Strona 1 z 2

Zawór EGR w 1.9 AXR

: pn wrz 12, 2016 12:47
autor: Ebola
Witam,
Jakiś czas temu wydmuchnęło mi połączenie przy zaworze EGR.
Zostało to nie wymienione tylko "mechanicznie odcięte" (blaszka na wlot EGR i zaślepka gotowa)

Teraz pytanie
czy powinienem coś zmieniać w komputerze ?
pytam dlatego że przy obrotach ~1900 - 2100 słychać syczenie
Auto normalnie przyśpiesza i jeździ ale ten syk jest tak irytujący że aż mnie nosi.

Czy jest ktoś z Łodzi i mógłby to "obadać" ?

Zawór EGR w 1.9 AXR

: czw wrz 15, 2016 14:43
autor: Haki
Zmieniać nic nie musisz ... lepiej zlokalizuj to syczenie przy pomocy 2giej osoby ....

Auto idzie normalnie ? czy łapie jakieś notlaufy

Zawór EGR w 1.9 AXR

: czw wrz 15, 2016 22:27
autor: Ebola
w sumie idzie normalnie
ciągnie do ok 3500 wyżej to chyba tylko warczy.

a i nie dopisałem że zjawisko to występuje tylko w czasie jazdy - więc gazowanie na postoju niestety nic nie daje :(
jakiś pomysł jak to zlokalizować ?

---------------------------------------------------------------
(edyta)
Obrazek
Obrazek
to co znalazłem ....
i teraz nie wiem co to jest bo dmucha chyba z tej dużej rury.

Jakieś rady ?
pomysły?
Czy to można/powinno się uszczelnić ?

Gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego ?
w tym AXR

Zawór EGR w 1.9 AXR

: śr wrz 21, 2016 20:28
autor: Ebola
Zainteresuje się ktoś i/lub pomoże ?

Zawór EGR w 1.9 AXR

: pt wrz 23, 2016 12:32
autor: promo211
Witam.
Jeżeli dmucha Ci z tej rury to albo przy zakładaniu przyciąłeś oring albo poprostu się zużył(od wibracji) a że jak nie ma egr to ponoć turbina wstaje wcześniej i głośniej pracuje i stąd syk. Przeważnie jak syczy to dymi na czarno :chytry:
Trzeba zajechać do mechaniora bądź sklepu i zakupić nowy oring, poza tym na fotkach wygląda na to że masz rozszczelniony ten egr a tu nie bardzo wiem czy da się pouszczelniać klape gaszącą i grzybek, gdzieś widziałem na forum jak usuwają"ufo" i wkręcają śruby w miejsce prowadnicy grzybka ale o tulejkach nie słyszałem jak je uszczelnić.
Poza tym te złącza zawsze mają minimalny luz i dlatego sie ruszają a jak sie rusza to wkoncu wydrze oring.
Czujnik temperatury płynu chłodniczego pod pompą tandemową od strony grodziówki na 4 piny :p tuż nad wężem do nagrzewnicy wchodzącym do krućca na głowicy - ten jest do wskazówki i kompa, czujnik do wentylatorów na dole chłodnicy po stronie kierowcy, czujnik tem paliwa na cienkim wężu przy gnieździe do pompek (2 piny). Jednym słowem "użyć szukaj"
Pozdr.
ps co do syczenia może słabo zaślepiłeś otwór pod egr bo pisałeś ze rurka pękła wiec musisz zaślepić i przy egr i na kolektorze bo jeśli zawór fizycznie pracuje to moze cisnienie spieprzac kiedy unosi sie grzybek??!!

Zawór EGR w 1.9 AXR

: pt wrz 23, 2016 12:52
autor: Ebola
mechanik mi to zaślepiał
musze zapytać gdzie i jak to zrobił

"użyć szukaj" - staram się od jakiegoś czasu to odszukać i .... lipa dlatego pytam tutaj
I niestety większość z was używa "slangu" a mi to nic nie mówi :(
w końcu doprosze się kogoś co mi pokaże to fizycznie lub cyknie fotkę

dzięki za informacje :)

Zawór EGR w 1.9 AXR

: pt wrz 23, 2016 16:14
autor: promo211
viewtopic.php?t=190523&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

no wpisujesz w google czujnik temperatury golf 1.9 tdi pd ii proszę!!!
poza tym jak chcesz sam grzebac to musisz zacząć od zrozumienia niektórych rzeczy, jak nie wiesz co jak wygląda to na allegro zobaczsz:P
powodzonka

Zawór EGR w 1.9 AXR

: pt wrz 23, 2016 20:14
autor: Ebola
dzięki :)

przy okazji - ten oring (do tej wielkiej rury) mam jakąś nazwę ?
gdzie mogę znaleźć tzw OTKĘ do tego modelu (mojego) auta ?

