Strona 1 z 1
Zdjecie TDI 110 Golf 4
: pn sie 21, 2006 12:09
autor: wlodek_misczo
Witam, jestem nowy na forum. Mam do was prosbe.
Czy mógłby ktoś dać mi dobre (wyrażne zdjecie), okolic podszybia (tam gdzie zaworek n75, wezyki dochodzace i odchodzace od turbo) ? Mam niezly galimatias w weżykach (połaczone, przełączone, jakies poskrecane [połączone kawałkiem grubszego]). Chcialbym wrocic do stanu pierwotnego tych weżykow. Cos mi sie samochud muli, bylem na vag i mechanik powiedzial ze to przeplywka + przewody cisnieniowe do wymiany [to kazal mi sobie samemu naprawic-bo nie ma czasu na glupoty i zabawe].
Z góry dzieki za każdy odzew i pomoc.
P.S: Gdzie najlepiej kupic te wezyki i jakiej jakosci itp ?
: pn sie 21, 2006 15:11
autor: Gitner
Najlepiej to opisz dokladnie gdzie jaki przewod idzie od / do N75 i sie wowczas sprostuje.
Pozdro
Gitner
: pn sie 21, 2006 15:25
autor: cowboy
wężyki mozna kupić od paliwa za 10 PLN za metr fi 3,2mm i fi 4mm
podaj oznaczenie silnika i rok produkcji to Ci się zarzuci schemat z Etki i sobie przelecisz krok po kroku
pewnie to silnik ASV na pompie?
[ Dodano: Pon Sie 21, 2006 15:26 ]
mozesz kupić też te wężyki w ASO VW za 45 PLN za metr albo w Intercarsie za 3 PLN za metr
: pn sie 21, 2006 15:36
autor: wlodek_misczo
Tak silnik to na pompie. Ale oznaczenie AHF.
A tu dam fotke to bedzie wygodzneij.
Cosik mi ostatnio osłabł strasznie na mocy. Jutro dojdzie do mnie interfejs to sobie na spokojnie dokładnie popatrze co i jak.
A teraz jescze jedno glupie laickie pytanie, Co to jest i do czego ? Co z tym mozna zrobic ?
[/u]
: pn sie 21, 2006 15:42
autor: cowboy
wlodek_misczo pisze:A tu dam fotke to bedzie wygodzneij.
na fotce wszystko spoko
od N75 do Turbiny jest taka przelotka originalnie - to nie są kombinacje...
a jeśli chodzi o ten dolny to rzeczywiście widać jakby był jeden w drugi wsadzony - może spróbuj wyciągnąć toto i bezpośrfednio założyć ten mniejszy - kilka cm na pewno ma zapasu.. tylko uważaj żeby nie urwać końcówki jak bedziesz sciągał zapieczony wężyk
[ Dodano: Pon Sie 21, 2006 15:50 ]
a tu znajdziesz schamacik do AHF:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1576
: pn sie 21, 2006 15:57
autor: wlodek_misczo
A jescze kilka pytan mam.
Ile mozna z tego silnika wyciagnac na chipie ?
Jakos tak duzo mi spala, czego to moze byc wina (napewno nie mojej nogi) ?
Dodam, tylko ze przeplywomierz pokazuje 2x wieksza wartosc niz powinna byc. To chyba źle, prawda ? Co to powoduje ?
Czemu moze byc taki mulowaty, kiedys pieknie swisczala turbina i przyspieszal tak spontanicznie, teraz klekocze tylko przy przyspieszaniu. Nie ma dymu z turbo, ani widocznych usterek, kierowniczki tez raczej nie zapieczone, a zaworki n75 sie podobno tu nie psuja. Dodam tylko ze przebieg ma 130k km i przeplywka/turbo oryginalne jescze.
no i jesczze jedno, strasznie ciezko wchodza mi biegi podczas jazdy, na postoju jest juz lepiej, najgorzej wskakuje 3, trzeba docisnac mocniej. Wydaje mis ie ze powinno byc maselko.
: pn sie 21, 2006 16:07
autor: cowboy
jeżeli przepływka pokazuje więcej niż wartośc zadana to raczej dobrze.. ale chyba nie 2 x tyle - pokaż jakieś logi bo bez tego nic się nie zrobi
jakoś tak dużo spala tzn ile 6 litrów 16 litrów ?
nie ma dymu i mułowaty i do tego dużo pali ?!?!
: pn sie 21, 2006 16:11
autor: wlodek_misczo
Pali od 7 (minimum) do 9 (przy takiej energiczniejszej jexdzie). Na 50 litrach przejezdzam srednio 700 km (czasem 650, czasem 750), i to dak delikatnie trasa ,70%, miasto 30%.
: pn sie 21, 2006 16:18
autor: cowboy
wlodek_misczo pisze:Na 50 litrach przejezdzam srednio 700 km (czasem 650,
moja rada podjedź do dobrego mechanika a nie takiego co Ci bedzie kazał samemu naprawiac
pali za dużo i do tego muł..
: pn sie 21, 2006 16:24
autor: wlodek_misczo
cowboy pisze:wlodek_misczo pisze:Na 50 litrach przejezdzam srednio 700 km (czasem 650,
moja rada podjedź do dobrego mechanika a nie takiego co Ci bedzie kazał samemu naprawiac
pali za dużo i do tego muł..
Bylem juz, jeden przestawil mi kat zaplonu i powiedzial ze dolot trzeba obczyscic, przeczyscil tez przeplywke. Drugi kazal mi samemu kabelki poprawic i przeplywke zmienic (powiedzial ze 2x wieksze dane przeplywomierza = 2 razy wiecej ropy wtryskiwanej). Inni rozkladaja rece i zgaduja (a moze turbo, a moze moja wina, a moze myszy sie zagniexdzily, a moze filtr brudny).
A i dodaj jescze ze intercooler byl olejem troszke ubrudzony.
: pn sie 21, 2006 17:43
autor: cowboy
szkoda że tych info nie napisałeś wcześniej - tym bardziej polecam Ci podjedź do dobrego mechanika albo dorwij interfejs i podepij sie pod kompa, zczytaj błędy zrób logi pod obciązeniem i wtedy bedzie mozna coś powiedzeić o przepływce, turbinie itd troche oleju w IC zawsze będzie troszke zaolejony...
: pn sie 21, 2006 17:55
autor: wlodek_misczo
cowboy pisze:szkoda że tych info nie napisałeś wcześniej - tym bardziej polecam Ci podjedź do dobrego mechanika albo dorwij interfejs i podepij sie pod kompa, zczytaj błędy zrób logi pod obciązeniem i wtedy bedzie mozna coś powiedzeić o przepływce, turbinie itd troche oleju w IC zawsze będzie troszke zaolejony...
Jestem bardzo wdzieczny za pomoc
Dałem pomógł.
A jesli jescze moge wykrzesac z Ciebie troche wiedzy, bede wdzieczny. jutro dojdzie moj vag, jak zrobic logi obciazeniowe i jakim programem najlepiej ? Bo diagnostyke komputerowa w stacjach robia na odwal sie (10 sek podpiecia-50 zl i odjazd). myslalem o vw tool i zgrac logi. Zrobie to na stacjonarnym czy laptopa trzeba ?
: pn sie 21, 2006 18:59
autor: cowboy
tu masz opisy bloków pomiarowych:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=38234
pomiary zrób VAG COM-em - znajdziesz na emule lub tu
http://www.vag-com.pl/download.htm
możesz jednoczesnie mierzć 3 grupy pomiarowe wybierasz engine, a potem measurement
zrób 13 na biegu jałowym
oraz jednocześnie grupy 3, 8 , 11 pod obciazeniem - tzn 4 bieg 1500 rpm zapuszczasz pomiar i but w podłoge do 4000 rpm - tutaj raczej laptop, no chyba że stacjonarny i UPS
potrzebna długa prosta i silnik musi być rogrzany
wklej logi i może ktoś Ci pomoże - ja sam to raczej niewiele wiem..
oprócze tego uzyj opcji szukaj , poszukaj na innych forach..
pozdro
: pn sie 21, 2006 19:25
autor: wlodek_misczo
Ooo dzieki, wlasnie zrobie stacjonarnym bo laptopa musialbym pozyczac. A ups mam. Jutro bede mial logi.