość sztangi i za bardzo ją skrócił ( oryginalnie jest zabezpieczona farbą ). Do póki nie ogarniesz ciśnienia turbiny nie ma sensu wymyślać co jest nie tak.
flatron1984 pisze:E tam kąt może zostać, na pewno nie on jest powodem tego dymka... U siebie mam ustawiony na ~68 i nic podobnego nie występuje
Zgodzę się że nie będzie miał wpływu na niebieski dymek, ale za wczesny kąt jest niezdrowy dla silnika , twarda praca.
Powinien się przydać w ocenie kąta wtrysku :
https://www.youtube.com/watch?v=wMY08B0H5G8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: ndz maja 07, 2017 17:05
autor: deskjet
A co może się stać przy przyspieszonym kącie do ok 65-68? Zrobiłem na takim kącie 120tys km i póki co wszystko ok.
Re: Kopcenie na niebiesko przy przyśpieszaniu
: ndz maja 07, 2017 17:17
autor: daniel.wwe
Nic, jedynym skutkiem ubocznym jest twardsza praca silnika.
Dla lepszej wydajności całego silnika jest tak ustawić kąt wtrysku aby był lekko przyśpieszony (czyli powyżej niebieskiej linii w TDI Timing) wtedy zimny silnik lepiej odpala, zaś przy dużym obciążeniu nie będzie miał problemu ze spaleniem dużej dawki paliwa (będzie trochę żwawszy w górnym zakresie obrotów). Wiadomo że z przyspieszeniem kąta też przesadzić nie można, po prostu ma nie wychodzić poza zieloną linię w TDI Timing.