Strona 1 z 1
[mk2] dawka powietrza w JP
: czw sie 17, 2006 18:01
autor: adi87
Zwiększyłem troszke dawke paliwa w moim JP'ku tak że ciemny dym idzie tylko przy gwałtownym dodaniu gazu a jak trzymam cały czas to jest szary. tylko zastanawia mnie to, ze kiedy puszczam gaz gwaltownie to tez chmure pusci... tak ma byc? No i jak zwiekszyc dawke powietrza? bo skoro paliwa wiecej dostaje to powietrza tez by wypadalo mu wiecej dac

gdzie sie to reguluje?
: czw sie 17, 2006 20:37
autor: gregoreq
Popieram tomcia w 100%. Zasada dzialania diesla jest taka, ze oddycha on pelna piersia ( na drodze jest tylko filtr powietrza i zawory ) , a regulacja mocy, obrotow itp dokonywana jest tylko za pomoca dawki wtrysku.
Czyli mozesz :
1) Wymienic filtr powietrza na nowy to juz zyskasz lepszy przeplyw.
2) " Polpeszyc przeplyw przez zawory" . Do TDI wiem ze sa ( ale nie wiem jak w sparwie zwyklych klekotow ) to mozesz poszukac jakis "sportowych " walkow rozrzadu ktore zwieksza czas otwarcia zaworu , a co za tym idzie zwiekszy sie ilosc powietrza zassanego .
Sam mam JP i jakos nie sadze aby "tuning" cos dal. Wymien silnik na turbodoladowany i w nim juz mozesz troszke poszalec . Dobrym przykladem jest kolega Zaprzal ktory z 1.6 TD wycisnal
95,5KM 188,4 Nm 
: czw sie 17, 2006 20:53
autor: To_mas
Dobrym przykladem jest kolega Zaprzal ktory z 1.6 TD wycisnal 95,5KM 188,4 Nm

No tak ale ile mu ten silnik pociągnie ??? rok ?? moze 2
: czw sie 17, 2006 20:58
autor: gregoreq
Kazdy robi to co lubi. Mi by tam SB bez zadnych modow styknal.
: czw sie 17, 2006 21:02
autor: bongo
tomcio666 pisze:Dawki powietrza w zwykłym klekocie nie zwiększysz za bardzo bo silnik ile zassie tyle ma
I dlatego nazywa sie wolnossący

: czw sie 17, 2006 21:15
autor: adi87
narazie silnika nie zmieniam bo możliwe, że będę zmieniał auto na mk2 3D albo mk1

a poza tym silniczek jest igiełka

tylko poprzedni właściciel zmniejszył dawkę tak, że była mniejsza niż fabrycznie przez co mulił strasznie. Dotąd mi to nie przeszkadzało ale teraz lato ruch jest większy i ta większa dawka przydaje się przy wyprzedzaniu

na 1 czy 2 nie ma czuć różnicy ale na trójce i wyżej już minimalna różnica jest. Nie jest to jakaś super zmiana ale zawsze troche lepiej niż było. a jeszcze co do tego, że puszcza ciemną chmurę po puszczeniu gazu. To jest normalne?
: czw sie 17, 2006 21:40
autor: bongo
adi87 pisze: puszcza ciemną chmurę po puszczeniu gazu. To jest normalne?
Klekoty lubią puszczać bączki....Nie przejmuj sie tym,to całkowicie normalny objaw.
: pt sie 18, 2006 07:48
autor: De'D
skoro nie mozesz zwiększyć dawki powietrza to musisz przyspieszyć jego przepływ do silnika
ja wywaliłem filtr powietrza i mam zamontowany filtr stoźkowy gąbkowy na przydłużonej rurze.
Udało mi sie wykombinować specjalny stożek... pierwotnie był stosowany w dużych motolotniach

nie dość ze auto lepiej smiga to jeszcze wycisza dolot. (słychać przyjemny świst a nie buczenie)
Wbrew temu co wszyscy mówią ze do diesla sie nie nadają stożki... auto zyskało na śrdnich i wyskokich, dotlenione jak trzeba..

: pt sie 18, 2006 09:02
autor: zaprzal
To_mas pisze:Cytat:
Dobrym przykladem jest kolega Zaprzal ktory z 1.6 TD wycisnal 95,5KM 188,4 Nm

No tak ale ile mu ten silnik pociągnie ??? rok ?? moze 2
juz jezdze ponad 1,5 roku, 51 tysiecy kilometrow. Auto uzywam na codzien i nie moge sobie pozwolic na to zeby cos sie zepsuło. Dlatego wszystko trzeba robić Z GŁOWĄ (zarówno mody jak i użytkowanie). Rozmawialem z ludzmi ktorzy przejechali na podobnych ustawieniach xxx tys km i nic zlego sie nie dzieje. Podobnie sprawa ma sie z chipowanymi tdi
adi87, mimo ze to klekot bez turbo zawsze mozna cos pokombinowac. Poczytaj na vwdiesel.net Troszke daje wydech od TD, jakies przerobki kolektora i kilka bardziej zaawansowanych modów w pompie i mozna wyciskac kilka kucykow. Pytanie tylko czy warto bo z diesla o pojemnosci 1.6 i tak duzo nie wycisniesz
gregoreq pisze:Mi by tam SB bez zadnych modow styknal
Do czasu az by Ci przestal stykac

Albo az bys sie przejechal zmodowanym. Apetyt rośnie w miare jedzenia