Strona 1 z 2

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 16, 2016 19:29
autor: webak
Witam.
Posiadam golfa mk 4 110 KM, który został zachipowany przez poprzedniego właściciela na 146 KM.
Auto śmigało mi super przez 3 miesiące, aż do wczoraj gdy nagle zauwazyłem totalny brak mocy, jest problem rozpędzić się do 110 km/h na 5 biegu. Auto nie kopci, ani nie szarpie.
Pierwsze co zauważyłem to bąble w paliwie. Wymieniłem filtr paliwa na Filtron i uszczelki podgrzewacza oraz oba przewody filtr <->pompa. Bąble pojawiają się w przewodzie filtr-> pompa przy dodaniu gazu (obr 1500 i wyzej).
Czy moze mieć to wpływ na brak mocy ? Gdzie szukać przyczyny.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 16, 2016 19:36
autor: italiano_83
Podepnij pod vaga i sprawdź błędy zapisane w sterowniku, a jak nie masz vaga to, uruchom silnik i sprawdź czy sztanga sterująca praca kierownic zostaje wciągnięta do siłownika podciśnienia na max-a .
Powodów utraty mocy może być wile - więc bez diagnostyki komputerowej trzeba będzie długo szukać przyczyny .

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 16, 2016 19:52
autor: webak
Vaga nie posiadam sam, a zwykłej stacji diagnostycznej myślicie ze panowie coś pomogą po pod pięciu vaga, czy raczej nastawieni są na łupanie kasy ?

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 16, 2016 19:54
autor: italiano_83
Sprawdź co pisałem wyżej.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 16, 2016 20:15
autor: webak
Sztanga się nie rusza przy odpaleniu i obrotach 2 tyś

Obrazek

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 16, 2016 20:27
autor: italiano_83
webak pisze:Sztanga się nie rusza przy odpaleniu i obrotach 2 tyś
I dobrze, bo to sztanga klapy gaszącej i działa tylko podczas gaszeniu silnika.
Turbosprężarkę masz niżej między ścianą grodziową a silnikiem - tam gdzie jest kolektor wydechowy,

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: śr maja 18, 2016 19:53
autor: webak
Dzisiaj zajrzałem pod auto i sztanga po odpaleniu robi ruch o jakies 2 cm.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: śr maja 18, 2016 20:40
autor: italiano_83
webak pisze:Dzisiaj zajrzałem pod auto i sztanga po odpaleniu robi ruch o jakies 2 cm.
Więc jest ok .
Dalej to już vag i sprawdzenie zapisanych w sterowniku błędów.
Sprawdź jeszcze czy wtyczka przepływomierza nie wyskoczyła - tylko na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: śr maja 18, 2016 20:44
autor: Michał_1977
webak pisze:Dzisiaj zajrzałem pod auto i sztanga po odpaleniu robi ruch o jakies 2 cm.
To dobrze. Choć 2cm to trochę naciągane :bajer:
webak pisze: bąble w paliwie
Miałem kiedyś na warsztacie ASV. Filtr miał tak zabity,że powietrza wędrowało więcej niż paliwa. Pojawił się też błąd związany z tym. Auto muł kompletny.
VAG i błędy,bo z fusów wróżyć nie będziemy.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: czw maja 19, 2016 18:20
autor: webak
Co do VAGa to skombinuje sobie jakiś kabelek, a co do powietrza to po wymianie filtra cały czas bąbluje na przewodzie filtr -> pompa...

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pt maja 20, 2016 20:13
autor: Michał_1977
webak pisze:co do powietrza to po wymianie filtra cały czas bąbluje na przewodzie filtr -> pompa.
Dobierz i zmień jeden z dwóch o-ringów na grubszy,pod zaworkiem na filtrze.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: ndz maja 29, 2016 16:16
autor: webak
Wreszcie dorwałem kabelek.
W temacie diagnostyki jestem laikiem, a te błędy wyskoczyły w sekcji silnika:

3 DTC's Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
35-10 - - - Intermittent
17965 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-00 - Please Register/Activate
17664 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Padnięty przepływomierz ?

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: ndz maja 29, 2016 19:33
autor: Sztomel
Błędy owszem, wyskoczyły ale nie wiadomo jak długo już były przechowywane w pamięci sterownika i mogły zostać wygenerowane poprzez odpięcie wtyczki od przepływki (pierwszy błąd). Zawsze po skopiowaniu sobie tych błędów powinieneś je skasować i jeśli błędów (pierwszego i ostatniego) nie da się skasować bo od razu pojawiają się ponownie to masz wtedy problem albo z przepływką i czujnikiem G62 temperatury płynu chłodzącego albo z instalacją idącą do tych elementów. Drugi błąd dotyczy przeładowania turbo i ten da się skasować ale jeśli turbo przeładowuje to znowu powróci błąd po dynamicznej jeździe.

Brak mocy i powietrze w paliwie.

: pn maja 30, 2016 18:30
autor: webak
Błędy kasowałem, pojawia się cały czas tylko ten ten pierwszy od przepływomierza, szukać nowej i zmieniac ?