golf 3 TD problem z turbina

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jacas69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 09:20
Lokalizacja: rzeszów

golf 3 TD problem z turbina

Post autor: jacas69 » pt sie 25, 2006 11:21

Mam pytanko dotyczace tyrbiny w 1,9 td chodzi a elektrozawor (?) ktory jest na przewodzie łaczacym przewod podcisnieniowy (ten ktory idzie do wspomagania hamolcow ) a grucha do regulowania cisnienia pytanie -kiedy sie ma właczac , co nim steruje , jest wlasciwie jego rola po co w turbinie to podcisnienie dzieki



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt sie 25, 2006 15:17

Elektrozawor steruje EGR-em
czyli na wolnych obrotach troche spalin spowrotem wlatuje do silnika ( zeby spełniać jakieś tam normy ekologiczne ble ble )
Ta gruszka to EGR >>
Obrazek

U mnie jak kupiłem MK3 to urządzenie się nie włączało , ale i tak sam odłączyłem zasilanie elektrozaworka żeby spaliny nie zanieczyszczały mi silnika hehe

Pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

jacas69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 09:20
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: jacas69 » pt sie 25, 2006 17:03

Dj Darecki pisze:Elektrozawor steruje EGR-em
czyli na wolnych obrotach troche spalin spowrotem wlatuje do silnika ( zeby spełniać jakieś tam normy ekologiczne ble ble )
Ta gruszka to EGR >>
Obrazek

U mnie jak kupiłem MK3 to urządzenie się nie włączało , ale i tak sam odłączyłem zasilanie elektrozaworka żeby spaliny nie zanieczyszczały mi silnika hehe

Pozdro
problem w tym ze u mnie ta pucha jest u dolu turbiny i wchodza do niej dwa wezyki jeden od tego zaworu a drugi z komory wirnika a turbina ma 3xk wpisane w trojkat



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pt sie 25, 2006 17:10

jacas69 pisze:problem w tym ze u mnie ta pucha jest u dolu turbiny i wchodza do niej dwa wezyki jeden od tego zaworu a drugi z komory wirnika a turbina ma 3xk wpisane w trojkat
3K K03 ze sterowaniem podciśnieniowym - podciśnienie otwiera (ta pucha o której piszesz to wastegate a nie EGR) wastegate żeby zmniejszyć ciśnienie w wydechu przy okazji w tym samym czasie powinien otwierać się EGR żeby pobierać spaliny jak dasz gazu to zamyka się jedno i drugie
zerkając na wastegate masz dwa wężyki wprowadzone jeden pod zaprasowanie (podciśnieniowy) a drugi ze sprężarki (krótki ciśnieniowy) jako ten który działa na wastegate żeby ciśnienie nie poszło za daleko


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

jacas69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 09:20
Lokalizacja: rzeszów

a co z tym elektrozaworem na podcisnieniu

Post autor: jacas69 » pt sie 25, 2006 17:21

bo o ile sprawdzilem nie ma na nim napiecia czy to moze miec wplyw na prace turbiny

[ Dodano: 29 Sie 2006 09:17 ]
pasiak,
Czesc widze ze masz duze doswiadczenie jezeli chodzi o 3k K03 czy w tej sytuacji moge prosic cie o pomoc ? chodzi o to ze moja K03 nie dmucha tak jak trzeba tzn mam 0,2 bar podczas jazdy na obciazonym silniku,mam wrazenie za caly czas jest uchylone wastegate ale nie mam pewnosci , czy mozesz mi podpowiedziec jak to wyregulowac czy wydluzyc troche te dzwignie pomiedzy sterowaniem podcisnieniowym?



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr wrz 06, 2006 18:10

sterowanie podciśnieniowe (podciśnienie jest podawane przed zaprasowaniem WG a ciśnienie z turbo za zaprasowaniem ) trzeba wydłyżyć cięgno żeby zwiększyć ciśnienie a w sterowaniu ciśnieniowym gdzie ciśnienie steruje od czoła WG trzeba skracać trzpień gwintowany


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości