Strona 1 z 1

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: czw wrz 08, 2016 20:09
autor: 4x4piotr
jak w temacie, a dokladnie po jakim czasie powinna sie wylaczyc pompka wspomagajaca chlodzenie turbiny po wylaczeniu silnika, uruchamia sie ta pompka termowylacznikiem na turbinie wyskalowanym na 115 stopni C ...a kiedy powinna sie wylaczyc jak zgasimy silnik :satan: oczekuje sprawdzonej odp a nie gdybania :smoke: od tego mam mechanikow :hehe:

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: pt wrz 09, 2016 11:37
autor: 4x4piotr
:bajer: tak jak myslalem, jak pytasz o konkrety to :ass:

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: pt wrz 09, 2016 13:44
autor: radekrp90
Jak takiś niecierpliwy to powiem Ci tyle, że w/g tego co pamiętam zależy jej praca od przekaźnika świec żarowych i modułu "after run" wentylatorów.

Na więcej musisz poczekać, bo w pracy dostępu do ELSY nie mam ;)

Edit:
W ELSA brak info.

Znalazłem tylko tyle, że pompka pracuje aż temperatura spadnie poniżej 114-115 stC na turbosprężarce tak aby nie dopuścić do lokalnego wrzenia cieczy.

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: ndz wrz 11, 2016 07:42
autor: Michał_1977
4x4piotr pisze:oczekuje sprawdzonej odp a nie gdybania :smoke: od tego mam mechanikow :hehe:
To ma być dla nas zaszczyt,czy takich "porządnych" masz mechaników? A może chcą pieniędzy za udzielenie informacji? :chytry:
radekrp90 pisze:pompka pracuje aż temperatura spadnie poniżej 114-115 stC
Oczywiste i nie trzeba być odkrywcą ameryki,żeby dojść do takiego wniosku,że czas pracy pompki jest zależny od czujnika.
4x4piotr,ubiegnę Twoje kolejne pytanie,które zapewne chciałbyś zaraz zadać - "jak długo ma pracować,a nie od czego jest zależna pompka?" Tak?
Odpowiem Ci pytaniem- w lecie,czy w zimie? :jezor:
4x4piotr pisze:tak jak myslalem, jak pytasz o konkrety to :ass:
Sorry kolego,ale nie pytasz o konkret,tylko po prostu zadałeś pytanie rodem z :ass: Jednemu może wyłączyć się po minucie,a dziesięciu innych napisze,że po pięciu minutach się wyłącza.
Na stygniecie ma wpływ wiele czynników,np. jakość cieczy,poziom zakamienienia układu,temperatura zewnętrzna,wydajność pompki,stan naładowania akumulatora etc.

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: ndz wrz 11, 2016 09:30
autor: radekrp90
Sam czujnik też ma na to znaczenie.
Początkowo myślałem, że działa to tak jak w VR6/AAZ w Golfie 3/Passacie B4 gdzie pompka działa równolegle z 3-cim biegiem wentylatora oraz podczas pracy w trybie "after run" czyli gdy silnik jest gorący ale już nie pracuje.
Tu okazje się, że jest tylko przełącznik termiczny - proste jak budowa cepa. Czujnik nie ma nawet podtrzymania przy opadaniu temperatury.
Moim zdaniem ma to potężną wadę, bo gdy czujnik padnie pompka może chodzić non stop. Ale możliwe, że był jakieś zmiany w instalacjach (tak jak w instalacjach dla klimatyzacji na R-12 gdzie przełącznik ciśnieniowy był również podłączony bezpośrednio pod akumulator i pracował np.: podczas upałów gdy ciśnienie spoczynkowe wzrastało powyżej 16 bar) ale na podstawie dostępnej mi dokumentacji tego nie stwierdziłem ;)

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: ndz wrz 11, 2016 11:40
autor: Michał_1977
radekrp90 pisze:Sam czujnik też ma na to znaczenie
Owszem,nie podlega to kwestii,ale nie oznacza też,że w dwóch,czy trzech autach z takimi samymi (i sprawnymi!) czujnikami,chłodzenie ma odbywać się identycznie.
Nie da się więc,jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie autora.

To tak samo jak ze spalaniem. Dwa identyczne auta z takimi samymi silnikami,ta sama waga,a jeden spali 5/100 gdy zaś drugi spali wiadro/100.
Dlaczego? A dlatego,że jeden kierowca jeździ spokojnie,a drugi jak debil i co skrzyżowanie,to pisk.

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: ndz wrz 11, 2016 12:21
autor: arka10
Nie wiem jak w Golfie ale w Busie z JX silnikiem pompka pracuje za każdym kręceniem rozrusznikiem żeby się nie zastała I myślę że to nie jest takie głupie.
Dodaję oryginalny schemat podłączenia pompki w Golfie SB.
V51 - Pompka
F98 - Włącznik termiczny
J235 - Przekaźnik
S51 - Bezpiecznik 10AObrazek

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: pn wrz 19, 2016 09:37
autor: 4x4piotr
:pub: dzieki wielkie za pomoc i podpowiedzi, juz opanowane...czujnik byl walniety i caly czas (!) chodzil na zalaczonym co usmazylo nie tylko styki wtyczki czujnika ale i sama pompe. o ile wymiana wtyczki i pompy na oryginal boscha to banal to dostanie tego termowylacznika/czujnika w RP to jakis koszmar :hehe: udalo sie kupic taniej z cala turbina za 150 zeta niz z niemcowni sam termowylacznik/czujnik za 30 juro plus przesylka tez 30 juro :helm: faktycznie calosc jest sterowana przekaznikiem i gasnie po uplywie ok 3 min lub spadku temperatury ponizej progu zalanczania termowylacznika :smoke: teraz jestem juz madry :bajer: dzieki za pomoc :pub:

MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: pn wrz 19, 2016 11:59
autor: radekrp90
A nie dało się dopasować po katalogach innego czujnika na taką lub zbliżoną temperaturę? Aż się wierzyć nie chce ;)

Re: MK2 wodne chłodzenie turbiny w silnku SB

: pn wrz 19, 2016 18:31
autor: 4x4piotr
radekrp90 pisze:A nie dało się dopasować po katalogach innego czujnika na taką lub zbliżoną temperaturę? Aż się wierzyć nie chce ;)
da sie nawet znalazlem facet gwint m10z1,5 temp zal 110 lub 120st czyli o 5st nizsza lub wyzsza od oryginalu 2stykowy i cena ok 60zeta z wysylka (FACET
7.4085) :hehe: ale oryginal hula ten w ewent zapasie :smoke: