Strona 1 z 2
[MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do turbo
: czw sie 17, 2006 09:59
autor: mg-maciek
witam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)
proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom
2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??
pozdrawiam
: czw sie 17, 2006 15:47
autor: szerszeniak
to jest odma i niewiwlka ilość oleju moze sie tam znajdować
co do oleju nie pomoge ci bo niemam TDI
: czw sie 17, 2006 22:03
autor: Macienty
wymien odme i pojezdzij troche. Narazie nie ma obaw. Oczywiscie ze sa oleje to PD np olej Motul ok ~100zl za litr... malo kogo stac na niego...

: pt sie 18, 2006 12:12
autor: spons
macientyvw pisze: Oczywiscie ze sa oleje to PD np olej Motul ok ~100zl za litr... malo kogo stac na niego...

Najlepszym wyborem bedzie motul 505.01 specyfic, dalej valvoline lub mobil1 oczywiscie z norma 505.01. Oleje do PD sa polsyntetykami (a przynajmniej jakas ich odmiana, w kazdym razie nie sa to aleje w pelni syntetyczne).
5 litrow motula kosztuje ok 250zl, chociaz na allegro widzialem ostatnio za 195zl/5l a w Intercarsie przy maxymalnyc znizkach mozna go wyrwac jeszcze taniej. To 100zl za litr mozesz wlozyc miedzy bajki

: pt sie 18, 2006 18:23
autor: jajko
spons pisze:Oleje do PD sa polsyntetykami (a przynajmniej jakas ich odmiana, w kazdym razie nie sa to aleje w pelni syntetyczne).
Jak to? Ja do swojego leję Mobila 5W-40 i na nim jest napisane, że to pełen syntetyk.
A co do problemu, to
maciek ja mam to samo. Muszę odmę wymienić bo już jest tak zapchana, że zaczyna mi dmuchać spod korka oleju, więc nie masz się czym martwić

: pt sie 18, 2006 18:57
autor: souler
a nie latwiej ja przeczyscic? ;>
: pt sie 18, 2006 19:13
autor: jajko
Jak i czym się to robi?

: pn sie 21, 2006 08:24
autor: mg-maciek
SouleR pisze:a nie latwiej ja przeczyscic? ;>
właśnie jak się da wyczyścici to wysczyszczę
pisząc odma macie na myśl przewody, które opisałem wyżej ?
Re: [MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do t
: śr sie 23, 2006 00:18
autor: robert24
mg-maciek pisze:witam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)
proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom
2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??
pozdrawiam
NA SAMYM ŁĄCZENIU TYCH DWÓCH RUR NIE MA CO SIĘ JUŻ ZATKAĆ, RACZEJ JEST NIESZCZELNA (NAJLEPIEJ ŚCIĄGNĄĆ I ZOBACZYĆ JEST TO DOŚĆ ŁATWE), CHOCIAŻ JEŻELI CI DUŻO TAM TEGO LECI TO MOŻE BYĆ WIELE PRZYCZYN. NP. NIESZCZELNOŚĆ W UKŁADZIE DOŁADOWANIA - OBJAWY (LEKKIE SYCZENIE) POTRAFI NIEŹLE WYCIĄGAĆ OLEJ Z SILNIKA, SPRAWDZ ILE CI GO WOGÓLE UBYWA OD WYMIANY DO WYMIANY 15 TYS. KM NA FUL SYNTETYKU MAX 0,5 L, (U MNIE 0,2). JEŻELI UBYWA CI GO WIĘCEJ MOŻE JUŻ SILNICZEK SIĘ TROCHE SKOŃCZYŁ. OGÓLNIE Z TAKIM SILNIKIEM NAJLEPIEJ JECHAĆ DO DOBREGO SERWISU VW!!!! PRZEKONAŁEM SIĘ NA WŁASNEJ SKÓRZE NIEKTÓRZY NIE WIEDZĄ CO ZNACZY PD
POZDRO
: śr sie 23, 2006 09:58
autor: spons
Oleje z norma 505.01 nie sa pelnymi syntetykami, nie wiem czym i w jakim stopniu sie roznia ale napewno nie sa to 100% syntetyki. Sprawdz czy Twoj olej spelnia ta norme.
Co do ubywania oleju to nawet litr na 15kkm o niczym nie swiadczy, trzeba go poprostu dolewac. Taka uroda tdi, jak palujesz to i oleju musi troche wciagnac.
: czw sie 24, 2006 09:33
autor: marcinoGTI
Ja na waszym miejscu wymienilbym FILTR POWIETRZA i umyl odme oraz wszystkie przewody w BENZYNIE EKSTRAKCYJNEJ.
: śr sie 30, 2006 16:24
autor: Egon PŃ
Witam
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.
: śr sie 30, 2006 20:17
autor: mg-maciek
Egon PŃ pisze:]Witam
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.
Jeśli pompowtryski czyli PD to olej 505.01 na pewno będzie dobry ale jak patrze w książce to jest napisane 505.00 silnik 81kw (110PS) i 235 NM jeśli masz taki to pewnie 505.00 będzie najodpowiedzniejszy a jeśli chodzi o producenta to już indywidualna sprawa większość chwali Motula i pewnie jest najlepszy ale jeśli nie planujesz mieć auta całą wiczność to nie ma sensu nabijać sobie kosztów ja do poprzedniego golfa lałem castrola i do tego leje castrola i jeśli chodzi o problem opisane przeze mnie na początku to zniknęły po wymianie na odpowiedni olej właśnie z castrola więc mogę go polecić ale dużo ludzi też mówi że mobil 1 jest dobry
szerokości, przyczepności
pozdro
Wyciek oleju mk4 TDI AGR
: pn sty 04, 2010 19:10
autor: aure
Panowie ma problem z moim mk4 tdi AGR. Mianowicie miałem wymieniany simering na wale korbowym od strony rozrządu. teraz prawdopodobnie strasznie z niegi cieknie!! Brak oleju na bagneciku!
Już 2 razy mechani wymieniał simering. Mówi że wina leży w wyrobionej obudowie wału korobowego. Jest ona aluminiowa możliwa jest wyrobienie się jej? w czym może tkwić problem??(dodam że obudowa tylko w ASo koszt 440zł)
Proszę o pomoc!pw