Zawór EGR w 1.9 AXR

: sob wrz 24, 2016 14:52
autor: promo211
Niech w sklepie szukają a na pewno znajdą. Ja bym to nazwał oringiem rury intercoolera przy kolektorze ssącym (na szybkozłącze) numeru ci nie podam bo nie mam etki
W odp na pytanie na pw:
masz tu link http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2397341.html" onclick="window.open(this.href);return false; jak dobrze pamiętam to druga fotka. To jest widok silnika od strony skrzyni biegów. Jak bedziesz stał przodem do auta to zdejmij pokrywe z napisem tdi. potem po prawej stronie przy głowicy jest srebrne ustrojstwo z aluminium zwane pompą tandemową, i teraz schylasz sie nieco i macasz pod tą pompą od strony szyby (nie od przodu tylko od tyłu auta) i jest szujnik do którego dochodzi wiązka z 4 przewodami. Odpinasz wiązkę (nie jest to łatwe za pierwszym razem więc pocwicz np na przepływomierzu) potem przygotowijesz druhi czujnik , potem wyciągasz zawleczke , "wygamgasz" szujnik i zaczyna lac sie płyn więc palec w dziure i zobacz na starym czujniku czy wyszła uszczelka, jak wyszła to niech ci druga osoba ją założy na nowy czujnik i wsadzasz jak nie wyszła to wydłubujesz ją z krućca i zakładasz. Jak wszystko dobrze zrobisz to zabezpieczenie wejdzie dosc beproblemowo jak zle czyli za płytko wsadzisz czujnik to nie wlezie:D. I zabezpiecz sie w płyn bo napewno sporo Ci za 1 razem ucieknie:P Powodzenia

Zawór EGR w 1.9 AXR

: sob wrz 24, 2016 15:39
autor: Sztomel
Widziałem już wycieki z EGR'a na własnym i innych przykładzie ale to co widzę na tych fotkach to nie są to wycieki a wydmuchy.
Tobie nie cieknie olej z EGR'a tylko *#cenzura#* coś niepokojącego bo wygląda to jak plastikowe trociny chyba, że te plastikowe opiłki zostawia osłona silnika - wytrzyj z następnie przejedź się bez niej parę tysi kilosów i zobaczysz czy znowu się te opiłki pojawią.
Z całą pewnością nie są one z turbo lecz z osłon intercoolera (tak przynajmniej wyglądają).

Zawór EGR w 1.9 AXR

: sob wrz 24, 2016 16:03
autor: Ebola
te brudy to na 90% wyciszenie(jakaś gąbka) spod pokrywy (tej z napisem TDI)

Re: Zawór EGR w 1.9 AXR

: sob wrz 24, 2016 16:10
autor: Ebola
promo211 pisze:Niech w sklepie szukają a na pewno znajdą. Ja bym to nazwał oringiem rury intercoolera przy kolektorze ssącym (na szybkozłącze) numeru ci nie podam bo nie mam etki
W odp na pytanie na pw:
masz tu link http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2397341.html" onclick="window.open(this.href);return false; jak dobrze pamiętam to druga fotka. To jest widok silnika od strony skrzyni biegów. Jak bedziesz stał przodem do auta to zdejmij pokrywe z napisem tdi. potem po prawej stronie przy głowicy jest srebrne ustrojstwo z aluminium zwane pompą tandemową, i teraz schylasz sie nieco i macasz pod tą pompą od strony szyby (nie od przodu tylko od tyłu auta) i jest szujnik do którego dochodzi wiązka z 4 przewodami. Odpinasz wiązkę (nie jest to łatwe za pierwszym razem więc pocwicz np na przepływomierzu) potem przygotowijesz druhi czujnik , potem wyciągasz zawleczke , "wygamgasz" szujnik i zaczyna lac sie płyn więc palec w dziure i zobacz na starym czujniku czy wyszła uszczelka, jak wyszła to niech ci druga osoba ją założy na nowy czujnik i wsadzasz jak nie wyszła to wydłubujesz ją z krućca i zakładasz. Jak wszystko dobrze zrobisz to zabezpieczenie wejdzie dosc beproblemowo jak zle czyli za płytko wsadzisz czujnik to nie wlezie:D. I zabezpiecz sie w płyn bo napewno sporo Ci za 1 razem ucieknie:P Powodzenia
Dzięki :)
powalczę z tym
problem będę miał tylko z kolorami bowiem poprzedni własciciel był ( nie napiszę wprost co sądzę o nim) ...
i pomalował silnik (oprócz pokrywy zaworów) na czarno - bez mała wszytko.
Teraz jak się zagłębić i odszukać jakiś przewód po kolorze to mam sporo szukania bo wszystko czarne.
Pytam TU piszę i truję wam dupę, ale gdybyś stanął przed otwartą komora silnika w moim aucie to byś się zapytał ile miałem promili jak auto kupowałem.
Teraz musze z tym żyć i jakoś sobie radzić.

Pozdrawiam

Zawór EGR w 1.9 AXR

: ndz wrz 25, 2016 14:07
autor: promo211
Ja z moim padalcem tez nie mam lekko ale moze uda mi sie go odratowac. Nikt nie mówil ze bedzie lekko hehe. Pozdro

Zawór EGR w 1.9 AXR

: ndz wrz 25, 2016 19:03
autor: Ebola
A teraz nie wiem co zrobić oddać do mechanika i zaprzyjaźnić się z nim czy zostać koszmarem tego forum i pytać po 100 razy o wszystko.