Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

majewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 26, 2016 11:54

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: majewa » pt wrz 30, 2016 14:03

Witam Kolegów.
Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł co mogło być powodem wytarcia tylko jednej krzywki i jednego popychacza zaworów w silniku 1,9 Tdi ASZ na pompkach , Golf IV 2003 r.
Oczywiście pozostałe wykazują też lekkie zużycie , bardzo nieznaczne ale na tym jednym konkretnym zaworze ( 3 od pompy sekcyjnej) wytarcie jest potężne. Krzywka starła się o kilka mm , a popychać przetarł się na wylot aż wylazła sprężynka.
Na forach czytałem o wypadających kołkach zaślepiających otwory produkcyjne w wałku popychacza pompek ale u mnie wygląda że są wszystkie na swoim miejscu więc to nie ten problem.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: luckyboy » pt wrz 30, 2016 14:04

Brak dostatecznego smarowania



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: Adamm » pt wrz 30, 2016 15:06

sprawdz broki na klawiaturze od pompek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: 21Golfista21 » pt wrz 30, 2016 20:53

zbyt "częsta" wymiana oleju


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
BartesWZL
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: BartesWZL » pt wrz 30, 2016 22:06

Mam cała głowice z AJM na sprzedaż. PW.


Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;

Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;

majewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 26, 2016 11:54

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: majewa » pn paź 17, 2016 13:50

Hmm. , No odpowiedzi trochę enigmatyczne :
1. Brak smarowania - dlaczego tylko na 1 krzywce ?
2. broki na klawiaturze od pompek - nie wiem co masz na myśli ? czy te zaślepki o których pisałem że wygląda że są na miejscu ?
3. zbyt częsta wymiana oleju - ciekawa koncepcja ale nie bardzo rozumiem jak praca na ciągle świeżym nie przepracowanym oleju o parametrach zalecanych przez producenta mogła by mieć tak dewastacyjny wpływ na powierzchnie styczne .
4. dziękuję za propozycję , ale głowicę zostawiłem starą
Ogólnie wymieniłem wałek , szklanki , rozrząd i na razie silnik pracuje bardzo ładnie . Za to dopadły mnie inne usterki :(



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: Adamm » pn paź 17, 2016 16:48

majewa, zbyt "czesta" wymiana oleju --> kolega miał na mysli jazde w trybie long life ...
broki to te zaslepki na napedzie pompek (ja u siebie zaspawalem wszystkie 4)
jesli juz poskladales to zmierzyles cisnienie oleju ? jakie ma wartosci?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: 21Golfista21 » wt paź 18, 2016 13:28

ja zawsze wymieniam olej u siebie co 10 tys max 12 tys


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Wytarta jedna krzywka i jeden popychacz zaworu

Post autor: Xarox » wt paź 18, 2016 14:50

Lekko przytkany kanał oleju? A tak w ogóle to na jakiej oliwie ten silnik latał?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości