[MK3 1Z] Zdiagnozowałem VAG-COM'em 311.2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

[MK3 1Z] Zdiagnozowałem VAG-COM'em 311.2

Post autor: seaseacker » czw sie 17, 2006 22:55

Z VAG-COM

00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -

I do tego z VW TOOL

75-- ------- Manifold Absolute Pressure
Control Difference SPORADYCZNY
741-- ------- Brake Pedal Position Monitoring
Incorrect Signal SPORADYCZNY
17978 (P1570) Engine Control Module blocke

i teraz.....
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
to wyskoczyło mi gdy auto nie chciało zapalić.... czyli po prostu bokada immo..
jak sobie z tym poradzić....?? czasem pomaga walnąć/potrzepać kierownicą i zaskakuje..... ostatnio półgodziny się męczyłem, aż odpalił.....

Nie wiem o co chodzi z tym hamulcem/czujnikiem hamulca....

Prawda taka jest, że mam Vaga z neta... nie pełną wersję... odpalić mogę tylko moduł silnika.... i poduszek.... nic więcej....
mam taki problem, że podczas jazdy nagle zaczyna mi migać kontrolka grzania świec... moduł silnika nic nie wykrył.. modułu wskaźników nie mogę włączyć.. brak komunikacji z samochodem... kabel na maxie 232

proszę o jakąś pomoc... rozpiskę tych błędów i jak sobie z nimi poradzić....
kasowanie błędów czasem pomaga ale potem znowu wyskakują te błędy
Ostatnio zmieniony śr sie 23, 2006 12:10 przez seaseacker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw sie 17, 2006 23:05

seaseacker pisze:mam taki problem, że podczas jazdy nagle zaczyna mi migać kontrolka grzania świec
seaseacker pisze:741-- ------- Brake Pedal Position Monitoring
Incorrect Signal SPORADYCZNY
Czujnik pedalu hamulca.
Od tego moze mrugac kontrolka.



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » czw sie 17, 2006 23:11

a gdzie to i jak to naprawić??/ sprawdzić??
sorki za może laickie pytanie.... ale no cóż.... brak doświadczenia w tych sprawach...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pt sie 18, 2006 00:02

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
poprostu zadzialal immo
bez stresu chyba ze to nie ty ?



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » pt sie 18, 2006 00:25

ja i czasem mam z tym problem... nawet jak usunę kod błędu to i tak wyskoczy.... albo dać autu odsapnąc, albo "pobawić" się kierownicą.....może jutro rozkręcę tę osłonę i posprawdzam wtyki czy przypadkiem nie zaśniedziałe....

a co zrobić z tym czujnikiem hamulca??



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt sie 18, 2006 10:04

seaseacker pisze:a co zrobić z tym czujnikiem hamulca??
Poczytaj to - http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... ight=00741
Inne auto, ale zasada dzialania ta sama.



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » śr sie 23, 2006 12:06

Witam ponownie....
kolejne pomiary:
POLSKI VAG - wersja darmowa

1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
539 Czujnik temperatury paliwa -G81
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
Ponownie proszę o pomoc... od czego te błedy, co nie tak... jak zapobiec....

Odnosząc się do poprzedniego posta z wynikami...
Z pedałem hamulca powoli walczę.... dostałem się do tych dwóch czujników... ten jekby wyżej położony się kręci... tak jak jest w linku powyżej napisane.. staram się to skręcać.. ale dalej pojawia się mrugająca kontrolka...

W moim Golfie 3 mam tak, że podczas jazdy przy większych prędkościach... i wyższych obrotach na i 5 biegu.... Golf nagle przestaje przyśpieszać... czuć brak przyspieszenia (taki niby szarpnięcie).... odrazu uprzedzam, że nie jest to typowy notlauf.... przykłądowo ... bieg 4 i obroty koło 3100 czuć brak mocy.... potem zwolnię obroty do około 2900, dodam gazu i normalnie przyspiesza, ale znowu przy 3100 "staje"... o czywiście na prostej mogę osiągnąć większe obroty, a pod górkę "brakuje mocy" wcześniej...
Zatem nie jest to typowy notlauf i nie muszę wyłączać silnika, aby normalnie jechać...
Mam podejrzenia, że te dwa błedy podane dzisiaj mogą mieć coś z tym wspólnego...

Dzięki za odpowiedzi...

Pozdrawiam...



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sie 23, 2006 13:04

seaseacker pisze:Witam ponownie....
kolejne pomiary:
POLSKI VAG - wersja darmowa

1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
539 Czujnik temperatury paliwa -G81
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
Ponownie proszę o pomoc... od czego te błedy, co nie tak... jak zapobiec....

Odnosząc się do poprzedniego posta z wynikami...
Z pedałem hamulca powoli walczę.... dostałem się do tych dwóch czujników... ten jekby wyżej położony się kręci... tak jak jest w linku powyżej napisane.. staram się to skręcać.. ale dalej pojawia się mrugająca kontrolka...

W moim Golfie 3 mam tak, że podczas jazdy przy większych prędkościach... i wyższych obrotach na i 5 biegu.... Golf nagle przestaje przyśpieszać... czuć brak przyspieszenia (taki niby szarpnięcie).... odrazu uprzedzam, że nie jest to typowy notlauf.... przykłądowo ... bieg 4 i obroty koło 3100 czuć brak mocy.... potem zwolnię obroty do około 2900, dodam gazu i normalnie przyspiesza, ale znowu przy 3100 "staje"... o czywiście na prostej mogę osiągnąć większe obroty, a pod górkę "brakuje mocy" wcześniej...
Zatem nie jest to typowy notlauf i nie muszę wyłączać silnika, aby normalnie jechać...
Mam podejrzenia, że te dwa błedy podane dzisiaj mogą mieć coś z tym wspólnego...

