Brak mocy i powietrze w paliwie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » pn maja 16, 2016 19:29

Witam.
Posiadam golfa mk 4 110 KM, który został zachipowany przez poprzedniego właściciela na 146 KM.
Auto śmigało mi super przez 3 miesiące, aż do wczoraj gdy nagle zauwazyłem totalny brak mocy, jest problem rozpędzić się do 110 km/h na 5 biegu. Auto nie kopci, ani nie szarpie.
Pierwsze co zauważyłem to bąble w paliwie. Wymieniłem filtr paliwa na Filtron i uszczelki podgrzewacza oraz oba przewody filtr <->pompa. Bąble pojawiają się w przewodzie filtr-> pompa przy dodaniu gazu (obr 1500 i wyzej).
Czy moze mieć to wpływ na brak mocy ? Gdzie szukać przyczyny.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: italiano_83 » pn maja 16, 2016 19:36

Podepnij pod vaga i sprawdź błędy zapisane w sterowniku, a jak nie masz vaga to, uruchom silnik i sprawdź czy sztanga sterująca praca kierownic zostaje wciągnięta do siłownika podciśnienia na max-a .
Powodów utraty mocy może być wile - więc bez diagnostyki komputerowej trzeba będzie długo szukać przyczyny .


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » pn maja 16, 2016 19:52

Vaga nie posiadam sam, a zwykłej stacji diagnostycznej myślicie ze panowie coś pomogą po pod pięciu vaga, czy raczej nastawieni są na łupanie kasy ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: italiano_83 » pn maja 16, 2016 19:54

Sprawdź co pisałem wyżej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » pn maja 16, 2016 20:15

Sztanga się nie rusza przy odpaleniu i obrotach 2 tyś

Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: italiano_83 » pn maja 16, 2016 20:27

webak pisze:Sztanga się nie rusza przy odpaleniu i obrotach 2 tyś
I dobrze, bo to sztanga klapy gaszącej i działa tylko podczas gaszeniu silnika.
Turbosprężarkę masz niżej między ścianą grodziową a silnikiem - tam gdzie jest kolektor wydechowy,


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » śr maja 18, 2016 19:53

Dzisiaj zajrzałem pod auto i sztanga po odpaleniu robi ruch o jakies 2 cm.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: italiano_83 » śr maja 18, 2016 20:40

webak pisze:Dzisiaj zajrzałem pod auto i sztanga po odpaleniu robi ruch o jakies 2 cm.
Więc jest ok .
Dalej to już vag i sprawdzenie zapisanych w sterowniku błędów.
Sprawdź jeszcze czy wtyczka przepływomierza nie wyskoczyła - tylko na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: Michał_1977 » śr maja 18, 2016 20:44

webak pisze:Dzisiaj zajrzałem pod auto i sztanga po odpaleniu robi ruch o jakies 2 cm.
To dobrze. Choć 2cm to trochę naciągane :bajer:
webak pisze: bąble w paliwie
Miałem kiedyś na warsztacie ASV. Filtr miał tak zabity,że powietrza wędrowało więcej niż paliwa. Pojawił się też błąd związany z tym. Auto muł kompletny.
VAG i błędy,bo z fusów wróżyć nie będziemy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » czw maja 19, 2016 18:20

Co do VAGa to skombinuje sobie jakiś kabelek, a co do powietrza to po wymianie filtra cały czas bąbluje na przewodzie filtr -> pompa...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: Michał_1977 » pt maja 20, 2016 20:13

webak pisze:co do powietrza to po wymianie filtra cały czas bąbluje na przewodzie filtr -> pompa.
Dobierz i zmień jeden z dwóch o-ringów na grubszy,pod zaworkiem na filtrze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » ndz maja 29, 2016 16:16

Wreszcie dorwałem kabelek.
W temacie diagnostyki jestem laikiem, a te błędy wyskoczyły w sekcji silnika:

3 DTC's Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
35-10 - - - Intermittent
17965 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-00 - Please Register/Activate
17664 - Shareware Version. To Decode all DTC's
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Padnięty przepływomierz ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: Sztomel » ndz maja 29, 2016 19:33

Błędy owszem, wyskoczyły ale nie wiadomo jak długo już były przechowywane w pamięci sterownika i mogły zostać wygenerowane poprzez odpięcie wtyczki od przepływki (pierwszy błąd). Zawsze po skopiowaniu sobie tych błędów powinieneś je skasować i jeśli błędów (pierwszego i ostatniego) nie da się skasować bo od razu pojawiają się ponownie to masz wtedy problem albo z przepływką i czujnikiem G62 temperatury płynu chłodzącego albo z instalacją idącą do tych elementów. Drugi błąd dotyczy przeładowania turbo i ten da się skasować ale jeśli turbo przeładowuje to znowu powróci błąd po dynamicznej jeździe.


Obrazek

Awatar użytkownika
webak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 16, 2016 19:18

Brak mocy i powietrze w paliwie.

Post autor: webak » pn maja 30, 2016 18:30

Błędy kasowałem, pojawia się cały czas tylko ten ten pierwszy od przepływomierza, szukać nowej i zmieniac ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości