Strona 1 z 1

Mk4 1.9 tdi ahf 110km wymiana korbowodu

: pt lis 11, 2016 21:24
autor: mateusz18
Witam, nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytanie wiec musze napisac temat.
Mialem problem z moim golfem otoz rano przy odpalniu na zimnym dymil na bialo palil na 3 cylindry, na 4 dopiero lapal po ok 30s. Zmierzylem sprezanie diagnoza ze na 4 jest mniejsze. Dzis rozebralem silnik i okazalo sie ze jest krzywy korbowod na 4 cylindrze, i teraz bardzo wazne pytanie jak to wymieniec? Czy kupic dobra uzywana korbe i przelozc stare panewki? czy nowa korba nowe panewki? Czy uzywana korba nowe panewki? jak zrobic zeby mi sie to nie zatarlo, bardzo prosze o odpowiedz. 1,2,3 cylnder sprezanie jest 32 bar wiec ich napewno nie ruszam. Ale jak zrobic z tym korbowodem?

Mk4 1.9 tdi ahf 110km wymiana korbowodu

: pt lis 11, 2016 23:45
autor: Adamm
uzywana korba + nowe panewki + nowe pierscienie

Mk4 1.9 tdi ahf 110km wymiana korbowodu

: sob lis 12, 2016 08:27
autor: Michał_1977
mateusz18 pisze: 1,2,3 cylnder sprezanie jest 32 bar wiec ich napewno nie ruszam
Na pewno? Mnie uczyli,że korby wymienia się w kompletach,bo waga ma znaczenie.
Komplet 4 korb,można kupić za 100-150zł (używka).
Do tego,jak wspomniałAdamm - nowe panewki.

Mk4 1.9 tdi ahf 110km wymiana korbowodu

: sob lis 12, 2016 09:35
autor: Adamm
Michał_1977, generalnie mozna i jedna. dla spokoju mozna zwazyc obie :)

Mk4 1.9 tdi ahf 110km wymiana korbowodu

: sob lis 12, 2016 22:48
autor: radekrp90
Tłoki i korbowody mają selekcje (wybijane na stopce korbowodu) i po tym powinno się je dobierać. Tłoki mają chyba z grubsza jednakową wagę (jeśli zakłada się nowy można umyć wszystkie z osadów) ale korby trzeba dobierać do kompletu.

Po wymianie któregokolwiek z korbowodów lub tłoków należy zmierzyć wystawanie tłoków nad kadłub aby dobrać ewentualnie nową uszczelkę pod głowicę.