Strona 1 z 1

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: wt sty 31, 2017 23:29
autor: zboj.madej
Po ostatniej wymianie rozrządu miałem duży wyciek oleju. Wyglądało tak jakby wydmuchało uszczelkę miski. Tak się złożyło, że akurat chciałem wymienić całą miskę, ale po wymianie i wyczyszczeniu wszystkiego okazalo się, ze wyciek jest gdzie indziej, znajomy wymienił uszczelniacz, ale ciekło dalej, wymienił na inny i teraz od czasu do czasu kropla się uleje. Wszystko wskazuje na to, że wałek pośredni napedu vacu pompy jest na tyle wyrobiony i puszcza. Teraz pytanie czy można gdzieś kupić nowy? jeżeli tak to prosilbym o namiar. Jeżeli nie to czy da się go jakoś zregenerować?

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: śr lut 01, 2017 09:06
autor: AndrzejP4
Nowy - serwis

Najpierw proponuje ocenić powierzchnię wałka w miejscu styku z uszczelniaczem. Jeżeli jest wytarty głęboki rowek to można spiłować zewnętrzny pierścień uszczelniacze tak, aby dało się go wcisnąć głębiej.

No i najważniejsza sprawa - czy wymieniono oring w obudowie uszczelniacza wałka ? Może to właśnie stamtąd cieknie.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: śr lut 01, 2017 14:32
autor: zboj.madej
Oring został wymieniony. Teraz pytanie czy spróbować frezem wybrać trochę lub na tokarkę i zebrać tą część gdzie uszczelnia simering, czy wymienić wałek na lepszy używany? Zamówiłem stalową osłonę pod silnik i chciałbym do czasu jej zamontowania wyeliminować ten wyciek, bo później nawet nie zobaczę czy coś leci.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: śr lut 01, 2017 16:04
autor: AndrzejP4
chyba wolałbym głębiej osadzić simering niż wygładzać wałek - nie wiadomo o ile zmniejszysz jego średnicę i czy nie będzie cieknąć z powodu zbyt słabego docisku wargi simeringu.

Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: śr lut 01, 2017 17:39
autor: zboj.madej
Muszę, ale to nie jest jakiś wielki proble, cchciałbym zrobić to porządnie. Ciekawe ile nowy wałek w tym serwisie. Jutro będę miał chwile to zadzwonie.

Re: MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pomp

: śr lut 01, 2017 18:04
autor: karol8114
A czy nie jest tak, że mosiężna tulejka wałka pośredniego nie ma luzu? Stała się elipsą i wymiana uszczelniacza nic nie da. Sprawdzałeś luz na wałku?

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: śr lut 01, 2017 19:07
autor: AndrzejP4
To nie ma nic do rzeczy - wałek jest cały czas dociskany przez pasek więc nie lata luźno.

Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: czw lut 02, 2017 06:23
autor: Michał_1977
AndrzejP4 pisze:To nie ma nic do rzeczy - wałek jest cały czas dociskany przez pasek więc nie lata luźno.

Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.
AndrzejP4,nie pisz bzdur,że nie ma nic do rzeczy :chytry:
Panewka wytarła się w elipsę,jak słusznie to podkreślił karol8114 i wałek przesunął się w kierunku,jaki wymusza pasek. Natomiast uszczelniacz ze swą oprawą jest przykręcany do bloku i przez przesunięcie się wałka,z jednej strony mniej uszczelnia.
Logiczne?

Ja też mam ze 3 idealne wałki i też mógłbym zaoferować autorowi tematu,ale mi nie chodzi o chęć zysku "przy okazji",tylko o to,żeby autor poznał przyczynę awarii i usuną skutek.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: czw lut 02, 2017 09:14
autor: AndrzejP4
To ile on musiałby mieć luzu na tej panewce ?? Czy mechanik który wymieniał ten simering jest idiotą i nie zauważył że jest tak wielki luz ?

ale mi nie chodzi o chęć zysku "przy okazji"
To żeś pojechał... Chyba, że chodzi o zyskanie wolnego miejsca w garażu.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: czw lut 02, 2017 09:34
autor: Michał_1977
AndrzejP4 pisze: Czy mechanik który wymieniał ten simering jest idiotą i nie zauważył że jest tak wielki luz ?
A czy mechanik jest idiotą i nie widział wytartej bruzdy w wałku w miejscu gdzie trze uszczelniacz?
AndrzejP4 pisze: Chyba, że chodzi o zyskanie wolnego miejsca w garażu.
Oczywiście,że tak :bajer:

Ja miałem taką akcję,że owa panewka była wytarta w elipsę,uszczelniacz puszczał,a pasek zębaty zjeżdżał do zewnętrznych krawędzi kół. Po zmianie panewki,wyciek znikł,a pasek zębaty wrócił na odpowiednie miejsce.
Czysty przypadek pewnie...

AndrzejP4 pisze:Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?
Nie musi. Wystarczy wyjąć poduszkę zza silnika i opuścić maksymalnie. Wtedy wałek wychodzi pod podłużnicą.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: czw lut 02, 2017 23:28
autor: zboj.madej
Panowie spokojnie, bez nerwów. Niby nie ma luzu na panewkach tylko jest mocno wytarty. W weekend zmienię wałek, znajomy gdzieś też znalazł w dobrym stanie i zobaczę czy pomoże.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: pt lut 03, 2017 08:12
autor: Michał_1977
zboj.madej, sprawdź dobrze,ruszając wałkiem w linii między godzinami 10 i 16 lub 11 i 17.
Gdyby wałek nie miał luzu i wytarł się poprzez zwykłą eksploatację,to tak nawet na chłopski rozum,uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu też powinny wytrzeć materiał i lać,ponieważ są takie same.

MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy

: pt lut 03, 2017 18:01
autor: zboj.madej
Mam nową panewke i używany wałek w dobrym stanie - jutro wymiana.