1.6 TDI 90 PS nierowna praca szarpie przebiera HELP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

1.6 TDI 90 PS nierowna praca szarpie przebiera HELP

Post autor: blast3r-bley » śr gru 07, 2016 18:19

Witam
Nie dawno zakupiłem nowy nabytek na CR jak każdy doradzał...
1.6 TDI 90 PS DPF 79 tys km z książka
Auto po kolizji w przód(zderzak,lampa,IC,chłodnica wody i klimy no i AIRBAG)stało kilka miesięcy od uderzenia no i kupiłem i zrobiłem

wszystko chodziło itd gdy dziś po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka CHECK
auto po odpaleniu ma normalne obroty po chwili wchodzi na 1000-1100 obrotów i tak cały czas chodzi...
dodam że podczas postoju przy dodawaniu gazu obroty wchodzą na 2400-2500 obrotów max


Dziś byłem na komputerze jedyny błąd jaki był to moduł/sterownik świec żarowych stały
Elektryk błąd skasował i CHECK zniknął

Ale podejrzewa ze jutro rano jak odpalę zimnego to się znowu zapali
Obstawia świece

Co do obrotów dalej są 1000 sprawdził czujnik cieczy chłodzącej bo niby wariuje jak jest uszkodzony ale ja mam ok


Wymienię te świece i zobaczymy...

Ale martwi mnie inna rzecz bo po skasowaniu tego błędu jak wracałem do domu obroty dalej były pod 1000 podjechałem pod dom zgasiłem auto i odpaliłem,obroty były chwilę normalne po czym spadły jeszcze niżej i auto chodzi jak na 3 garki...
dodałem gazu i nic,przejechałem się i nic... wskakują na 1000 po chwili spadają na niskie i szarpie i telepie silnikiem i całym autem...wróciłem na kompa i żadnego błędu...

normalnie zapala i jedzie...aby podczas jazdy na niskich obrotach jak dodaje delikatnie gazu to szarpie...

Jutro wymieniam olej i wszystkie filtry boscha i świece
podepnę kompa i zobaczymy, w ogóle jak chodzi czy dalej będzie szarpał i trząsł i co z obrotami


naczytałem się w necie...że może wtrysk,wiązka,zawór stabilizacji ciśnienia(to jest ten słynny N75?)turbina.....


miał ktoś podobny przypadek albo podobny?

co mam wymienić w ciemno Turbo,Przepływkę,EGR z chłodniczką(bo to najcześćiej pada w 1.6 TDI)Out FAP/DPF itd itd :-((((
a u mnie w okolicy są tacy "rzeźnicy" że będą wymieniać metodą prób i błędów...

Proszę o nieusuwanie :pub:
Ostatnio zmieniony czw gru 15, 2016 10:03 przez blast3r-bley, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

1.6 TDI 90 PS wysokie obroty CHECK szarpie przebiera HELP

Post autor: 21Golfista21 » śr gru 07, 2016 21:51

Na postoju nie będziesz miał większych obrotów bo tak ma zabezpieczony silnik żeby nie katować. Zmień diagnostę jak potrafi tylko błędy odczytać, potencjometr po pedałem gazu, egr, wtryski, pompy lubią opiłkować w tych silnikach. Pozatym nie chce mi się wierzyć, żeby przy tym przebiegu się zepsuło coś w tym silniku. No chyba, że więcej stoi niż jeździ, a poziom zapełnienia dpf'a?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

1.6 TDI 90 PS wysokie obroty CHECK szarpie przebiera HELP

Post autor: marmi m » czw gru 08, 2016 12:18

Nic nie masz wymieniać w ciemno, dpf, egr nie dają takich objawów jak telepiące się w dole obroty itd...

Weź vcds albo zmień mechanika i zróbcie logi i po kolei patrz w bloki pomiarowe co i jak wygląda...

obroty na postoju nie pójda wyżej bo jest założony limiter...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

1.6 TDI 90 PS wysokie obroty CHECK szarpie przebiera HELP

Post autor: blast3r-bley » ndz gru 11, 2016 16:56

Witam Ponownie
wczoraj byłem na warsztacie,wymieniłem:
-świece żarowe BERU
-Filtr Paliwa BOSCH
-Olej Castrol EDGE 5w30 + filtry

co do obrotów to wszystko w normie tzn nie ma już wysokich.... tylko normalne

ale po rozgrzaniu chodzi jak na 3 cylindry szarpie,przebiera,i skacze silnik ale obrotomierz niedrgnie nic tylko silnik dziwnie chodzi...
spalanie na wyświetlaczu 0.3l/h
włączę światła,nawiew radio to wzrośnie do 0.6l/h
wszystko powyłączam to spada na 0.3l/h i przebiera i przy tym objawie zauważyłem że wszystko mruga tzn przygasa radio,zegary,wyświetlacz od nawiewów


