Strona 1 z 1

[MK3 TD] metalowa uszczelka głowicy

: czw sie 24, 2006 21:31
autor: QwertKalety
Hejka. Mój VW zaczął pluć olejem spod uszczelki głowicy:(. Kupiłem nową metalową z Goetze`a. Moje pytanko jest następujące: JAK JĄ ZAMONTOWAĆ:/, TRZEBA NAKŁADAĆ SILIKON NA USZCZELKĘ CZY PO ŚCIŚNIĘCIU SAMA SIĘ USZCZELNI??Co prawda prowadzę sklep z częściami (od marca tego roku) ale mechaniką się jak narazie nie zajmuję. Będę grzebać z kumplem od jutra. DESPERACKO PROSZĘ O POMOC:p

: czw sie 24, 2006 21:38
autor: Gobo90
Wydaje mi sie że jak ciapniesz silikonem silnikowym tym czerwonym to nie zaszkodzi :bigok:

: czw sie 24, 2006 21:39
autor: Igor1
uszczelke głowicy chcesz uszczelniać silikonem?????? :blush: chyba mówisz o pokrywie zaworów

: czw sie 24, 2006 21:53
autor: piter13
w golfie III chcesz smarowac silikonem? to w żuku czy duzym fiacie tak sie robiło ale nie w golfiku takim ,dobrze splanowana głowica musi byc i bedzie ok. :bajer:

: czw sie 24, 2006 22:01
autor: Igor1
Jak nie masz doswiadczenia w tym lub twoj kolega to nie bierz sie do tego, trzeba umieć ją zdjąć , trzeba splanować, wymienić uszczelniacze sprawdzic szczelnośc a uszczelkę kupic dopiero po sprawdzeniu wysokości wystawania tłoków- tak się robi w dieslu dasz za małą to kaput, za dużą bedzie małe spreżanie co w dieslu jest ważne są jej 3 grubości. No i po tym trzeba umieć dobrze ustawic pompę. A uszczelki się niczym nie smaruje nawet nowej pokrywy zaworów nie powinno się nie raz widziałem zasyfiony smok pompy oleju resztkami silikonu który potem odpadnie.

: pt sie 25, 2006 09:48
autor: QwertKalety
Igor1, kumpel remontuje autka od 7 lat, więc jakieś tam doświadczenie ma. Ale problem dotyczy uszczelki, jak ją założyć żeby wszystko było szczelne. Jak długo naprawiał silniki to zawsze zakładał uszczelki z paskiem silikonowym (przykładowa uszczelka http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121927519 ), nigdy nie trafiła mu się cała metalowa (przykład http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121927319 ), i tu jest ZONK, bo jak doszczelnić metalową uszczelkę (jedynie po splanowaniu głowicy dobrze dokręcić głowicę do uszczelki?). Aha w Golfiku jest to podobno pierwsza ingerencja w głowicę (wszystko oryginal z tego co widzę) więc 1 karb powinien wystarczyć.

: pt sie 25, 2006 11:11
autor: rutek
szczerze mowiac nigdy bym nie zaryzykowal wstawienia w wysokopraznym uszczelki silikonowej. tylko metelowa.
co do grubosci to konieczne jest wykonanie pomiaru wystawania tloka z bloku silnika i tak wg instrukcji to:
tloki wystaja[mm] licz zabkow
0,66-0,86 1
0,87-0,90 2
0,91-1,02 3
jesli chodzi o dokrecanie glowicy to udaj sie z tym do fachowca. wazna jest dosc duza ilosc rzeczy i doswiadczenie. zostaw to fachowcowi.

: pt sie 25, 2006 12:16
autor: Igor1
zgadza sie dobrze przykrecic i bedzie ok ale najpierw splanować. W dieslu zakup uszczelki i wymiana uszczelki bez mierzenia wystawianai tłoków jest bezsensowne jesli chce sie miec zrobione dobrze.

: pt sie 25, 2006 12:26
autor: zaprzal
jezeli wszystko bedzie rowne i POPRAWNIE dokrecone to sie nie martw, bedzie szczelnie