Strona 1 z 2

[MK3 1Z] silnik "przerywa" przy przysp

: pt sie 25, 2006 01:23
autor: mmart
Witam:) Nie przeglądałem dokładnie całego forum, może ktoś już "miał" coś podobnego...
Przy przyspieszaniu-w zakresie obrotów od 2500-3000 silnik "przerywa", tak jakby nie dostawał paliwa.
Komputer nic nie wykazał, bo podejrzewam, ze nieobciążony nie pokazuje tych słabych momentów....
Wymienione filtry - paliwa, powietrza, przepływomierz sprawny...
Usunięte nieszczelności w układzie zasilania ...
W serwisie nie mają na to pomysłu!?
"może pompa, ale to nic nie wiadomo, bo z przerywaniem nie mielismy jeszcze do czynienia".
Poza tym wszystko ok- silnik ma normalna moc, zapala bez zarzutu, na biegu jałowym pracuje idealnie...
Nie wiem co moze byc tego przyczyna; boje sie wyprzedzać, bo przez szarpanie krzyczą wszyscy pasażerowie...
Pomocy :|
Z góry dzięki...

: pt sie 25, 2006 08:11
autor: Cinek
próbe dynamiczną na VAGu trza zrobić, na postoju nie wszytstko pokazuje. swoją drogą znajdź sobie inny serwis :)

: pt sie 25, 2006 08:16
autor: mirk
hmmm... ja bym sprawdzil filtr paliwa bo czesto na powrocie zasysa duze ilosci powietrza

: pt sie 25, 2006 12:42
autor: uysy
Przy przyspieszaniu-w zakresie obrotów od 2500-3000 silnik "przerywa"
Sprecyzuj "przerywa"
jaka częstotliwość? Czy przerywa na długo? czy może raczej poszarpuje z dużą częstotliwością zależną od obrotów??

: pt sie 25, 2006 18:20
autor: Adamm
jesli przerywa przy przyspieszaniu w zakresie 2500 - 3000 obrotow (glownie 4 i 5 bieg) i nie da sie zbytnio jechac stala predkoscia w tyn przedziale to stawialbm na zasyfiony nastawnik w pompie wtryskowej

u mnie wystepowalo takie szarpanie poczatkowo rzadko potem czesciej i z czasem na wszystkich biegach - pomoglo czyszczenie nastawnika

: pt sie 25, 2006 20:02
autor: km22
Jeśli dzieje się to przy 2500-3000 na 4-5 biegu tak koła 120 km/h pedał na max to może być problem z turbiną. Ja miałem coś takiego winny był zastany mechanizm otwierający zawór przelotowy. Ale w takim przypadku należy sprawdzić N75(ma pstrykać jak zapłon jest włączony) wężyki sterujące turbiną(czy są szczelne) i samo turbo czy tłoczy i czy nie żre oleju :) Powodzonka Mi się udało po trzy miesięcznej batalji :)

: pt sie 25, 2006 21:59
autor: bizak
km22 pisze:Jeśli dzieje się to przy 2500-3000 na 4-5 biegu tak koła 120 km/h pedał na max to może być problem z turbiną. Ja miałem coś takiego winny był zastany mechanizm otwierający zawór przelotowy. Ale w takim przypadku należy sprawdzić N75(ma pstrykać jak zapłon jest włączony) wężyki sterujące turbiną(czy są szczelne) i samo turbo czy tłoczy i czy nie żre oleju :) Powodzonka Mi się udało po trzy miesięcznej batalji :)
ja rowniez stawiam na N75 - bynajmniej pierwsza rzecz do sprawdzenia, ten problem mialo chyba z 3/4 uzytkownikow TDI :)

: pt sie 25, 2006 22:49
autor: inek01
bizak pisze:ja rowniez stawiam na N75 - bynajmniej pierwsza rzecz do sprawdzenia, ten problem mialo chyba z 3/4 uzytkownikow TDI
Wtedy bylby notlauf, a nie przerywanie i prawdopodobnie 00575, a mmart pisze:
mmart pisze:Komputer nic nie wykazał

: pt sie 25, 2006 22:56
autor: bizak
inek01 pisze:
bizak pisze:ja rowniez stawiam na N75 - bynajmniej pierwsza rzecz do sprawdzenia, ten problem mialo chyba z 3/4 uzytkownikow TDI
Wtedy bylby notlauf, a nie przerywanie i prawdopodobnie 00575, a mmart pisze:
mmart pisze:Komputer nic nie wykazał

hmm ja mialem szarpanie jw i na VAGu zadnych bledow - wymiana N75 pomogla

: pt sie 25, 2006 23:41
autor: dziechu
bizak pisze:ja mialem szarpanie jw i na VAGu zadnych bledow - wymiana N75 pomogla
Co wcale nie oznacza ze zawsze pomoze. Taki efekt (dokladnie) moze dac kilka roznych przyczyn, zanieczyszczony nastawnik, problem z czujnikiem podniesienia iglicy wtrysku, zawor N75 i jeszcze inne. Wiekszosc tych przyczyn nie jest wykazywana przez komputer jako blad. Opisano tu (na forum) jak znalezc wiekszosc z tych przyczyn - np. czujnik podniesienia iglicy przez stukanie wtrysku (tego z czujnikiem) na postoju przy ok. 2000 obr. itd. Trzeba szukac i sprawdzac.

: pt sie 25, 2006 23:46
autor: bizak
dziechu pisze:
bizak pisze:ja mialem szarpanie jw i na VAGu zadnych bledow - wymiana N75 pomogla
Co wcale nie oznacza ze zawsze pomoze. Taki efekt (dokladnie) moze dac kilka roznych przyczyn, zanieczyszczony nastawnik, problem z czujnikiem podniesienia iglicy wtrysku, zawor N75 i jeszcze inne. Wiekszosc tych przyczyn nie jest wykazywana przez komputer jako blad. Opisano tu (na forum) jak znalezc wiekszosc z tych przyczyn - np. czujnik podniesienia iglicy przez stukanie wtrysku (tego z czujnikiem) na postoju przy ok. 2000 obr. itd. Trzeba szukac i sprawdzac.
Oczywiscie masz calkowita racje, wiele przyczyn moze byc, ja podalem swoj przyklad, no i tak jak piszesz trzeba szukac, ja dluuuugo szukalem, ale znalazlem ;)

: sob sie 26, 2006 01:19
autor: Arczi
Ja miałem cos takiego że przerywał mi na chwilę (zapalenie sie kontrolki swiec ) i gasł i wyskakiwał bład elabu jednak pozniej było to zrobione zero błedów i dalej to samo jednak przekaznik 109 był winny całego zamieszania może tak też jest w twoim przyapdku.

: sob sie 26, 2006 15:07
autor: irwin
Jeśli szarpie w tym przedziale obrotów proponuję najpierw sprawdzic potencjometr pedału przyśpieszenia a potem nastawnik pompy. Sprawdz czy z przodu pompy wtryskowej w poblizu zaworu odłączającego masz oznaczenie HDK. Jeśli go nie będzie jest duże prawdopodobieństwo ze to czujnik połozenia dzwigni przyśpiewszenia ma przerwę na bierzni.

: sob wrz 09, 2006 21:01
autor: jrk_b
Niestety mam podobne zmartwienie.
(Moze ktos polecic dobrego speca od tdi w TORUNIU/BYDGOSZCZY???)
U mnie objawia sie to tak:
przy wkrecaniu sie na wyzsze obroty - na 3ce jest to okolo 3,6 tys, na biegu 4-5 obroty ok 2,8 tys w zwyz, silknik rozpedzajac sie, przestaje przybierac na mocy na ulamek sekundy, po czym znowu czuje ze przyspiesza, by za chwilke ponownie poczuc jak robi sobie "pauze" w przyspieszaniu. Ta przerwa to naprawde ulamek sekundy, ale uczucie przy przyspieszaniu jest takie, jakby auto rwalo sie do przodu falami.
Przeczytalem powyzsze posty i chetnie bym sprawdzil elementy, o ktorych piszecie, ale nie znam mechanika godnego zaufanie (z vag) w toruniu/bydgoszczy :(

pozdrawiam serdecznie.