Strona 1 z 1

[MK3] Słupek ALE lub AHU zamiast AFN

: śr wrz 07, 2016 18:48
autor: Bednarus
Czy na goły słupek ALE lub AHU da się, bez przeróbek, zamontować osprzęt od AFN + skrzynia CYP, a następnie całość umieścić w miejsce fabrycznie zamontowanego silnika AFN? W moim AFN pękł tłok wzdłuż. Taki silnik jest ciężko dostać niezajechany, z przyzwoitym przebiegiem. Natomiast ALE wychodziły nawet do 2001 roku według doppel-wobber.
Edit
Według ETKA głowice mają taki same.

[MK3] Słupek ALE lub AHU zamiast AFN

: śr wrz 07, 2016 21:31
autor: PKrystek
Są to identyczne słupki. Osprzęt podejdzie bez problemu. Przerabiałem to w klienta galaxy (była zmiana z afn na słupek od AHU + osprzęt od AFN, w którym urwany zawór zniszczył wnętrze silnika ). Poza tym mam przed mam przed sobą AHU i AFN i tak nawet na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią :)

[MK3] Słupek ALE lub AHU zamiast AFN

: pt wrz 16, 2016 15:27
autor: Bednarus
Kupiłem słupek AHU 123205. Jutro się okaże czy wszystkie mocowania będą pasowały. Jaka jest wytrzymałość AHU w stosunku do AFN? Według ETKA wał rozrządu, wał korbowy, korbowody są identyczne. Nie wiem jak z tłokami.

[MK3] Słupek ALE lub AHU zamiast AFN

: sob wrz 17, 2016 21:05
autor: karol8114
Jeśli słupek pochodzi z auta z silnikiem poprzecznym nie będzie problemu, napisz o postępach.

[MK3] Słupek ALE lub AHU zamiast AFN

: sob wrz 17, 2016 21:32
autor: radekrp90
Wsio równo. SDI miało tylko inaczej. TDI-VP miały wszystkie praktycznie taką samą trwałość.

[MK3] Słupek ALE lub AHU zamiast AFN

: pn wrz 26, 2016 14:31
autor: Bednarus
Silnik już w aucie. Słupek AHU w miejsce AFN pasuje idealnie. Nie ma najmniejszej różnicy. Bilet w bilet identyczne. Jednak zanim kupiłem ten słupek AHU sprawdziłem jego numery w ETKA, w którym było napisane, że ten silnik był wyprodukowany w 1997 roku (rok modelowy 1998) i był montowany między innymi w VW Golf MK3. Do tego podpowiedzi z forum i już byłem na 90% przekonany.