Strona 1 z 1

golf 3 TD problem z turbina

: pt sie 25, 2006 11:21
autor: jacas69
Mam pytanko dotyczace tyrbiny w 1,9 td chodzi a elektrozawor (?) ktory jest na przewodzie łaczacym przewod podcisnieniowy (ten ktory idzie do wspomagania hamolcow ) a grucha do regulowania cisnienia pytanie -kiedy sie ma właczac , co nim steruje , jest wlasciwie jego rola po co w turbinie to podcisnienie dzieki

: pt sie 25, 2006 15:17
autor: Dj Darecki
Elektrozawor steruje EGR-em
czyli na wolnych obrotach troche spalin spowrotem wlatuje do silnika ( zeby spełniać jakieś tam normy ekologiczne ble ble )
Ta gruszka to EGR >>
Obrazek

U mnie jak kupiłem MK3 to urządzenie się nie włączało , ale i tak sam odłączyłem zasilanie elektrozaworka żeby spaliny nie zanieczyszczały mi silnika hehe

Pozdro

: pt sie 25, 2006 17:03
autor: jacas69
Dj Darecki pisze:Elektrozawor steruje EGR-em
czyli na wolnych obrotach troche spalin spowrotem wlatuje do silnika ( zeby spełniać jakieś tam normy ekologiczne ble ble )
Ta gruszka to EGR >>
Obrazek

U mnie jak kupiłem MK3 to urządzenie się nie włączało , ale i tak sam odłączyłem zasilanie elektrozaworka żeby spaliny nie zanieczyszczały mi silnika hehe

Pozdro
problem w tym ze u mnie ta pucha jest u dolu turbiny i wchodza do niej dwa wezyki jeden od tego zaworu a drugi z komory wirnika a turbina ma 3xk wpisane w trojkat

: pt sie 25, 2006 17:10
autor: pasiak
jacas69 pisze:problem w tym ze u mnie ta pucha jest u dolu turbiny i wchodza do niej dwa wezyki jeden od tego zaworu a drugi z komory wirnika a turbina ma 3xk wpisane w trojkat
3K K03 ze sterowaniem podciśnieniowym - podciśnienie otwiera (ta pucha o której piszesz to wastegate a nie EGR) wastegate żeby zmniejszyć ciśnienie w wydechu przy okazji w tym samym czasie powinien otwierać się EGR żeby pobierać spaliny jak dasz gazu to zamyka się jedno i drugie
zerkając na wastegate masz dwa wężyki wprowadzone jeden pod zaprasowanie (podciśnieniowy) a drugi ze sprężarki (krótki ciśnieniowy) jako ten który działa na wastegate żeby ciśnienie nie poszło za daleko

a co z tym elektrozaworem na podcisnieniu

: pt sie 25, 2006 17:21
autor: jacas69
bo o ile sprawdzilem nie ma na nim napiecia czy to moze miec wplyw na prace turbiny

[ Dodano: 29 Sie 2006 09:17 ]
pasiak,
Czesc widze ze masz duze doswiadczenie jezeli chodzi o 3k K03 czy w tej sytuacji moge prosic cie o pomoc ? chodzi o to ze moja K03 nie dmucha tak jak trzeba tzn mam 0,2 bar podczas jazdy na obciazonym silniku,mam wrazenie za caly czas jest uchylone wastegate ale nie mam pewnosci , czy mozesz mi podpowiedziec jak to wyregulowac czy wydluzyc troche te dzwignie pomiedzy sterowaniem podcisnieniowym?

: śr wrz 06, 2006 18:10
autor: pasiak
sterowanie podciśnieniowe (podciśnienie jest podawane przed zaprasowaniem WG a ciśnienie z turbo za zaprasowaniem ) trzeba wydłyżyć cięgno żeby zwiększyć ciśnienie a w sterowaniu ciśnieniowym gdzie ciśnienie steruje od czoła WG trzeba skracać trzpień gwintowany