Strona 1 z 1

[MK3 AAZ] Problem z obrotami

: wt sie 22, 2006 12:15
autor: Igor1
W ojca AAZ rok 95 mały problem obroty i wydatek pompy ustawiony ok zimny obroty 980 ciepły 900 ale jak pojezdze po miescie nawet w korkach ok cały czas ok 900 obroty, ale jak przejade w trasie szybciej powyżej 120 km/h lub ponad 60 km z predkościa ponad 100 km/h to wtedy obroty spadają do 800 wzrosna do 850 kiedy pojężdze spokojnie i to max jak ostygnie to ok 900. Zauważyłem ze jak jeżdze po miescie jest wszystko ok ale jak wyłacze i dopalę po 10 minutach jest te 850 obrotów i je trzyma tylko długa trasa powoduje że spadają do 800. Jak spadna i wtedy podniosę śrubką do 850 to na nastepny dzien mam cały czas 1000 obr. Zauważyłem ze zima tego nie mam, a zimą obroty ok 950 a trasa 900 co to może być. Samochód mało pali nie kopci pali na ząbek. Może ktoś sie z tym spotkał. Niektórzy chca mi wyciągac pompę żeby ją sprawdzić na stole. Nie wiem czy to robić czy dalej jedzić? Czy zimą w aaz tez macie lekko wiekrze obroty????

: wt sie 22, 2006 12:32
autor: greg
masz troszkę przeregulowaną dawkę paliwa a sama regulacja śrubką regulującą ustawienie cięgna gazu tylko powoduje takie własnie skoki w zależności od temperatury silnika.

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 12:35 pm ]
należy najpierw wyregulować dawkę paliwa a dopiero ustawiać minimalne i maksymalne położenie dźwigni sterującej

: wt sie 22, 2006 12:46
autor: Igor1
No dzięki ale czy dawka jest w tym przypadku za duża??? Skąd facet od pomp wie jak ją ustawić??? na jakie parametry stosuje sie jakieś urządzonko, bo na kąt jest zegar a na dawkę???

: wt sie 22, 2006 13:52
autor: greg
moim zdaniem na przyrządach da się ustawić dawkę nominalną. W takim przypadku jeśli jest zła dawka nominalna a nastepnie regulujesz śrubą od dźwigni sterującej. Jesli masz podniesioną dawkę nominalną to przy zmniejszonym wychyleniu dźwigni bedziesz miał zbyt niskie obroty na zimnym silniku lub też po podciągnieciu śrubą na zimny ok a na ciepłym zbyt duze obroty.

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 1:56 pm ]
jeszcze jedno te wiadomosci mam z własnych doswiadczeń jak kombinowałem ze swoją pompą w 1,6TD. Ciekawostką natomiast było to że zmniejszenie dawki nominalnej wcale nie zmniejszało zużycia paliwa a nawet wg mnie zwiększało - słabszy był silnik więc ciągnąłem biegami - wyniki zwiększenie zużycia paliwa

: wt sie 22, 2006 15:42
autor: Igor1
a ja mam odwrotni na zimnym wysokie na ciepłym obroty niskie

: wt sie 22, 2006 15:46
autor: barca90
Igor1 pisze:a ja mam odwrotni na zimnym wysokie na ciepłym obroty niskie
ja też to zauważyłem w moim zimny - 900 obr , ciepły - spadają nawet do 800 obr ------ Ciekawa historyja?????????/

: wt sie 22, 2006 16:10
autor: greg
Igor1 pisze:a ja mam odwrotni na zimnym wysokie na ciepłym obroty niskie
a masz automatyczne cięgno rozruchowe?

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 4:10 pm ]
jeśli tak to nie ma się czemu dziwić

: wt sie 22, 2006 21:19
autor: Igor1
automatyczne mam ssanie jak zimny wysokie obroty ssanie odpusci maksymalnie to mam 900 mocne rozgrzanie trasa spada do 800 i co to może byc ciekawe jakies pomysły

: wt sie 22, 2006 22:53
autor: zaprzal
Igor1, odezwij sie do kolegi pasiak on to tez robil u siebie

ps. napisz cos w swoim temacie o swapie

: śr sie 23, 2006 07:34
autor: Igor1
ok dzieki