Strona 1 z 1

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: pn lip 25, 2016 08:57
autor: MarcinMadison
Siemka.
Silnik TDI 110KM. Ostatnio musiałem skasować błąd poduszki, który zrobiłem przy wymianie przełącznika kierunkowskazów.
Po podłączeniu, skasowaniu, sprawdzeniu czy gdzieś nie wywala mi błędów odłączyłem kompa. Po tym zabiegu nagle przestał odpalać lekko i bez problemów. Teraz muszę trochę pokręcić by zaskoczył. Odgłos, jak na moje, jest taki, tak jakby nie dostawał paliwa, kręcił na sucho i dopiero w którymś momencie dostaje ciśnienie i zaskakuje. Podczas jazdy nie zauważyłem spadku mocy.
Dodatkowo wcześniej czasem przy odpalaniu wchodził na 300-400 rpm i tak chwilę pochodził. Jak poczytałem, dowiedziałem się to wina pompy.
Czyżby teraz już całkiem mi padała?
Czy da jakoś delikatnie poprawić zapłon by pochodziła jeszcze z 2 miesiące?

Pozdro

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: pn lip 25, 2016 10:19
autor: bioly05011
jak masz kompa sprawdź co potrzeba i będziesz wiedział,jak dawka ,kąt,rozruchowe,temperatury,rsw...

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: pn lip 25, 2016 14:51
autor: MarcinMadison
W której grupie to znajdę?
Wiem, że kąt wtrysku jest w group 000 - pole nr.2
A gdzie reszta? Nie znam jeszcze tak dobrze tego programu ;)

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: pn lip 25, 2016 15:52
autor: bioly05011
rsw w blokach pomiarowych ,przękręcony zapłon blok 001 pole trzecie 0,7400 ,ten sam blok 001 pole 2 dawka paliwa na ciepłym powiedzmy 3.5,kąt statyczny w Basic seting blok 000 pole 2 ma być 50/55 sprawdź to narazie...

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: wt lip 26, 2016 18:54
autor: MarcinMadison
1. 0.78
2. temp 77st - 4-4.4
3. 039-047 na odpalonym, na zgaszonym 038

Zauważyłem, że podczas rozruchu dawka na początku była około 3.5 po 4s kręcenia skoczyła do 17.5 i zagadał.
Program - VAG-COM 409.1

Czyli kąt do ustawienia, pompą w którą stronę kręcić by zwiększyć kąt? Do czy od silnika?
I co jeszcze można wywnioskować z tego odczytu?

Re: Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: wt lip 26, 2016 19:11
autor: afrance
Z tego co widzę kat wtrysku masz za niski musi być 50-55. Jeśli mierzyles w basic setting to kat nie jest taki tragiczny w lecie powinno palić od kopa. Jeśli pomiar byl robiony normalnie to niestety kat jest bardzo zły bo sam komputer po uruchomieniu już źle dobiera wartosci. Trzeba przestawić pompę na srubach. Dawka paliwa powinna być między 3.2-3.6. Dawka 4.4 jest za mała pewnie auto jest mulowate. Czasami przy ciepłym silniku niechce zapalić bo jest za niska dawka startowa. U ciebie 17.5 to mała wartość. Ja mam u siebie powyżej 20.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: śr lip 27, 2016 13:06
autor: MarcinMadison
Czyli:
- do ustawienia kąt wtrysku na pompie - kierować się wskazaniami basic settings czy tego drugiego?;
- tak, auto ma muła i musi chwile się zastanowić, czy przyspieszać, chociaż może to być wina nieszczelnego IC;
- zwiększyć mam dawkę startową, tylko jak za to się zabrać?

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: śr sie 03, 2016 00:33
autor: Sztomel
Przy takiej wartości kąta wtrysku silnik powinien bez problemu odpalić - jeśli nie odpala to odczytaj błędy z reszty sterowników i je podaj a najlepiej zrób logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010.

Utrudniony zapłon ciepły/zimny

: śr sie 03, 2016 10:41
autor: karol8114
Skoro mowa o kącie wtrysku mam pytanie. U mnie w AFN na ciepłym silniku oscyluje ok. 38-41, czy przy takim ustawieniu będzie utrudniony rozruch silnika zimą? Zastanawiam się czy nie ustawić książkowo.