Strona 1 z 3

Zmiana sprzęgła z 200 mm na 210mm w 1V

: pt sie 18, 2006 10:28
autor: Art
Witam - panowie mam 1V do którego dołożyłem orygianlny Intercooler od mk2 i miałem problemy ze sprzegłem - okazało się że do tych z IC była inna linka - dostałem taką ale bez samoregulacji i przy ostatniej zmianie sprzegła jakieś 50 tyś km temu było ok aż do teraz kiedy sąsiad podkręcił mi pompe i depcząc w pedał np. na 4 biegu przy 80 km do 100 ślizga się co mnie wkurza - żadna regulacja nic nie daje - na 1 się nie ślizga od dołu bierze ładnie, od góry za to wystarczy niewiele nacisnąć żeby zmienić bieg - będę musiał zrzucić skrzynie i coś zadziałać ( dodam że nie jeżdze jakoś sportowo, a sprzęgło używam tylko wtedy gdy trzeba - nie stoje na biegu z wciśniętym pedałem)
Wiem że mam mniejszą tarcze i ponieważ na przyszły sezon jak zrobie remont trochę podkręce ten silnik dlatego chciałbym założyć to większe 210 mm sprzęgło.

Pytanie - czy tylko muszę zmienić koło zamachowe na większe czy coś jeszcze?
Kolejne pytanie od jakiego modelu są te 21 cm tarcze RA/SB ?

Dzięki za Wasze porady!! :smoke:

: pt sie 18, 2006 11:12
autor: zaprzal
W SB miałem sprzeglo 210mm
musisz zmienic docisk i chyba kolo zamachowe. Ale nie mam pewnosci wiec sie nie sugeruj moja wypowiedzia ;)

: pt sie 18, 2006 11:22
autor: Art
Pomyliłem w tytule - 200 na 210 : )
Dzięki za pierwszy trop!

: pt sie 18, 2006 11:44
autor: zaprzal
http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19 tu masz katalog sprzegiel, mozesz sobie porownac

: pt sie 18, 2006 12:02
autor: PiTTer99
zaprzal dobrze mowi . musisz zmienic kolo zamachowe i docisk, sam to robilem w swojej jettce tylko koles w sklepie sie pomylil i dal mi tarcze 210mm od benzyniaka ........no i niedawno mi strzelila :(
jak bedziesz kupowal tarcze to daj znac ile dales mnie krzykneli 370,- za tarcze luka :(

: pt sie 18, 2006 12:16
autor: Art
Dzięki za ten katalog - teraz mogę z numerem nawet wyskoczyć sprzedawcy - pozostaje tylko kwestia żeby dostać to koło zamachowe - ciekawe ile kosztuje?
Linka chyba bez zmian?
Pozdro.

Ps. powiedzcie mi - po co jest taki długi pręt jak sie rozbierze sprzegło - mój mechanik kiedyś go wskazywał jako potencjalnego winowajce nie działającego dobrze sprzegła?
Jeżeli wiecie za co on odpowiada to czy jego nie trzeba zmienić chcąc zmienić sprzegło na większe?

: pt sie 18, 2006 12:59
autor: De'D
ten pręt odpowiada za wyciskanie sprzęgła bodajże. dochodzi to takiej wypuklonej blaszki a wychodzi z wałka wielowypustowego na którym osiada tarcza.
Pręta nie trzeba wymieniać a tarcze 210 i 200 od TD mają taką samą średnice otworu wielowypustowego i tak samo zbudowany "środek" więc nic nie musisz ruszać.
pozostaje ci wymienic docisk i koło zam.

Ja mam sprzęgło od TD 200 ,aktualna cena za 210mm to ok 140-200zł tarcza. (zależnie od firmy)
Docisku niue zmieniałem wieć nie wiem

: pt sie 18, 2006 13:02
autor: PiTTer99
nie trzeba tego zmieniac -to pret zalaczajacy sprzeglo , po drugiej jego stronie jest lozysko wyciskowe , a za lozyskiem mechanizm do łapy sprzegla ktora widzisz na zewnatrz skrzyni....

jezeli chodzi o kolo zamachowe to ja kupilem do swojego 210mm u kolesiaw warsztacie - moja rada to- poszukaj na szrotach

sprzeglo 210mm jest to sprzeglo wzmocnione pochodzi od ra/sb i od samochodow przeznaczonych na taxowki , oraz pojazdy sluzb , policja itp

: pt sie 18, 2006 13:34
autor: Art
Dzięki panowie za Wasze głosy - w zasadzie uzyskałem odpowiedzi na wszystko więc teraz trzeba poszukać koła zamachowego i kupić odpowiedni komplet sprzęgła!

Pozdrawiam :kufel:

: pt sie 18, 2006 13:51
autor: Trochim
mam koło zamachowe razem z dociskiem 210 mm ale od benzynki silnik 1P. A czy masa jest taka sama jak w dieslu to nie wiem. a moze będzie troche lżejsze i silnik bedzie się lepiej wkręcał.

: pt sie 18, 2006 14:06
autor: PiTTer99
ja mam kolo zamachowe 210 od benzyny i do momentu jak mi strzelilo sprzeglo to bylo ok :)

: pt sie 18, 2006 15:40
autor: Art
Od Benzyny - może i to dobre ? Ale wolałbym takie jak tam fabryka zakładała!
Zobacze jak poszukiwania pojdą - sprawdze w etce czym sie różnią te koła od diesla i benzyny.

Trochim - widze że już wszytko zrobiłeś w Swoim TD i czas dodać literkę I na końcu : )
Powodzenia - pozdro.

Mam sąsiada który śmiga b4 19 td seria 75 km i od kilku lat dłubie - dzisiaj ma zmienione pod machą wszystko - duży Intercooler , turbo od 2,5 tdi ze zmienną geometrią , opracował urzadzonko które ustawia te łopaty - jakieś tam membranki zaworki itp - pojechał gdzieś na hamownie i mu wyszło prawie 130 km - lata tak już ponad rok na super olejach i nic się nie dzieje! Do 100 rozpędza się w trochę ponad 8 sek. - całkiem ładnie bym powiedział. Jechałem kawałek tym furaczem to wgniata na 2 jak VR6 mojego kumpla więc daje wiarę tym pomiarom.
Namawia mnie żebym założył pompe od 19td ale kiedyś chyba czytałem że to nie najlepiej chyba działa w 1.6 ? - Pozdraiwam :hmm:

: pt sie 18, 2006 15:51
autor: zaprzal
Art, wystarczy, ze zalozysz pompe od 1.6 td z gruszka (JR, RA, SB) kilka osob na forum juz to zrobilo w swoich 1V i sa zadowoleni. Bez tego nie uzyskasz odpowiednich osiagow

: pt sie 18, 2006 15:56
autor: Art
Zaprzal mam gościa co za 375 mi może sprzedać podobno 100% sprawna ale każdy tak pisze - kupują fury z niemiec i rozbierają - jak ta cena - nie za dużo?
Może bezpieczniej za jakieś 550 kupić po regeneracji od jakiś pompiarzy - tyle tutaj koło wawy wołali za taką pompe rok temu bo już miałem hrapkę wtedy.
Wiem że to dużo daje - aktualnie chce to kupić bo za miesiąc może 2 robie remoncik na ziemę i jak będę zmieniał rozrząd to odrazu pompka nowa niech tam działa : )