Strona 1 z 3
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: czw lis 10, 2016 08:05
autor: bart1500
Mam problem z odpalaniem po dłuższym postoju. To jest gdzies 10 godzin. Raz odpala dobrze,raz źle. Niezależnie od temperaturyj.
Zajrzałem pod maskę i znalazłem takie coś:
Co to jest? Wydaje się być ułamane. Może tu leży wina?
Edit:
Właśnie pojechałem samochodem do pracy i co zauważyłem? Wskaźnik temperatury nie osiągnął 90 stopni. Stoi na kresce poprzedzajacej 90 stopni.
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: czw lis 10, 2016 10:31
autor: bioly05011
z tego co mi się wydaje jest to zaworek klapy gaszącej,do niego dochodzą dwa wężyki jeden z nich idzie do tego czarnego siłownika,z chwilą jak zaciągnie powietrze siłownik zamyka klapę,sprawdź czy siłownik przed odpaleniem jest wyciągnięty wtedy klapa jest otwarta...
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: pt lis 11, 2016 13:24
autor: bart1500
No według mnie jest. Przed odpaleniem jak nim poruszałem to chodził normalnie.
Wczoraj wieczorem po 10 godzinach odpalił od razu. Dzisiaj rano, odpalałem i już musiał dłużej kręcić. Zgasiłem go po 10 sekundach i odpaliłem bez problemu.
Ale co do tej wtyczki to masz rację. Tyle,że tam widać, jakby to było od czegoś oderwane i czuć tam powietrze na włączonym silniku jak się przyłoży palec.
Turbo mi przeładowuje, ale nie wiem,czy ma coś to wspólnego.
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: pt lis 11, 2016 14:57
autor: ROBAL_26
bart1500, podejrzewam że to będzie jeden z 2óch zaworów podciśnieniowych który został ułamany dlatego czuć z niego powietrze (podciśnienie ) i pewnie ten uszkodzony zaworek jest odpowiedzialny za pracę turbo , na podszybiu powinny być 2szt , 1 z nich to N75 a 2gi to jak dobrze pamiętam N118 .W linku masz zdjęcie tuż pod filmikiem
viewtopic.php?f=14&t=460275
A tutaj schemat ukł.podciśnienia kolegi :
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... blad-00575

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: pt lis 11, 2016 15:38
autor: bart1500
ROBAL_26, no okej. Ale Ty mówisz o zaworach,które znajdują się, patrząc od przodu po prawej stronie. Ten ułamany jest po lewej. Obok EGR i odmy.
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: pt lis 11, 2016 16:06
autor: ROBAL_26
bart1500, pewnie powinien od być przyczepiony do blaszki na kolektorze ssącym koło EGRa , tuż pod twoją ręką ze zdjęcia które wrzuciłeś .ok
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670909.html
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 06:29
autor: bart1500
Byłem wczoraj u mechanika,pokazałem mu wtyczkę i mówię, że przeładowuje. A on mówi, że na 90 procent turbo do czyszczenia. Pora chyba zmienić mechanika
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 06:46
autor: bioly05011
spróbuj ręcznie poruszać dźwignią przy turbo...ewentualnie zrób logi ...
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 19:07
autor: bart1500
Dźwignia chodzi lekko.
Dynamiczne. 11:
http://vaglog.pl/log-011_pQu57j4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I wywala błąd jak przeładuje: P1557
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 21:06
autor: italiano_83
bart1500 pisze:Dźwignia chodzi lekko.
I co z tego, to o niczym nie świadczy to jedynie wstępna diagnoza.
W logu widać przeładowanie wynikające z braku płynnej pracy zmiennej geometrii - a czy powodem jest sama geometria czy siłownik podciśnienia sterujący nią to trzeba diagnozować.
Rozruszanie mechanizmu nic tu nie pomoże, wysterowanie n75 jest na max-a od 3000obr/min niemal do końca , dopiero na górze spada wraz z doładowaniem.
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 21:16
autor: bart1500
To zacząć od n75?
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 21:23
autor: italiano_83
bart1500 pisze:To zacząć od n75?
Podmień sobie na n18 albo inny n75, ale to jedynie upewni cię w przekonaniu, że problem leży gdzie indziej.
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 21:27
autor: bart1500
Czyli sugerujesz turbo do czyszczenia?
Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF
: wt lis 15, 2016 21:34
autor: italiano_83
bart1500 pisze:Czyli sugerujesz turbo do czyszczenia?
Sprawdź wszystko po kolei dla własnego spokoju, chcesz rozruszaj mechanizm, lub zalej turbo sprejem do czyszczenia piekarnia na noc, żeby przeżarło nagar trochę jest o tym temat na forum - czasami pomaga. Dalej będzie lipa to turbo na stół i patrzeć co jest przyczyną podwieszania się mechanizmu bo wcale nie musi to być nagar. Jak sobie zobaczysz temat o czyszczeniu turbo alh który podwiesiłem w tym dziale, to tam sa fotki mojego turbo - które było czyściutkie w środku, a podwieszanie się mechanizmu powodowały zadziory na bieżni.