DPF 2.0 TDI BMM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: SaNoN » pn mar 27, 2017 23:43

Podjalem juz decyzje o usunieciu filtra DPF z mojego auta.
Niestety w tej tematyce jestem zielony i chetni poslucham rad innych.

Mam goscia ktory jest w stanie usunac mi programowo DPF, ale powiedzial mi ze nie bede mogl fizycznie usunac czujnikow z ukladu takich np jak czujnik roznicy cisnien itp.
Na moja logike, skoro gosc oferuje programowe usuniecie DPF to dlaczego mam zostawiac te czujniki na swoim miejscu? Skoro sterownik nie bedzie juz widzial tego ustrojstwa.

Na miejsce DPF chce wstwic katalizator, co teraz z czujnikami temepratury? Z przewodami idacymi do czujnika roznicy cisnienia?

Bylem przekonany ze po usunieciu tego filtra programowo, cale to ustrojstwo tez bede mogl usunac.

Bede wdzieczny za pomoc.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: Adamm » wt mar 28, 2017 14:59

wyjscia sa 2

1. zostawiasz czujniki podpięte elektrycznie, ale pochowane pod maska (gdzieś upchnięte)

2. wywalasz wszystko ale musisz dodatkowo wywalić tabele błędów od tych czujników.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: needved » wt mar 28, 2017 19:02

Fizycznie też należy usunąć filtr. Rozcina się puszkę filtra, usuwa wkład i spawa puszkę. Czujniki i całą resztę można zostawić aby wszystko wyglądało jak fabryka, i uparty diagnosta na przeglądzie nie miał się do czego doczepić.
Same usunięcie programowe to kiepski pomysł bo po usunięciu fizycznym właściciele mówią, że poprawia się dynamika i często spada spalanie.
Jakie masz z nim problemy że chcesz usunąć?



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: SaNoN » wt mar 28, 2017 21:48

Nie mam zadnych problemow, na chwile obacna smiga.
Ale przesiadlem sie z Bertony turbo (250KM) i brakuje mi troszke mocy, wiec zanim sie zabiore za softa, chce utorowac sobie droge.

Dzis po entej rozmowie, dowiedzialem sie tez ze w moim silniku cala puszka to DPF (mialem nadzieje ze jest tam tez katalizator) i nie mam katalizatora.
Wybebeszenie puszki i zostawienie takiego pustego wiadra nie wchodzi w gre bo bedzie nieprzyjemny rezonans, wiec na 100% bede chcial wstawic jakis uniwersalny katalizator np 400cpsi (musze jeszcze zasiegnac kilku porad)
Katalizator chce zalozyc takze dla swietego spokoju zeby jednak te spaliny w jakims stopniu spelnialy normy.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: needved » wt mar 28, 2017 22:59

Nie rozumiem dlaczego chcesz usuwać DPFa i wstawiać kata który też w jakimś tam stopniu dusi spaliny w wydechu.
SaNoN pisze:Wybebeszenie puszki i zostawienie takiego pustego wiadra nie wchodzi w gre bo bedzie nieprzyjemny rezonans,
Pierwszy raz słyszę aby pusta puszka po DPFie powodowała rezonans.
Jeżeli chcesz zrobić tylko program to DPF nie będzie Ci przeszkadzał
Po programie te silniki wychodzą około 170PS
Usunięcie filtra dodało by kilka PS ale bez przesady.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: Adamm » śr mar 29, 2017 08:20

needved, jest delikatny metaliczny podzwiek jak sie stoi za autem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: indyczes » śr mar 29, 2017 08:31

Tak, tylko,że takim autem nie pojedziesz juz do Niemcowni-bardzo rygorystycznie podchodzi do tego tematu ich POLIZEI. U nas tez szykuja sie zmiany i Policja ma mieć coraz większa liczbę aut z aparatura do sprawdzania spalin. Ja bym to zostawił jak nie sprawia wiekszych kłopotów, decyzja nalezy do Ciebie.



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: SaNoN » czw mar 30, 2017 13:39

Dlatego wlasnie chce wstawic katalizator, zeby nie bylo tego dzwieku.
Ktos ma namiary na firme ktora ma pojecie o katalizatorach i odpowiednim ich dobraniu do danego silnika?
Ja dzwonilem juz do trzech firm i niestety nikt nie potrafi mi pomoc.

170KM mnie nie jara, chce wrzucic hybryde turbo BMM-BMN i jakies wydajniejsze wtryski zeby celowac w okolice 200KM, eos troche wazy, wiec mysle ze okolice 200KM bedzie w sam raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: Adamm » czw mar 30, 2017 17:58

SaNoN, wystarczy ze na wydechu wstawisz tlumik w obudowie katalizatora i spokojnie wytlumisz ten dzwiek jesli tylko o niego chodzi wtedy nie musisz wstawiac kata


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: SaNoN » pt mar 31, 2017 22:50

Chce katalizator koniecznie. Nie chce byc juz totalnym smrodzicielem. Skoro wyleci DPF, to katalizator musze dac.
Niestety poziom wiedzy na temat katalizatorow w PL jest strasznie niski, jak na razie 100% firm z ktorymi rozmawialem nie potrafia odpowiedziec mi na pytanie jaki katalizator nalezy zalozyc to tego silnika.
Nie do konca kumam jak mozna sprzedawac towar o ktorym nie ma sie zielonego pojecia.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: Adamm » sob kwie 01, 2017 09:05

SaNoN, mozesz wstawic kata od 1.9 TDI 105KM np BXE (bliznaczy silnik do Twojego) z tym ze trzeba przerobic puszke. W wersjach z DPF turbo ma wylot na strone prawa a w wersji z katem na lewa.

Taki wydech widzialem juz za 600 -700 zl , przespawujesz to i owo i masz kata dedykowanego ;)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: SaNoN » sob kwie 01, 2017 23:16

To juz zawsze jakis trop.
Ale gdyby ktos wiedzial jakie zageszczenie ma ten katalizator, to bylo by prosciej przy kupnie nowego uniwersalnego.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: Adamm » ndz kwie 02, 2017 08:24

SaNoN, ale po co kupowac uni? silniki 1.9 105 KM wychodzily w wersji z DPF lub z Katem, zatem wywalając DPF i wstawiając kata nic nie musisz sprawdzac, mozna jeszcze zrobic inaczej, w oryginalna puszke po DPF wstawić wklad od Ori kata ale to juz wiecej zabawy niz tylko przespawanie gory puszki od kata


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

DPF 2.0 TDI BMM

Post autor: SaNoN » ndz kwie 02, 2017 10:28

No wlasnie jeden z tunerow mi to zaproponowal.
Zeby wyjac wklad DPF'a i w jego miejsce wlozyc wklad katalityczny.

Problem polega na tym ze sa rozne zageszczenia kataizatorow, od 100 cpsi do 400cpsi (a moze nawet wiecej).
Tu chodzi bardziej o odpowiednie dobranie zageszczenia. Najgorsze ze nie wiem jakim odpowiednikiem DPF'a bedzie zageszczenie katalizatora.
Zeby nie okazalo sie ze zageszczenie jest zbyt duze.
Na roznych stronach pisza rozne informacje, ze 400cpsi spelnia normy euro3, na innych ze spelnia euro4.
W czwartek jade na hamownie i przy okazji sprawdzimy w jakim stanie jest DPF.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości