Strona 1 z 1

Czy wywalenie katalizatora, ma wpływ na overboosty ?

: sob sie 19, 2006 13:51
autor: cowboy
mam pytanko do ludzi którzy wywalali katalizator w TDI ze zmienną geometrią w turbince - czy odetkanie wydechu ma pływ na przeładowanie, a konkretniej jaki wpływ...

własnie "diagnozowałem" koledze Zygimar ASV w mk4 i u niego ewidentnie zapieczone kierownice, pobutowalismy troche i juz nie udało nam sie przeładować ...

naprowadziło mnie to na inny trop:
- u mnie sztanga chodzi płynnnie i mocno odbija na dół..
- ciśnienie trzyma 1,16 Bara gdy powoli i płynnie przyspieszam
- nawet pół gazu daje efekt w postaci 1 Bara i więcej

zaślepiłem EGR-a i jakby troszke mniej dmucha - na tyle co potestowałem około 0,2 Bara mniej

moja ostatnia wersja wydarzeń - wyleciał mi katalizator
ponieważ po wirusie wszystko było OK, a potem stopniowo nasilały się overboosty - specjalnie butowałem coby rozruszac sztangi ...

przy ostrym przybutowaniu na 2 biegu w Pruszczu, gdy zwolniłem słyszałem dzwonienie w okolicach katalizatora, które potem z czasem ustało...

Czy mozliwe że kataliztor się "wykruszył" i został wydmuchany ?

Czy mozliwe jest że wydech się tak odetkał, że turbina ochoczo się kreći teraz?


Co robić teraz - modyfikowac sztangę czy program ?

Dodam że bede montował FMIC od BMW e-46 więc może poczekać z modyfikacją programu po zwiększeniu objetości dolotu ?

Re: Czy wywalenie katalizatora, ma wpływ na overboosty ?

: sob sie 19, 2006 14:02
autor: mirass
ja nie mam kata i nie miało to wpływu na przeładowanie..u mnie obecnie jest odwrotnie - jak walnę do maksa to dopakuje mi do 1,7 bara a jak lece powyzej 170km/h to doładowanie spada do 1,4 bara
z modyfikacja softu poczekaj do założenia IC - mozliwe ze jak zwiększy sie pojemność ukladu ciśnienie lekko obniży się - myślałem ze już założony

: sob sie 19, 2006 14:11
autor: djtom
Czy mozliwe że kataliztor się "wykruszył" i został wydmuchany ?
oczywiście.
Czy mozliwe jest że wydech się tak odetkał, że turbina ochoczo się kreći teraz?
jak najbardziej jest to możliwe (choc moga zdarzyć się sytuację ze będzie dokładnie odwrotnie) - generalnie spaliny szybciej i lżej wychodzą.

Re: Czy wywalenie katalizatora, ma wpływ na overboosty ?

: sob sie 19, 2006 14:58
autor: Lukasz3k
cowboy pisze: przy ostrym przybutowaniu na 2 biegu w Pruszczu, gdy zwolniłem słyszałem dzwonienie w okolicach katalizatora, które potem z czasem ustało...
Czy mozliwe że kataliztor się "wykruszył" i został wydmuchany ?


hmm jak moj golf (co prawda to nie turbinka ze zmienna geometria) mial jeszcze katalizator, to tak samo jak u Ciebie tez cos niby latalo w wydechu bylo slychac na wyzszych obrotach, ale jak rozebralem kata odziwo byl calutki tylko prawie zapchany oproznilem go i jest ok :). Potem juz dzwonienia nie uslyszalem.

PS. Nie lepiej w ogole wywalic overboosta i ustawic sobie zadane cisnienie takie jakie ma byc? Oczywiscie w programie.

--
Pozdrawiam

: pn sie 21, 2006 08:20
autor: cowboy
mirass pisze:dopakuje mi do 1,7 bara a jak lece powyzej 170km/h to doładowanie spada do 1,4 bara
u mnie tez minimalnie spada powyzej 170 :) tylko z 1,2 na 1,0 Bar...
mirass pisze:myślałem ze już założony
no kompletuje powoli, musze pospawać wloty - ale to w innym topicu..
Lukasz3k pisze:Nie lepiej w ogole wywalic overboosta i ustawic sobie zadane cisnienie takie jakie ma byc?
:) overboost jest bo musi byc - wazne tylko zeby był mały i krótki i łagodny :)