Strona 1 z 2

Problem z odpaleniem samochodu

: sob gru 31, 2016 15:27
autor: urbas91
Witam
Posiadam Golfa IV 1.9 TDI 110KM
Panowie mam taki problem otóż wczoraj podczas jazdy 3000obrotów coś się uszkodziło w silniku (jakiegoś głośniejszego odgłosu nie było- bynajmniej ja nic nie słyszałem). Silnik w aucie zaczął skakać, trzęsło całą budą, nie szło jechać, najgorzej było przy dodawaniu gazu na 3 i 4 biegu, 5 biegu nawet nie włączałem.
Jakoś dojechałem do domu coś koło 5km.
W domu zacząłem oglądać silnik, na biegu jałowym trochę nim rzucało (nie jest to normalna praca tego silnika). Silnik gasiłem i odpalałem ze 3 razy, po czym auto wstawiłem do garażu i tak zostawiłem na noc. Dzisiaj rano przychodzę i samochodu już niestety nie da rady odpalić.
Wie ktoś może co się stało ? Czy mógł przeskoczyć pasek rozrządu ?
Dodam jeszcze ze pasek rozrządu nie był wymieniany już z 5 lat (50tys km) i teraz na dniach miałem jechać wymienić rozrząd, już wszystko było dogadane.
Dodam jeszcze że komputer wywalił błąd nastawnika 17970 i od jakiś 3 miesięcy borykam się z migającą diodą świec żarowych (co jakiś czas. 2 dni jest dobrze i na 3 dzień potrafi zapalić się kilka razy w ciągu dnia). W związku z tą ikoną wymieniłem czujnik pedału hamulca, wszystkie żarówki, sprawdziłem połączenie tej wtyczki co idzie do nastawnika i niestety nic nie pomagało.
Filtr paliwa też już nie wymieniany z 2 lata, paliwo tankuję na orlenie.

Aktualnie komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Problem z odpaleniem samochodu

: sob gru 31, 2016 16:46
autor: 21Golfista21
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=601482" onclick="window.open(this.href);return false;

Problem z odpaleniem samochodu

: pn sty 02, 2017 19:59
autor: urbas91
Filtr Paliwa i powietrza wymieniony.
Auto niestety dalej nie odpala.

Problem z odpaleniem samochodu

: pn sty 02, 2017 21:05
autor: pironet
Jakies logi robiłeś?Pompa w ogóle podaje?Może po prostu umarła.Rozumiem że rozrząd sprawdzony.

Re: Problem z odpaleniem samochodu

: pn sty 02, 2017 22:22
autor: urbas91
Rozrządu jeszcze nie sprawdzałem.
Pompa wydaje się zaciągać paliwo, podczas kręcenia rozrusznikiem.
Logów żadnych nie robiłem.

Problem z odpaleniem samochodu

: wt sty 03, 2017 14:21
autor: HQ-Automotive
A same świece żarowe nie są przepalone? Ewentualnie druga banalna kwestia to poza rozrusznikiem brak mocy akumlatora lub sam alternator, sprawdź koniecznie również te elementy i daj znać na forum.

Problem z odpaleniem samochodu

: wt sty 03, 2017 16:36
autor: munior
HQ-Automotive pisze:A same świece żarowe nie są przepalone?
Nawet spalone wszystkie świece żarowe ,nie uniemozliwiają odpalenia w tdi,pokręci 2-3 sek dłużej ale odpali
urbas91 pisze:Dodam jeszcze że komputer wywalił błąd nastawnika 17970
I na tym się skup ,bo bład nie pojawia sie bez powodu ,a nastawnik to "bezpośredni wykonawca "dawki rozruchowej i dawkowania paliwa .W skrajnych przypadkach ,gdy jest mocno zanieczyszczony uniemożliwia odpalenie silnika .Nierzadko też po "fahowym " czyszczeniu ,puszczają "luty" na stykach ,bo nie kazdy potrafi zlutować jak należy.Rozrząd jednak nalezy sprawdzić w pierwszej kolejnosci ,skoro slychać było jakieś nienaturalne odglosy z pod maski

Problem z odpaleniem samochodu

: wt sty 03, 2017 20:23
autor: pironet
Tak jak pisałem,pierwsze co do sprawdzenia czy działa wtrysk sterujacy,czy pompa podaje paliwo (odkręć króciec i sprawdz czy tłoczy pożądnie na wtrysk,rozrzad.Ja obstawiam dwie opcje Pompa padła lub rozrzad.Z objawów jakie opisałęś że kulał ostatnie parę kilometrów to obstawiam pompę.Sprawdził bym jeszcze czy sterownik widzi obroty.

Problem z odpaleniem samochodu

: sob sty 07, 2017 12:15
autor: urbas91
Witam
Auto odstawiłem do mechanika na lince.
Po dwóch dniach zadzwonił że rozrząd jest okej i auto już działa i po złożeniu zapytania odnośnie co było uszkodzone to otrzymałem odpowiedz że "nie wiem, ale coś z napięciem na pompe"
Czyli myślę że jest coś uszkodzone w nastawniku pompy wtryskowej.
Wiecie co tam może być uszkodzone w tym nastawniku ? czy sam mogę to rozebrać i coś tam zobaczyć ? Bo mój mechanik najprawdopodobniej usterkę naprawił tylko tymczasowo.
Od 3 miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka od świec żarowych i wywala błąd 17970.
Kiedyś już miałem okazję rozbierać ten nastawnik w celu wymiany czujnika temperatury paliwa.
Doradzicie coś co można by tam z tym zrobić żeby to dobrze działało ?
Czy muszę wrzucić wam tutaj jakieś logi ?

Problem z odpaleniem samochodu

: sob sty 07, 2017 15:51
autor: munior
urbas91 pisze:Czyli myślę że jest coś uszkodzone w nastawniku pompy wtryskowej.
Pisałem że na nastawniku i zwiazanym z nim błedem 17970 nalezy się skupić
urbas91 pisze:Doradzicie coś co można by tam z tym zrobić żeby to dobrze działało ?
Bład 17970 ewidentnie świadczy że z nastawnikiem jest coś nie halo .Trzeba zdjąć nastawnik ,sprawdzić czy nie ma opiłków , czy jest prawidłowo zlożony o ile był rozbierany i czy ma prawidłowo ustawione napięcie RSW .Jeżli nie miałeś z tym do czynienia to raczej nie jesteś w stanie tego sprawdzić ,wiec najlepsza rada to udać sie do kogoś kto się tym zajmie ,albo poszukac sprawnego nastawnika i wymienić

Problem z odpaleniem samochodu

: sob sty 07, 2017 16:26
autor: urbas91
Nastawnik rozbiorę sam :)
Tylko powiedzie mi co mam sprawdzić przed rozbiórką ? jakie parametry w komputerze ? To RSW to w którym bloku sprawdzić ?

Re: Problem z odpaleniem samochodu

: ndz sty 08, 2017 12:54
autor: urbas91
Witam
Chciałbym Was zapytać czy robiąc wszystko według tego poradnika:
http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Można to robić na zamontowanym nastawniku na pompie i silniku bez odkręcania nastawnika z pompy ?
Tylko zdjąć samą pokrywę nastawnika, wyczyścić go po czym ponownie złożyć i przykręcić pokrywę ? wtedy ten wałek co wchodzi do pompy nie przestawi się ?
Z góry dziękuję za pomoc.

Problem z odpaleniem samochodu

: ndz sty 08, 2017 13:54
autor: pironet
Trzeba najpierw zdiagnozować co jest usterką bo nie wiesz czy samo czyszczenie pomoże.Naprawiasz czy sztukujesz?

Problem z odpaleniem samochodu

: ndz sty 08, 2017 14:39
autor: markim321
Wydaje mi się że nie da się tego zrobić bez zdejmowania nastawnika z pompy. Nie będziesz miał wtedy dostępu do miejsca gdzie osadzają się opiłki. Narobisz więcej szkód niż przy zdjętym.