[MK3 AFN] Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

[MK3 AFN] Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie

Post autor: melon77 » czw sie 17, 2006 17:20

Tak bylo....


Dzis odpalilem swojego golfa i chcialem sie przejechać nad jezioro jade jade .....a nagle przy predkości 120km/h wciskam pedal gazu a on nie reaguje tak jakby stracil zupelnie moc ii do tego bylo slychac takie buczenie jak bym bez tlumnika jechal !!!
Mysle chyba turbina padla ale dojechalem pod dom zgasilem i odpalilem ponownie i buczenie znikło i przejechalem sie ponownie i juz ma normalna moc.....

Bylem u mechanika wszytsko posprawdzal N75 przepływomierz wezyki itp i nie rozbieral turbiny ale stwierdzil ze jest do wymiany bo wirnik sie lekko nie obraca i po odpaleniu silnika mozna spokojnie zatrzymac reka turbine poza tym byla brudna w oleju w srodku

Moje pytanie jest takie czy napewno moge mu ufac???/

prosze o porade

Aha na Vagu nic nie wyszlo:(
pozdr

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 18:03 ]
Czy na Vagu powinno wykazac ze doladowanie jest zle jesli jest turbina uszkodzona?
Ostatnio zmieniony śr sie 23, 2006 12:26 przez melon77, łącznie zmieniany 1 raz.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie

Post autor: mirass » czw sie 17, 2006 19:57

melon77 pisze:Tak bylo....


Dzis odpalilem swojego golfa i chcialem sie przejechać nad jezioro jade jade .....a nagle przy predkości 120km/h wciskam pedal gazu a on nie reaguje tak jakby stracil zupelnie moc ii do tego bylo slychac takie buczenie jak bym bez tlumnika jechal !!!
Mysle chyba turbina padla ale dojechalem pod dom zgasilem i odpalilem ponownie i buczenie znikło i przejechalem sie ponownie i juz ma normalna moc.....

Bylem u mechanika wszytsko posprawdzal N75 przepływomierz wezyki itp i nie rozbieral turbiny ale stwierdzil ze jest do wymiany bo wirnik sie lekko nie obraca i po odpaleniu silnika mozna spokojnie zatrzymac reka turbine poza tym byla brudna w oleju w srodku

Moje pytanie jest takie czy napewno moge mu ufac???/

prosze o porade

Aha na Vagu nic nie wyszlo:(
pozdr

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 18:03 ]
Czy na Vagu powinno wykazac ze doladowanie jest zle jesli jest turbina uszkodzona?
mozliwe ze masz zapieczone kierownice..zastanawia mnie sposób diagnozy - łapanie za wirnik ..teaz pytanie...ile daleś gazu jak trzymał za ten wirnik bo doladowanie na postoju jest znikome ok.0,3 bara, dopiero jak dasz na maksa do czerwonego to jest maskymalne
duzo oleju to ile? rury ociekają z oleju? masz widoczne - spore - ubytki oleju?


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 17, 2006 22:29

wlasnie o to chodzi ze oleju nie mam ubytkow tylko ze wg mechanika jest olej w srodku w turbinie i to wg niego swiadczy o koncu turbiny ale mi to nie daje spokoju i dlatego sie pytam was o to czy to anpewno



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw sie 17, 2006 23:26

melon77 pisze:wlasnie o to chodzi ze oleju nie mam ubytkow tylko ze wg mechanika jest olej w srodku w turbinie i to wg niego swiadczy o koncu turbiny ale mi to nie daje spokoju i dlatego sie pytam was o to czy to anpewno
zmień mechanika
podjedx do zakładu specjalizującego sie w regeneracji turbin i tam zasięgnij rady


www.vagtune.pl tel. 502730289

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw sie 17, 2006 23:27

zmien mechanika :)
diagnoza dynamiczna- nie wylaczaj zaplonu- zczytaj beldy. jakies ilosci oleju zawsze bedą przeciez jest sprezarka nim smarowana
jak ci nie ubywalo ze stanu jest wszystko OK !



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 18, 2006 08:23

BruceLee30 pisze:zmien mechanika :)
diagnoza dynamiczna- nie wylaczaj zaplonu- zczytaj beldy. jakies ilosci oleju zawsze bedą przeciez jest sprezarka nim smarowana
jak ci nie ubywalo ze stanu jest wszystko OK !
wlasnie ..... najgorsze jest to ze nie bylem przy testowaniu VAGiem bo bylem w pracy ale mechanik mowil ze nie wyskoczyly zadne bledy tylko 1 ze blad wtryskiwacza ze ktos odlaczal kostke i po skasowaniu go nie pokazal sie ponownie i teraz moje pytanie jest takie czy jesli turbinka by byla uszkodzona to czy pokazalo by na VAGu np .blad doladowania?

P.s olej mam ok poziom nie kopci
pozdr



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 09:12

Troche oleju moze byc, ale jezeli wirnik faktycznie obraca sie z oporem to niestety turbinka nie jest do konca sprawna (wirniku musi się z łatwością obracać) i nie pomoze tu superkomputer z vagiem. Ale dla pewnosci przejedz sie do innego diagnosty na diagnozę dynamiczną jak piszą koledzy. Roznie to bywa z mechanikami


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 18, 2006 10:41

ale ona sie obraca i luzu nie ma takze cos mi nie pasuje w tej diagnozie



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 11:09

Jesli sie obraca łatwo, bez zadnych oporow to jedz na diagnoze do kogos innego.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 18, 2006 13:19

Tzn jak wlozylem tam palca i probowalem przekrecic to wirnik sie krecil i wlasnie odebralem auto od pseudomechanika i przy przygazowaniu auta na wezu ktory idzie do IC czuc powietrze waz jest twardy co swiadczy chyba ze turbina pracuje co wy na to?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt sie 18, 2006 15:01

Można podpiąć manometr i sprawdzić ile Ci ładuje w czasie jazdy tak robią w zakładach naprawiających turba.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 18, 2006 15:13

A w Szczecinie lub okolicy gdzie takowe sa?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt sie 18, 2006 16:02

Możesz sprawedzić samemu wystarczy manometr do 2 barów , trujnik i przewód pneumatyczny około 1,5metra.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 18, 2006 16:17

to juz lepiej pojechac na dynamiczna diagnoze jak juz wszyscy wyzej mowili


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości