problem po wymianie sprzęgła i dwumasy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pangrabas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 15, 2017 21:43

problem po wymianie sprzęgła i dwumasy

Post autor: pangrabas » śr mar 15, 2017 22:37

Witam. Mam niemały problem z moim golfem 5 tdi, kod silnika BXE, przebieg 150000, rok 2008. Jest to anglik (mieszkam w GB). Po zakupie udałem się do mechanika w celu kontroli pojazdu i okazało się iż przydałoby się już wymienić koło dwumasowe. Z racji iż w Anglii takie rzeczy są bardzo drogie, przełożyłem wymianę na wizytę w Polsce. Udałem się do serwisu Bosha gdzie zamówiłem komplet dwumasy ze sprzęgłem ( przy okazji kompresor, tarcze i klocki hamulcowe). Koszt prawie 5000zł. Dwumasa LUKa. Po odebraniu samochodu z warsztatu i odpaleniu silnika nie zauważyłem większej zmiany wciskając sprzęgło, nie chodziło lekko, może troszkę delikatniej niż wcześniej i dalej były wyczuwalne na nim wibracje. Do tego pojawiły się podczas postoju bardzo wyrażne, dość mocne i nieregularne szarpnięcia od silnika do kabiny. Strasznie wkurzające. Jako że jestem zielony w tym sprawach i nie mając wiele czasu wróciłem do Anglii zrobiwszy 2000km. Po przejechaniu jeszcze około 500set chciałem odpalić ciepły silnik wyjeżdżając z automyjni i udało mi się to za 4tym razem. Po przekręceniu kluczyka stacyjki spod maski wydobywał się straszny klekot, jakieś ocieranie o coś jakby zaraz silnik miał się rozlecieć. Następnego dnia odpaliłem rano zimny silnik na dotyk. Problem zaczynał się pojawiać coraz częściej i tylko po przejechaniu odcinka mniej więcej 5km, czyli jak silnik już się rozgrzał. W końcu coraz ciężej zaczęła pracować skrzynia biegów, aż do momentu kiedy nie mogłem wysprzęglić i wrzucić biegu. Zgasiłem silnik, wrzuciłem dwójkę (na wyłączonym silniku biegi wchodzą jak w masło) odpaliłem i tak zatoczyłem się do warsztatu znajomych. Demontowaliśmy wszystko żeby dojść do dwumasy i okazało się iż 2 czy 3 śruby ( dokładnie nie pamiętam ) mogliśmy odkręcić lekko bez pomocy klucza. Częsci wyglądały na nie zniszczone, ale jak pokręciliśmy dwumasą to miała po jakieś 5-8 cm luzu na boki. Skręciliśmy jeszcze raz wszystko razem, odpaliliśmy i sprzęgło chodziło tak jak powinno, delikatnie, miękko i bez żadnych wibracji. Akurat, za dobrze by było, po pierwszym dniu zaczęło chodzić nieznacznie ciężej, i do tego to straszne drgawki w kabinie, bardzo wyczuwalne podczas postoju. Po kilku dniach znowu pojawił się problem z odpaleniem z tym przerażliwym łomotem z silnika, jakby miał wypaść. A po tygodniu znowu nie mogłem wrzucić biegu. Udałem się do znajomego angielskiego mechanika( człowiek niby dobrze naprawia), rozebrał i powiedział że sprzęgło do wymiany. No to popłynąłem 2000zł za samo sprzęgło. Pojeżdziłem jakieś 2 tygodnie i w tym momencie samochód stoi bo znowu to samo. Jutro znowu będziemy wszystko rozkręcać i się bawić bo na mechanika to już mnie nie stać. Aha, dodam jeszcze że po wystąpieniu problemu z wrzuceniem biegu, sprzęgło brało już przy podłodze.W tym momencie jest bardzo miękkie. I dlaczego auto na zimnym silniku pali na dotyk, a na rozgrzanym jest podobnie jak na tym filmiku który znalazłem na youtube https://www.youtube.com/watch?v=BxSHyV3YE0U" onclick="window.open(this.href);return false; lub https://www.youtube.com/watch?v=8VcafjIO0nk" onclick="window.open(this.href);return false; . U mnie jest o wiele gorszy dżwięk ale to zależy od humoru auta. Tyle z ostatniej historii mego pędzikura. Jeśli ktoś wytrwał do końca to chwała Wam za to, a za wszelkie wskazówki dotyczące problemu z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam...



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

problem po wymianie sprzęgła i dwumasy

Post autor: needved » śr mar 15, 2017 23:21

pangrabas pisze: sprzęgło brało już przy podłodze
Mi to wygląda na zapowietrzanie się wysprzęglika...
pangrabas pisze:i do tego to straszne drgawki w kabinie, bardzo wyczuwalne podczas postoju.
Możliwe że pada któraś pompka, a jak jeździsz na uszkodzonym pompowtryskiwaczu to dwumas nie wytrzyma długo żaden. Trzeba podpiąć kompa i sprawdzić pompki.
Załóż sztywne sprzęgło jednomasowe i będziesz miał spokój.



pangrabas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 15, 2017 21:43

problem po wymianie sprzęgła i dwumasy

Post autor: pangrabas » czw mar 16, 2017 09:14

Hey. Dzięki za podpowiedzi. Wymieniałem tylko pompkę od sprzęgła i została odpowietrzona. Komputer nie wykazywał błędów. Nie rozumiem tylko dlaczego przy drugiej awarii padło nowe sprzęgło a dwumas był ok. Dzisiaj rozkręcamy wszystko i zobaczymy co tam się dzieje. Plan jest taki że chyba właśnie zrobimy wszystko na sztywno



pangrabas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 15, 2017 21:43

problem po wymianie sprzęgła i dwumasy

Post autor: pangrabas » pn mar 20, 2017 22:57

No i po sprawie. Okazało się iż wszystkie 9 śrub wokół koła dwumasowego było poluzowane. Mniej więcej na cztery obroty śruby. Przy dwóch wcześniejszych wizytach u mechaników (serwis Bosh w Polsce i angielski mechanik), żaden z nich nie zastosował kleju na śruby, a wiem że tak powinno się robić. Nie wiem jak mi to montowali w Polsce ale wszystko wskazuje na to że mogli nie dokręcić śrub i dwumasa zaczęła się odkręcać wyrabiając gwinty, dlatego problem się powtarzał. Nic to, zamontowałem wszystko jeszcze raz wkręcając śruby na klej (ten niebieski). Po odpaleniu silnika nie wyczułem żadnych wibracji w kabinie a sprzęgło pracuje jak powinno, delikatnie i płynnie. Po odbiorze auta z serwisu bosha nie czułem żadnej różnicy na sprzęgle, a teraz tak. Teraz powinno działać... :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14141
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem po wymianie sprzęgła i dwumasy

Post autor: Michał_1977 » wt mar 21, 2017 10:21

pangrabas pisze: żaden z nich nie zastosował kleju na śruby
A jak kiedyś napisałem foto-poradę wymiany sprzęgła,to taki jeden jegomość z tego forum,próbował kpić ze mnie,że na kleju wkręcam owe śrubki.
W Twoim przypadku,niekoniecznie trzeba mieć pretensje do serwisu. Występują kompletne sprzęgła z kołem 2masowym,które już są w fabryce wycentrowane i skręcone. Wystarczy stare odkręcić od wału i przykręcić nowe w całości. Osobiście spotkałem się z przypadkiem,że te małe śrubki w nowym,skręconym sprzęgle,faktycznie były przykręcone może trochę mocniej niż w palcach i kleju nie było.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości