[mk2] Zestaw naprawczy to turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

[mk2] Zestaw naprawczy to turbiny

Post autor: vw_vandal » pt sie 25, 2006 16:17

Siemka !! Jakiś czas temu nabyłem mk2 1.6 GTD za okazyjną cene 950 zł. Kupiłem go na części bo mam dwie dwójeczki w TD. Zabrałem mu już kilka gratów nie dawno wyciągnąłem silnik i ku mojemu zdziwieniu cylindry nie mają jaj ani progów turbo (Garetta T3) ma lekki luz na boki (tylko). I mam takie pytanie czy jest jakiś zestaw naprawczy do turbiny?? Ila takie coś kosztuje?? I gdzie można to kupić?? Szkoda golfika i chyba go wyremontuje niech jest na zaśkę ;) Z góry dzięki.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » pt sie 25, 2006 16:29

Cos takiego napewno istnieje, skoro istnieja firmy ktore zajmuja sie regeneracja dmuchaw. Tylko gdzie to kupic i czy da rade to zrobic w domowym zaciszu? Wirnik trzeba po demontarzu wywazyc, wkoncu kreci sie dosc szybko.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sie 25, 2006 16:41

spons pisze: Tylko gdzie to kupic i czy da rade to zrobic w domowym zaciszu? Wirnik trzeba po demontarzu wywazyc, wkoncu kreci sie dosc szybko.
Wiem, że to istnieje ale gdzie kupić?? Turbo da radę zrobić wirnik jest git tylko taka tulejka ma luz i przydało by się wymienić takie dwa pierścienie. Mam kumpli co pracują jako mechanicy w PKS'ie i wyważą ją ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sie 25, 2006 18:06

vw_vandal pisze:Mam kumpli co pracują jako mechanicy w PKS'ie i wyważą ją ;)
turbina kręci sie 100 tyś obrotów. nie wiem czy dałbym wirnik wyważyć na warsztat do pksu :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » pt sie 25, 2006 18:16

Sorki kolego vw_vandal ale ja juz to widze jak Twoi koledzy wywaza ten walek. Tak sie sklada ze regeneruje turba. To ze turbina ma delikatny luz poprzeczny to jest normalne. Gdyby go nie miala to by sie zatarla.Takie wywazanie odbywa sie w dokladnosci do miligrama na milimetr. Samo wywazenie samego wirnika nic nieda. Trzeba jeszcze po zamontowaniu wszystkiego w korpus jeszcze ja DOWAZYC zeby skorygowac blad montarzowy. Jezeli poradza sobie Twoi koledzy to mozesz robic ale juz nie raz widzialem jak rozpier.... takie ZEZBY.
Zestawy naprawcze mozna kupis w kazdej firmie ktora regeneruje turba.
Apropo obrotow turbiny to turbina firmy GARRETT T3 osiaga okolo 200tys obrotow.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sie 25, 2006 21:07

LEpiej turbawke powierzyc wyspecjalizowanemu w tym temacie warsztatowi bo to jak pisze kolegamarcinoGTI, bardzo precyzyjna robota!
Pozdro!



Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » sob sie 26, 2006 00:27

Mozecie sie smiac albo i nie ale jak wroce z urlopu to zrobie kilka fotek takich turbin i wam pokaze jak wyglada robota garazowa takiego sprzetu.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob sie 26, 2006 09:25

marcinoGTI, rozumiem cię ale ci chłopaki z PKS robili turbinę mojemu braciakowi i do tej pory jeździ (no może po ich robocie jest głośniejsza) tak samo regenerują turba w autobusach. Kupili jakiś sprzęt do regeneracji turbin jak pewna firma z Poznania zregenerowała im turbo, że silnik wyrzucili na szrot.
marcinoGTI, a ty robisz takie turbiny??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » sob sie 26, 2006 12:29

przeciez to kreciło sie w turbie wczesniej.... nie rozumiem po co jeszce raz wywazac...wystarczy dobrze wszystko umyc... zmieniasz jakies łozysko, uszczelniacz... i poszli :bigok: Gdybym mial taki zestaw naprawczy to bym sam to zrobił :bajer:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob sie 26, 2006 13:08

Byłem w warsztacie we wrocku i oglądałem prace z turbami , bez sprzętu mozna zapomnieć o naprawie.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » sob sie 26, 2006 13:39

Ja robie takie zeczy. Jezeli PKS zrobil Ci turbo tak ze chodzi do tej pory to spoko. Tylko ciekawe jakie maja maszyny do tego wszystkiego. Nasze maszyny (a mamy 2) kosztowaly okolo 115tys. zl. Jezeli kolego LUKOPR zrobisz taka turbine w warunkach domowych i pochodzi z miesiac albo dwa to osobiscie bede Ci gratulowal. Nie chodzi mi o to zeby was zmuszac zebyscie jezdzili do firm ktore robia takie zeczy, ale chodzi mi o to zebyscie unikneli pozniej dodatkowych klopotow typu kupno nowej badz regenarecja silnika bo do tego wystarczy chwila.

[ Dodano: 26 Sie 2006 13:42 ]
Kolego twardy w jakim zakladzie we wrocku byles??



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » sob sie 26, 2006 16:33

A czy sciagniecie obudowy czesci goracej (chyba tak sie to nazywa :roll: ) i czyszczenie kierownic wiaze sie z wywazaniem?


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » sob sie 26, 2006 21:44

Zeby wywazyc trzeba cala turbine rozebrac a zeby dowazyc to trzeba zdjac tylko obudowe zeliwna i aluminiowa. A co ma na mysli piszac "czyszczenie kierownic"



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » ndz sie 27, 2006 06:03

spons pisze:A czy sciagniecie obudowy czesci goracej (chyba tak sie to nazywa :roll: ) i czyszczenie kierownic wiaze sie z wywazaniem?
nie http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
tu masz link jak to zrobic.


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 201 gości