Strona 1 z 1

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: ndz lut 26, 2017 18:01
autor: Belmondo
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam ogromny problem z silnikiem jakim jest TDI ARL w Seacie Leonie Cupra 4x4. Sprowadziłem go z Niemiec z teoretycznie uszkodzonym silnikiem, brak mocy dymienie z wydechu raz szaro. Cena była atrakcyjna wiec sie skusiłem. Po przyjezdzie do Polski Seat wjechał na warsztat, z podejrzeniem pękniętej głowicy. Głowica pojechała do sprawdzenia szczelności - szczelna, zostały dotarte zawory nowe uszczelniacze nowe szklanki, nowy wałek z panewkami czyli tkz komplet plus planowanie głowicy. Wymieniona uszczelka pod głowica, nowy rozrzad pompa olej fitry paski itp. Mechanik jeszcze stwierdził ze jak mamy całość rozebraną sprawdzimy dół panewki tłoki cylindry pierścienie wszystko ok. Po złozeniu tego wszystkiego w całość samochód faktycznie odżył, zbiera sie az miło ( wywalono katalizator bo był zapchany). I tutaj zaczyna sie problem. Po uruchomieniu silnika na tzw zimnym z wydechu wydobywa sie gryzący dym szarawy a przy delikatnej przygazówce szarawo niebieski dym. Silnik złapie temperatury i problem znika i nie dymi. Mechanik stwierdził pompo wtryski do wymiany. Zostały zmienione na sprawdzone wyregulowane, a problem pozostał. Aah jeszcze jest usterka ale nie wiem czy możną je razem powiązać a mianowicie słabe hamulce trzeba dwa razy depnąć i sa. Proszę o pomoc o rade może ktoś się spotkał z takim problemem. w tygodniu chce sprawdzic stopień sprezania i podejrzewam turbo? Szukam warsztatu ktory mi o ogarnie i jest kumaty w tej tematyce silników dolnysląsk, lub lubuskie.

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 09:33
autor: mich77bor
Zobacz jak wygląda dolot, czy nie ma w nim dużo oleju. Być może winna jest pokrywa i zawór w niej zamontowany. Turbo zasysa olej z silnika i dlatego kopci na niebiesko. Trzeba sprawdzić EGR. Sprawdź połączenie pompy vacum z serwem hamulcowym, może króciec w pompie lata luźno i dlatego jest problem z hamulcami.

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 16:49
autor: Belmondo
Napisales ze winna jest pokrywa i zawor w niej zamontowany moglbys opisac bardziej szczegolowo bo nie bardzo wiem o co chodzi

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 16:50
autor: Adamm
uszczelki na pompowtryskach boscha czy zamiennik ?

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 17:04
autor: Belmondo
Ok przyznam sie nie zmieniane byly uszczelki pod pompkami wizualnie byly ok ( jakie moga byc objawy nie zmienionych uszczelek )

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 17:13
autor: Adamm
dymienie, przyrost oleju , gorze odpalanie,
po kazdym wyjeciu pompek powinny isc nowe uszczelki i tylko Bosch

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 18:25
autor: Belmondo
Zamowione juz zostaly oryginal bosch jutro odbieram montuje i zdam relacje o efektach

Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: pn lut 27, 2017 18:52
autor: mich77bor
Skoro na poprzednich pompkach było to samo.... To nie będzie wina oringów. Ja mam głowice z wstawionymi nowymi gniazdami pompek, drugi komplet pompowtrysków i dalej to samo. Śmierdzi i puszcza niebieskiego bąka.

Re: Silnik ARL 150km Problem dymi na niebiesko po remoncie

: czw mar 02, 2017 14:50
autor: wron
Belmondo pisze:Zamowione juz zostaly oryginal bosch jutro odbieram montuje i zdam relacje o efektach
Poprawiło się coś?