VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS, stuki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS, stuki
Na początek się przywitam z racji tego, że nie znalazłem tematu "przywitaj się"(za nie zauważenie takiego przepraszam).
Samochód nabyłem w niedzielę, jest to już mój drugi, ale pierwszy kupiony za duże pieniądze (pierwszy to Polo 6N 1.0 ALL po rodzicach). Auto sprowadzone z Niemiec.
No i jak przystało na porządnego nabywcę, od razu postanowiłem wymienić olej, mój ojciec jest wyczulony na stuki, a podczas pracy tego silnika na zimno i ciepło niczego nie słyszał. Sęk w tym, ze nie ma żadnej informacji, jaki tam był olej, ale to za chwilę.
Podjechałem do kolegi, który wszystkim dookoła serwisuje VAG'i. Usłyszał od razu, że coś jest nie tak z zaworami, jeden mu się wydawał zbyt hałasujący.
Auto ma DPF'a z którym nie zauważyłem problemów.
Moje pytanie jest następujące: czy jest to spowodowane zjeżdżonym olejem, którego w dodatku było w silniku na tyle mało, że ledwo bagnet na dole był mokry przy poziomie minimum (sprawdzane w garażu na zimnym silniku!)?
Nie chcę obstawiać z góry, że wałek + panewki + szklanki są do wymiany. Wiadomo, że to dałoby mu drugie życie.
Olej czarny, czyli norma jak na diesla, ale:
- filtr oleju produkcji 04.2014
- nie czuć zapachu paliwa
Przebieg: 234 000 km
Mam zamiar zerwać z procedurą Long Life, planuje wymiany oleju co 10 tys. kilometrów. Wiemy dobrze jak to wygląda...
Drugie pytanie, co byście doradzili mi, żeby wlać? Castrol Edge 5W-30/40? Przepłukam silnik jakimś tańszym olejem spełniającym normę 504/507 na dystansie 100-200km i wymienię na "lepszy". Jeżeli stuki będą, wtedy pojadę na sprawdzenie wałka i szklanek.
Pozdrawiam i liczę na pomoc, ponieważ poważnie podchodzę do tego tematu. Kocham te samochody i chcę dla nich dobrze
Samochód nabyłem w niedzielę, jest to już mój drugi, ale pierwszy kupiony za duże pieniądze (pierwszy to Polo 6N 1.0 ALL po rodzicach). Auto sprowadzone z Niemiec.
No i jak przystało na porządnego nabywcę, od razu postanowiłem wymienić olej, mój ojciec jest wyczulony na stuki, a podczas pracy tego silnika na zimno i ciepło niczego nie słyszał. Sęk w tym, ze nie ma żadnej informacji, jaki tam był olej, ale to za chwilę.
Podjechałem do kolegi, który wszystkim dookoła serwisuje VAG'i. Usłyszał od razu, że coś jest nie tak z zaworami, jeden mu się wydawał zbyt hałasujący.
Auto ma DPF'a z którym nie zauważyłem problemów.
Moje pytanie jest następujące: czy jest to spowodowane zjeżdżonym olejem, którego w dodatku było w silniku na tyle mało, że ledwo bagnet na dole był mokry przy poziomie minimum (sprawdzane w garażu na zimnym silniku!)?
Nie chcę obstawiać z góry, że wałek + panewki + szklanki są do wymiany. Wiadomo, że to dałoby mu drugie życie.
Olej czarny, czyli norma jak na diesla, ale:
- filtr oleju produkcji 04.2014
- nie czuć zapachu paliwa
Przebieg: 234 000 km
Mam zamiar zerwać z procedurą Long Life, planuje wymiany oleju co 10 tys. kilometrów. Wiemy dobrze jak to wygląda...
Drugie pytanie, co byście doradzili mi, żeby wlać? Castrol Edge 5W-30/40? Przepłukam silnik jakimś tańszym olejem spełniającym normę 504/507 na dystansie 100-200km i wymienię na "lepszy". Jeżeli stuki będą, wtedy pojadę na sprawdzenie wałka i szklanek.
Pozdrawiam i liczę na pomoc, ponieważ poważnie podchodzę do tego tematu. Kocham te samochody i chcę dla nich dobrze
Ostatnio zmieniony pn gru 05, 2016 10:10 przez Mariuszko, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Myslałem, że BXE ma tylko te felerne panewki...
Inaczej bym tego nie kupił, ale może wytrzyma skoro już tyle przebiegu (głupie tłumaczenie)
Inaczej bym tego nie kupił, ale może wytrzyma skoro już tyle przebiegu (głupie tłumaczenie)
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
zmien panewki, koszt nie duzya bedziesz mial spokoj, tez mam BLSa ale wykastrowanego z DPFa i EGR, do DPFa lej olej 5w30 bo jest czystszy, jak wywalisz DPF mozesz lac 5w40.
aaa i jeszcze jedno, mozesz zdjac pokrywe zaworow i obejrzec walek rozrzadu, czesto przy DPF i long life sie wycieraly walki, ja u siebie zalozylem nowy
aaa i jeszcze jedno, mozesz zdjac pokrywe zaworow i obejrzec walek rozrzadu, czesto przy DPF i long life sie wycieraly walki, ja u siebie zalozylem nowy
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Te silniki miały panewki z zamkami, BXE nie miały ich więc nie ma różnicy? Mało jest informacji o korbie, trafiłem dwie historie ale w Passatach B6.Adamm pisze:zmien panewki, koszt nie duzya bedziesz mial spokoj, tez mam BLSa ale wykastrowanego z DPFa i EGR, do DPFa lej olej 5w30 bo jest czystszy, jak wywalisz DPF mozesz lac 5w40.
aaa i jeszcze jedno, mozesz zdjac pokrywe zaworow i obejrzec walek rozrzadu, czesto przy DPF i long life sie wycieraly walki, ja u siebie zalozylem nowy
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Skad takie info ?Mariuszko pisze:Te silniki miały panewki z zamkami, BXE nie miały ich więc nie ma różnicy? Mało jest informacji o korbie, trafiłem dwie historie ale w Passatach B6.
rozkodowując moją skode po VIN wychodzi mi nr panewki gornej 038 105 561 AM i dolnej 038 105 591 AM i podane zastosowanie w silnikach BJB, BKC, BXE, BLS, BKD, BMM, AZV, BMN
https://zapodaj.net/9377deadeb678.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
w BLS jak i BXE zdarzają się przypadki że korbowód wyłazi bokiem. A winny jest producent panewek, który robił je z gówna, a także tryb serwisowy LL
Nie jeden już na tym forum pisał o rozwalonym silniku w jego świeżo zakupionym BLSie
Także stawiaj auto do mechanika niech wymienia lub chociaż sprawdzi panewki wymieni olej i filtry i będziesz jeździł spokojnie...
Odpuść płukanie silnika tanim olejem, bo to zbędny koszt, lepiej przeznaczyć te 100zł na mechanika
Z tymi panewkami to nie żarty, na forum golfa V jest 40stron na ten temat, zdjęcia itp. poczytaj https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582
Nie jeden już na tym forum pisał o rozwalonym silniku w jego świeżo zakupionym BLSie
Także stawiaj auto do mechanika niech wymienia lub chociaż sprawdzi panewki wymieni olej i filtry i będziesz jeździł spokojnie...
Odpuść płukanie silnika tanim olejem, bo to zbędny koszt, lepiej przeznaczyć te 100zł na mechanika
Z tymi panewkami to nie żarty, na forum golfa V jest 40stron na ten temat, zdjęcia itp. poczytaj https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Dzisiaj ojciec oparł się ręką o pokrywę zaworów; poczuł jakiś ruch. Była to śruba mocująca, mało tego, prawie wszystkie były odkręcone oO
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Mariuszko, i nie walilo Ci olejem ?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Trochę od tyłu mokro, gdzieś tam po wężach popłynęło.
Na oko przyjechałem tak 160km...
Na oko przyjechałem tak 160km...
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Masz przejechane grubo ponad 200 000 więc śpij spokojnie co do wymiany panewek po takim przebiegu to jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o silnikach to musisz wiedzieć że możesz to zrobić ale koniecznie trzeba wał przeszlifować pod nowe panewki w innym przypadku to głupota i wyrzucenie pieniędzy w błoto .Następna kwestia powtarzana o panewkach że w BXE są bez zamków a w pozostałych z zamkami jest oczywiście całkowicie błędna po roku 2000 praktycznie każdy producent stosuje panewki bez zamkowe a ludzie bzdury piszą jakby nie wiedzieli do czego kiedyś były stosowane zamki na panewkach ( na pewno nie po to aby się nie obracały ).Co do silników BXE są to motory wyprodukowane w milionach sztuk a na tym np. forum jest może z 10 -20 przypadków z których wynika że panewki się zatarły, aby dokładnie wiedzieć w czym problem to każdy kolega któremu się to przytrafiło powinien podać numer silnika wtedy można by było dokładnie zweryfikować czy jest to problem czy nie i jaka partia jest wadliwa ale jakoś nikt takiego numeru nie podaje czyli gdzieś dzwoniło ale nie wiadomo w jakim kościele
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Mariuszko, sprecyzuj temat,czyli w 2-3 słowach podaj opisz usterkę w tytule.
Taki tytuł,do raczej w dziale "sprzedam auto"
Taki tytuł,do raczej w dziale "sprzedam auto"
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
maxsymus, nie do konca chyba masz racje
nie trzeba walu szlofiowac , bo nie wiem czy wiesz wal jest twardszy od panewek, jesli nie zatarly sie a tylko wykazuja nadmierne zuzycie wystarczy zmienic panewki i po problemie, profilaktyka...
poza tym jakie ma znaczenie ze ma grub 200tys, widzialem silniki z wywalonymi korbami po 120 i po 300 tys nie ma reguly,
wymienialem klientom profilaktycznie panewki w silnikach nie tylko bxe i byly juz podtarte....
ale kazdy robi jak uwaza, jego cyrk jego malpy tylko potem placz ...
nie trzeba walu szlofiowac , bo nie wiem czy wiesz wal jest twardszy od panewek, jesli nie zatarly sie a tylko wykazuja nadmierne zuzycie wystarczy zmienic panewki i po problemie, profilaktyka...
poza tym jakie ma znaczenie ze ma grub 200tys, widzialem silniki z wywalonymi korbami po 120 i po 300 tys nie ma reguly,
wymienialem klientom profilaktycznie panewki w silnikach nie tylko bxe i byly juz podtarte....
ale kazdy robi jak uwaza, jego cyrk jego malpy tylko potem placz ...
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
[quote="Adamm"]maxsymus, nie do konca chyba masz racje
nie trzeba walu szlofiowac , bo nie wiem czy wiesz wal jest twardszy od panewek, .....człowieku objawiasz tu oczywistość oczywistą (że panewki się szybciej zużywają to jest jasne jak słońce ale wał się także zużywa ) reszta jest milczeniem bo jak można wymieniać panewki bez szlifu wału w aucie które ma grubo ponad 200 000 ? Oczywiście że można ale silnik na pewno za długo nie pochodzi a taka naprawa to żadna naprawa szkoda na nią czasu i kasy ...
nie trzeba walu szlofiowac , bo nie wiem czy wiesz wal jest twardszy od panewek, .....człowieku objawiasz tu oczywistość oczywistą (że panewki się szybciej zużywają to jest jasne jak słońce ale wał się także zużywa ) reszta jest milczeniem bo jak można wymieniać panewki bez szlifu wału w aucie które ma grubo ponad 200 000 ? Oczywiście że można ale silnik na pewno za długo nie pochodzi a taka naprawa to żadna naprawa szkoda na nią czasu i kasy ...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS
Uwierzysz jak Ci napiszę,że wyjąłem wał z 1Z (swap do AAZ),który miał grubo ponad 300kkm i po zmierzeniu mikrometrem,czy wystąpiła owalizacja czopów korbowych,wyszło że tylko na jednym czopie jest różnica (owalizacja) 0,01mm?maxsymus pisze:bo jak można wymieniać panewki bez szlifu wału w aucie które ma grubo ponad 200 000 ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 97 gości