Dzięki za odpowiedzi...

Pozdrawiam...
za to stawanie przy 3100 moze odpowiadać katalizator (jeśli takowy jeszcze masz), który zapchał sie i sprawdź wtryski. ja mialem sytuacje ze za chiny nie mogłem przeskoczyć 3800obr/min na 5tce..zmiana pomogła


www.vagtune.pl tel. 502730289

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr sie 23, 2006 13:31

W moim Golfie 3 mam tak, że podczas jazdy przy większych prędkościach... i wyższych obrotach na i 5 biegu.... Golf nagle przestaje przyśpieszać... czuć brak przyspieszenia (taki niby szarpnięcie).... odrazu uprzedzam, że nie jest to typowy notlauf.... przykłądowo ... bieg 4 i obroty koło 3100 czuć brak mocy.... potem zwolnię obroty do około 2900, dodam gazu i normalnie przyspiesza, ale znowu przy 3100 "staje"... o czywiście na prostej mogę osiągnąć większe obroty, a pod górkę "brakuje mocy" wcześniej...
Zatem nie jest to typowy notlauf i nie muszę wyłączać silnika, aby normalnie jechać...
Mam podejrzenia, że te dwa błedy podane dzisiaj mogą mieć coś z tym wspólnego...
.
przeplywka jak mozesz sprobuj od kogos podmieniec, n75 tez, kat takze, proponuje abys zapodal logi z VAGa bedzie szybciej niz tak na chybil trafil



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » śr sie 23, 2006 13:54

Vagiem bawiłem się drugi/trzeci raz.... jakaś szybka instrukcja o co chodzi z logami??

Dzięki... i sory za czasem głupie pytania...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr sie 23, 2006 14:38

seaseacker pisze:Vagiem bawiłem się drugi/trzeci raz.... jakaś szybka instrukcja o co chodzi z logami??

Dzięki... i sory za czasem głupie pytania...
robisz pomiar dynamicznie czyli 3 ew 4 bieg pedal w podloge i zapisujesz loga jest taka opcja w VAG comie - LOG - Start - Stop jak dobrze pamietam w programie zapisuje sie plik w wartosciami co ok 1 sekunde pozniej odczytuje parametry silnika,
luknij na ten topick
POMIAR
zloguj blok 3, 10, 11 a 13 na wolnych obrotach
temp musi byc ok 85-90 stopni wrzuc loga na forum i po klopocie zawsze ktos ci pomoze



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » ndz sie 27, 2006 21:14

Witam po dłuższej przerwie....
oto link do LOGa....
Link

Male wyjaśnienie....
do 3 sekundy 3 bieg... wporządku przy 4000
do 15 sekundy 4 i już muł.... potem zwalniam pedał gazu aby trochu zwolnić i ponownie gaz..... (sprawdzałem notlauf - wynik nie ma) normalnie przyspieszył...
30 sekunda wrzucam na 5

chyba tak to jakoś było... niestety jadąc samemu niezbyt łatwo obsługuje się laptopa i utzymuje prosty tor jazdy.... jakby wam coś nie pasiło to siętym nie sugerujcie... mogłem się pomylić, ale na pewno.... na 4 muł.. puszczam gazu .. zwalniam obroty.. potem znow na czwórce do dechy ( na notlauf test) i piątka potem....


po zrobieniu loga przepływomierz został wyczyszczony... ale auto dalej ma muła....
powinno mi się udać jeszcze w tym tygodniu zrobić drugiego loga....
Oto kolejna dawka błędów....
741 Kontrola pedału chamulca
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY
65535 Uszkodzony moduł sterujący
Co do błedu 741 czyli z tym czujnikiem....
mam problem, bo nad pedałem hamulca są dwa czujniki.... dolny jest podpisany (pod ETOS'em) jako czujnikświateł stop... on się wogóle nie kręci.. a drugi jako zawór napowietrzający... i ten da się kręcić... i nie wiem co począć... bo pokręciłem w jedną stronę dalej świeci Check Enginy (świece mrugają)... w drugą stronę pokręciłem i dalej to samo..... nie macie jakiegoś pomysłu o co z tym chodzi??

i nie wiem też co mogą oznaczać dwa pozostałe błędy.... 575 zapewne z tym mułem związany.... n75 cyka.... (jakieś 3 tygodnie temu)/... jeszcze jutro mogę to sprawdzić... i co może być z tym modułem sterownika.....

Dzięki i pozdrawiam...



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sie 27, 2006 21:43

seaseacker pisze:i nie wiem też co mogą oznaczać dwa pozostałe błędy.... 575 zapewne z tym mułem związany.... n75 cyka.... (jakieś 3 tygodnie temu)/... jeszcze jutro mogę to sprawdzić... i co może być z tym modułem sterownika.....
To ze N75 cyka nie znaczy ze dziala prawidlowo. U mnie cykal, a mimo to upuszczal za duzo w atmosfere czego wynikiem bylo przeladowanie. Potraktowalem N75 WD-40, przedmuchalem i jak narazie nie mam notlauf'ow...
Mozesz sprobowac zmostkowac wezyki, w ten sposob sprawdzisz czy 00575 to wina N75.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz sie 27, 2006 22:59

65535 Uszkodzony moduł sterujący
czasami ten blad moze znaczyc wiele i nic masz stary typ sterownika wiec mozna przyjac ze ten typ tak czasami ma
ale...... sprobuj podmienc ten n75 i zobacz co sie dzieje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 123 gości