[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.
: sob kwie 23, 2016 14:55
Witam,
Kiedyś już pisałem odnośnie "twardniejącego" hamulca przy drugim/trzecim hamowaniu. Stało się tak kilka razy zimą i od tamtego czasu w zasadzie już nie, choć mam wrażenie, że hamulce kiedyś były dużo ostrzejsze. Koledzy z forum doradzili mi wtedy sprawdzenie króćca m.in. ale tak jakoś wyszło, że w końcu tego nie sprawdziłem, co zrobiłem akurat dziś. Poniżej filmy z luzem na króćcu oraz z działaniem klapy gaszącej. Ponieważ czasem zatrzęsie budą przy gaszeniu, a czasem wyłączenie silnika jest praktycznie nieodczuwalne. Na filmie można powiedzieć, że było pośrednio, czasem jest ciut gorzej. I tak swoją drogą czy silnik nie "giba" się przy tym za bardzo ?
Zmieniłem jakiś czas temu poduchę pod skrzynią, no ale kupiłem używany oryginał z 2002 i chyba nie do końca spełnia swoje zadanie
Myślałem, że vacum może mieć też wpływ na turbo, bo do 2k obrotów dość leniwie wstaje, no ale doczytałem, że w turbinach WG to nie ta zasada działania
Jeśli chodzi o naprawę króćca, czy brać się w ogóle za to ? hamulce mam całkiem ok, telepanie przy gaszeniu też można przeżyć...
A jeśli brać się za naprawę, to pytanie do osób, które naprawiały... Czy metoda z ukształtowaniem króćca za pomocą delikatnego obstukiwania młotkiem zdała egzamin? Bo o klejeniu poxiliną i innymi klejami czytałem, że nie wystarcza na długo.
Jakieś szczególne środki ostrożności trzeba stosować przy wymontowywaniu ? czy odkręca się i to wszystko ?
Golf 1.9 TDI
AGR Seria
Rocznik 1999
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XFpIebt94oQ[/youtube] Vacum
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x2nDdLXEYfw[/youtube] Klapa gasząca
Dzięki i pozdrawiam
Kiedyś już pisałem odnośnie "twardniejącego" hamulca przy drugim/trzecim hamowaniu. Stało się tak kilka razy zimą i od tamtego czasu w zasadzie już nie, choć mam wrażenie, że hamulce kiedyś były dużo ostrzejsze. Koledzy z forum doradzili mi wtedy sprawdzenie króćca m.in. ale tak jakoś wyszło, że w końcu tego nie sprawdziłem, co zrobiłem akurat dziś. Poniżej filmy z luzem na króćcu oraz z działaniem klapy gaszącej. Ponieważ czasem zatrzęsie budą przy gaszeniu, a czasem wyłączenie silnika jest praktycznie nieodczuwalne. Na filmie można powiedzieć, że było pośrednio, czasem jest ciut gorzej. I tak swoją drogą czy silnik nie "giba" się przy tym za bardzo ?
Zmieniłem jakiś czas temu poduchę pod skrzynią, no ale kupiłem używany oryginał z 2002 i chyba nie do końca spełnia swoje zadanie

Myślałem, że vacum może mieć też wpływ na turbo, bo do 2k obrotów dość leniwie wstaje, no ale doczytałem, że w turbinach WG to nie ta zasada działania

Jeśli chodzi o naprawę króćca, czy brać się w ogóle za to ? hamulce mam całkiem ok, telepanie przy gaszeniu też można przeżyć...
A jeśli brać się za naprawę, to pytanie do osób, które naprawiały... Czy metoda z ukształtowaniem króćca za pomocą delikatnego obstukiwania młotkiem zdała egzamin? Bo o klejeniu poxiliną i innymi klejami czytałem, że nie wystarcza na długo.
Jakieś szczególne środki ostrożności trzeba stosować przy wymontowywaniu ? czy odkręca się i to wszystko ?
Golf 1.9 TDI
AGR Seria
Rocznik 1999
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XFpIebt94oQ[/youtube] Vacum
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x2nDdLXEYfw[/youtube] Klapa gasząca
Dzięki i pozdrawiam