1.9 TDI AFN - Pękła śruba koła pasowego wału....
: sob sie 27, 2016 22:56
Witam !
Ostatnio jadąc sobie do pracy moim, Golfem III na 4 biegu ok. 40km/h , ok. 1500obr/min. Usłyszałem dziwny dźwięk z prawej strony , za chwilkę silnik zgasł.... Wcisnąłem szybko sprzęgło i zjechałem na bok po otworzeniu maski pokazało mi się koło pasowe wygięte w stronę podłużnicy i o nią oparte.
- Pasek nie spadł !
- Szklanki całe !
- Zawory po zdjęciu kolektora wydechowego wyglądają na proste !
- Wałek rozrządu prosty
- Wałek rozrządu kręci się normalnie ! (I nie słychać przy tym jakiejś dziwnej pracy)
- Wał kręci się normalnie (I nie stuka o co kolwiek w środku)
Niestety nie mam możliwości na ten moment sprawdzić kompresji (ale słychać że jest podczas kręcenia samym wałem i to nie mała) ponieważ ta śruba się urwała z wału i nim nie zakręcę :/ a nawet nie ma jak paska założyć.
I teraz nasuwa mi się pytanie , czy jest jeszcze jakiś sposób aby to sprawdzić bez ściągania głowicy , czy może jestem tym jednym z nielicznych którym się udało.... ?
Pozdrawiam
Ostatnio jadąc sobie do pracy moim, Golfem III na 4 biegu ok. 40km/h , ok. 1500obr/min. Usłyszałem dziwny dźwięk z prawej strony , za chwilkę silnik zgasł.... Wcisnąłem szybko sprzęgło i zjechałem na bok po otworzeniu maski pokazało mi się koło pasowe wygięte w stronę podłużnicy i o nią oparte.
- Pasek nie spadł !
- Szklanki całe !
- Zawory po zdjęciu kolektora wydechowego wyglądają na proste !
- Wałek rozrządu prosty
- Wałek rozrządu kręci się normalnie ! (I nie słychać przy tym jakiejś dziwnej pracy)
- Wał kręci się normalnie (I nie stuka o co kolwiek w środku)
Niestety nie mam możliwości na ten moment sprawdzić kompresji (ale słychać że jest podczas kręcenia samym wałem i to nie mała) ponieważ ta śruba się urwała z wału i nim nie zakręcę :/ a nawet nie ma jak paska założyć.
I teraz nasuwa mi się pytanie , czy jest jeszcze jakiś sposób aby to sprawdzić bez ściągania głowicy , czy może jestem tym jednym z nielicznych którym się udało.... ?
Pozdrawiam