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

1.6 TDI 90 PS wysokie obroty CHECK szarpie przebiera HELP

Post autor: blast3r-bley » ndz gru 11, 2016 20:29

teraz odpaliłem zimnego też przebierał chwile po czym ustało
zrobiłem 40km i trochę mu wstawiłem było ok żadnego not-laufa czy coś
podjechałem pod dom pochodził 3minuty i znowu zaczął przebierac
wskazówka ani drgnie a silnik lata jak głupi...i na wyświetlaczu 0.2l/h


jutro daję auto do magika http://www.autoskrzypek.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

niech sprawdzą czy chodzi EGR i stan zapełnienia FAP może ktoś to nie umiejętnie wyłączył albo coś...

nie znam się ale chyba faktycznie któryś wtrysk kończy kadencje ;-(


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

1.6 TDI 90 PS wysokie obroty CHECK szarpie przebiera HELP

Post autor: blast3r-bley » śr gru 14, 2016 21:44

odebrałem dziś auto z warsztatu w okolicy
testowali 3 dni...i nie wiedzą co jest....:(

-wymienili sterownik świec żarowych 150 zł
-podłączyli jakąś maszynę do czyszczenia układów wtryskowych 200 zł
-diagnostyka+"rozkodowanie sterownika" 200 zł

wgrali nowszego "softa"aktualizacje ale bez zmian auto chodziło....więc powrócili do Ori
zrobili EGR OFF i niby lepiej chodził ale nie do końca 500 zł taka usługa ale z tego zrezygnowałem skoro nie było 100% poprawy

pracują na systemie BOSCH i mają hamownie
stawiają na wtryski ale nie powiedzieli czy jeden czy wszystkie...korekcje wariują jakieś
nie wiem też czy wymieniać wtryski czy pompę czy to i to lol ;) :-(((

z kolei inny mechanik mi powiedział ze mam sprzedać auto w takim stanie jak jest jako uszkodzone no jak?! 3 tygodnie temu kupiłem
bo jak zregeneruje wtryski to nic to nie da
za chwile padnie pompa bo tam się zbierają opiłki i syf
że niby 1.6 TDI to najgorsze co może być itd itd

2.0 TDI AZV 136 PS mamy w domu od kilku lat i też miało się psuć a śmiga bez niczego :)

po niedzieli jadę na logi do kogoś kto się zna i sprawdzi cisnienie na RAILU itd itd zobaczymy


mam takie wtryski

IL16
61713
BCEHLL
03L130277B
C001
SVO


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

1.6 TDI 90 PS wysokie obroty CHECK szarpie przebiera HELP

Post autor: markim321 » śr gru 14, 2016 22:56

2.0 TDI AZV 136 PS mamy w domu od kilku lat i też miało się psuć a śmiga bez niczego :)

po niedzieli jadę na logi do kogoś kto się zna i sprawdzi cisnienie na RAILU itd itd zobaczymy
2.0 TDI AZV o ile pamiętam to ten najbezpieczniejszy wariant z pompą oleju starego typu (taką jak w 1.9) i ten silnik o wiele lepiej wypada niż wersja np BKP czy inne. Co do 1.6 TDI to nie miałem nigdy z tym styczności, słyszałem tylko opinie w samych superlatywach o tym silniku. Kolega Piasek z tutejszego forum zakupił nowego Caddy z tym silnikiem i opisywał jak przebiega eksploatacja tego wynalazku. Bezawaryjnie dojechał do 90 tys km i ponoć silnik zaczął niedomagać, a dokładnie to układ wtryskowy CR, podobno bardzo wzrosło spalanie i pojawiły się problemy z DPF. Tak że jeżeli masz rozjechane korekcje, co wyjaśniałoby te wahania pracy silnika, to najprawdopodobniej układ wtryskowy zaczyna lekko niedomagać.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

1.6 TDI 90 PS nierowna praca szarpie przebiera HELP

Post autor: blast3r-bley » czw gru 15, 2016 10:05

no wiem wiem
ale pytanie czy pompa czy wtryski....

zobaczymy co wykażą logi i sprawdzenie ciśnienia itd


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości