Strona 1 z 3
[MK3 AFN] Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie
: czw sie 17, 2006 17:20
autor: melon77
Tak bylo....
Dzis odpalilem swojego golfa i chcialem sie przejechać nad jezioro jade jade .....a nagle przy predkości 120km/h wciskam pedal gazu a on nie reaguje tak jakby stracil zupelnie moc ii do tego bylo slychac takie buczenie jak bym bez tlumnika jechal !!!
Mysle chyba turbina padla ale dojechalem pod dom zgasilem i odpalilem ponownie i buczenie znikło i przejechalem sie ponownie i juz ma normalna moc.....
Bylem u mechanika wszytsko posprawdzal N75 przepływomierz wezyki itp i nie rozbieral turbiny ale stwierdzil ze jest do wymiany bo wirnik sie lekko nie obraca i po odpaleniu silnika mozna spokojnie zatrzymac reka turbine poza tym byla brudna w oleju w srodku
Moje pytanie jest takie czy napewno moge mu ufac???/
prosze o porade
Aha na Vagu nic nie wyszlo:(
pozdr
[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 18:03 ]
Czy na Vagu powinno wykazac ze doladowanie jest zle jesli jest turbina uszkodzona?
Re: Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie
: czw sie 17, 2006 19:57
autor: mirass
melon77 pisze:Tak bylo....
Dzis odpalilem swojego golfa i chcialem sie przejechać nad jezioro jade jade .....a nagle przy predkości 120km/h wciskam pedal gazu a on nie reaguje tak jakby stracil zupelnie moc ii do tego bylo slychac takie buczenie jak bym bez tlumnika jechal !!!
Mysle chyba turbina padla ale dojechalem pod dom zgasilem i odpalilem ponownie i buczenie znikło i przejechalem sie ponownie i juz ma normalna moc.....
Bylem u mechanika wszytsko posprawdzal N75 przepływomierz wezyki itp i nie rozbieral turbiny ale stwierdzil ze jest do wymiany bo wirnik sie lekko nie obraca i po odpaleniu silnika mozna spokojnie zatrzymac reka turbine poza tym byla brudna w oleju w srodku
Moje pytanie jest takie czy napewno moge mu ufac???/
prosze o porade
Aha na Vagu nic nie wyszlo:(
pozdr
[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 18:03 ]
Czy na Vagu powinno wykazac ze doladowanie jest zle jesli jest turbina uszkodzona?
mozliwe ze masz zapieczone kierownice..zastanawia mnie sposób diagnozy - łapanie za wirnik ..teaz pytanie...ile daleś gazu jak trzymał za ten wirnik bo doladowanie na postoju jest znikome ok.0,3 bara, dopiero jak dasz na maksa do czerwonego to jest maskymalne
duzo oleju to ile? rury ociekają z oleju? masz widoczne - spore - ubytki oleju?
: czw sie 17, 2006 22:29
autor: melon77
wlasnie o to chodzi ze oleju nie mam ubytkow tylko ze wg mechanika jest olej w srodku w turbinie i to wg niego swiadczy o koncu turbiny ale mi to nie daje spokoju i dlatego sie pytam was o to czy to anpewno
: czw sie 17, 2006 23:26
autor: mirass
melon77 pisze:wlasnie o to chodzi ze oleju nie mam ubytkow tylko ze wg mechanika jest olej w srodku w turbinie i to wg niego swiadczy o koncu turbiny ale mi to nie daje spokoju i dlatego sie pytam was o to czy to anpewno
zmień mechanika
podjedx do zakładu specjalizującego sie w regeneracji turbin i tam zasięgnij rady
: czw sie 17, 2006 23:27
autor: BruceLee30
zmien mechanika
diagnoza dynamiczna- nie wylaczaj zaplonu- zczytaj beldy. jakies ilosci oleju zawsze bedą przeciez jest sprezarka nim smarowana
jak ci nie ubywalo ze stanu jest wszystko OK !
: pt sie 18, 2006 08:23
autor: melon77
BruceLee30 pisze:zmien mechanika
diagnoza dynamiczna- nie wylaczaj zaplonu- zczytaj beldy. jakies ilosci oleju zawsze bedą przeciez jest sprezarka nim smarowana
jak ci nie ubywalo ze stanu jest wszystko OK !
wlasnie ..... najgorsze jest to ze nie bylem przy testowaniu VAGiem bo bylem w pracy ale mechanik mowil ze nie wyskoczyly zadne bledy tylko 1 ze blad wtryskiwacza ze ktos odlaczal kostke i po skasowaniu go nie pokazal sie ponownie i teraz moje pytanie jest takie czy jesli turbinka by byla uszkodzona to czy pokazalo by na VAGu np .blad doladowania?
P.s olej mam ok poziom nie kopci
pozdr
: pt sie 18, 2006 09:12
autor: zaprzal
Troche oleju moze byc, ale jezeli wirnik faktycznie obraca sie z oporem to niestety turbinka nie jest do konca sprawna (wirniku musi się z łatwością obracać) i nie pomoze tu superkomputer z vagiem. Ale dla pewnosci przejedz sie do innego diagnosty na diagnozę dynamiczną jak piszą koledzy. Roznie to bywa z mechanikami
: pt sie 18, 2006 10:41
autor: melon77
ale ona sie obraca i luzu nie ma takze cos mi nie pasuje w tej diagnozie
: pt sie 18, 2006 11:09
autor: zaprzal
Jesli sie obraca łatwo, bez zadnych oporow to jedz na diagnoze do kogos innego.
: pt sie 18, 2006 13:19
autor: melon77
Tzn jak wlozylem tam palca i probowalem przekrecic to wirnik sie krecil i wlasnie odebralem auto od pseudomechanika i przy przygazowaniu auta na wezu ktory idzie do IC czuc powietrze waz jest twardy co swiadczy chyba ze turbina pracuje co wy na to?
: pt sie 18, 2006 15:01
autor: twardy
Można podpiąć manometr i sprawdzić ile Ci ładuje w czasie jazdy tak robią w zakładach naprawiających turba.
: pt sie 18, 2006 15:13
autor: melon77
A w Szczecinie lub okolicy gdzie takowe sa?
: pt sie 18, 2006 16:02
autor: twardy
Możesz sprawedzić samemu wystarczy manometr do 2 barów , trujnik i przewód pneumatyczny około 1,5metra.
: pt sie 18, 2006 16:17
autor: zaprzal
to juz lepiej pojechac na dynamiczna diagnoze jak juz wszyscy wyzej mowili