[MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

[MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do turbo

Post autor: mg-maciek » czw sie 17, 2006 09:59

witam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)

proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom

2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn sie 21, 2006 21:26 przez mg-maciek, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » czw sie 17, 2006 15:47

to jest odma i niewiwlka ilość oleju moze sie tam znajdować
co do oleju nie pomoge ci bo niemam TDI


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » czw sie 17, 2006 22:03

wymien odme i pojezdzij troche. Narazie nie ma obaw. Oczywiscie ze sa oleje to PD np olej Motul ok ~100zl za litr... malo kogo stac na niego... :blush:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » pt sie 18, 2006 12:12

macientyvw pisze: Oczywiscie ze sa oleje to PD np olej Motul ok ~100zl za litr... malo kogo stac na niego... :blush:
Najlepszym wyborem bedzie motul 505.01 specyfic, dalej valvoline lub mobil1 oczywiscie z norma 505.01. Oleje do PD sa polsyntetykami (a przynajmniej jakas ich odmiana, w kazdym razie nie sa to aleje w pelni syntetyczne).

5 litrow motula kosztuje ok 250zl, chociaz na allegro widzialem ostatnio za 195zl/5l a w Intercarsie przy maxymalnyc znizkach mozna go wyrwac jeszcze taniej. To 100zl za litr mozesz wlozyc miedzy bajki :bigok:


www.seat-racing.pl

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » pt sie 18, 2006 18:23

spons pisze:Oleje do PD sa polsyntetykami (a przynajmniej jakas ich odmiana, w kazdym razie nie sa to aleje w pelni syntetyczne).
Jak to? Ja do swojego leję Mobila 5W-40 i na nim jest napisane, że to pełen syntetyk.

A co do problemu, to maciek ja mam to samo. Muszę odmę wymienić bo już jest tak zapchana, że zaczyna mi dmuchać spod korka oleju, więc nie masz się czym martwić :bigok:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt sie 18, 2006 18:57

a nie latwiej ja przeczyscic? ;>


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » pt sie 18, 2006 19:13

Jak i czym się to robi? :kac: :food:



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pn sie 21, 2006 08:24

SouleR pisze:a nie latwiej ja przeczyscic? ;>
właśnie jak się da wyczyścici to wysczyszczę
pisząc odma macie na myśl przewody, które opisałem wyżej ?


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Re: [MK4 TDI] Wyciek oleju przy doprowadzeniu powietrza do t

Post autor: robert24 » śr sie 23, 2006 00:18

mg-maciek pisze:witam
1 nie bardzo mogłem znaleść odpowidź bo nie wiem jak to się nazywa
chodzi o to że do rury doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny podłączony jest cieńszy szlauch chyba odprowadzający nadmiar oparów oleju znad zaworów ???
w każdym razie na złączeniu tych dwóch przewodów jest wyciek oleju (filtr powietrza jest czysty turbo też) i teraz czy to noralne zjawisko tzn czy tam zawsze znajduje się jakaś niewielka ilość oleju normalnie zasysana do turbina a ja jedynie mam nieszczelność czy wogóle tam nie powinno być żadnego oleju (silnik 115 kuców na pompowtryskach)

proszę o pomoc bo dopiero co kupiłem auto i jestem lekko zdygany że złom

2. mam problem bo posiałem karteczkę z nazwą oleju jaki miałem zalany do silnika w serwisie w niemczech wg instrukcji powinien być zalany olej syntetyk spełniający normę vw 505.01 do pompowtryskiwaczy i zakupiłem TXT ale teraz mam wątpliwości czy przypadkiem nie zalali tam półsytntetyka (przebieg 156 tys, 2000 rok) - czy jest wogóle jakiś olej półsyntetyczny, który można stosować do silników z pompowtryskiwaczami ??

pozdrawiam
NA SAMYM ŁĄCZENIU TYCH DWÓCH RUR NIE MA CO SIĘ JUŻ ZATKAĆ, RACZEJ JEST NIESZCZELNA (NAJLEPIEJ ŚCIĄGNĄĆ I ZOBACZYĆ JEST TO DOŚĆ ŁATWE), CHOCIAŻ JEŻELI CI DUŻO TAM TEGO LECI TO MOŻE BYĆ WIELE PRZYCZYN. NP. NIESZCZELNOŚĆ W UKŁADZIE DOŁADOWANIA - OBJAWY (LEKKIE SYCZENIE) POTRAFI NIEŹLE WYCIĄGAĆ OLEJ Z SILNIKA, SPRAWDZ ILE CI GO WOGÓLE UBYWA OD WYMIANY DO WYMIANY 15 TYS. KM NA FUL SYNTETYKU MAX 0,5 L, (U MNIE 0,2). JEŻELI UBYWA CI GO WIĘCEJ MOŻE JUŻ SILNICZEK SIĘ TROCHE SKOŃCZYŁ. OGÓLNIE Z TAKIM SILNIKIEM NAJLEPIEJ JECHAĆ DO DOBREGO SERWISU VW!!!! PRZEKONAŁEM SIĘ NA WŁASNEJ SKÓRZE NIEKTÓRZY NIE WIEDZĄ CO ZNACZY PD

POZDRO


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » śr sie 23, 2006 09:58

Oleje z norma 505.01 nie sa pelnymi syntetykami, nie wiem czym i w jakim stopniu sie roznia ale napewno nie sa to 100% syntetyki. Sprawdz czy Twoj olej spelnia ta norme.

Co do ubywania oleju to nawet litr na 15kkm o niczym nie swiadczy, trzeba go poprostu dolewac. Taka uroda tdi, jak palujesz to i oleju musi troche wciagnac.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » czw sie 24, 2006 09:33

Ja na waszym miejscu wymienilbym FILTR POWIETRZA i umyl odme oraz wszystkie przewody w BENZYNIE EKSTRAKCYJNEJ.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr sie 30, 2006 16:24

Witam
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » śr sie 30, 2006 20:17

Egon PŃ pisze:]Witam
Dolącze do tematu. Matka ma golfa IV TDI 100KM 02r. i nie wiem jaki olej wlac??
W każdym serwisie mowią co innego, choć najcześciej zgadzają sie ze musi być 505.01
Wlany jest 5w50 mobila i przejechane ma 60k km (podobno)
Prosze powiedzcie mi jaki olej mam wlac? Czy musi byc 505.01. Na allegro ma castrola 505.01 za 27zł litr. Czy wystarczy 505.00 mobila? Inny serwis mowi ze tylko 0w30.
Zgłupieć można.
Jeśli pompowtryski czyli PD to olej 505.01 na pewno będzie dobry ale jak patrze w książce to jest napisane 505.00 silnik 81kw (110PS) i 235 NM jeśli masz taki to pewnie 505.00 będzie najodpowiedzniejszy a jeśli chodzi o producenta to już indywidualna sprawa większość chwali Motula i pewnie jest najlepszy ale jeśli nie planujesz mieć auta całą wiczność to nie ma sensu nabijać sobie kosztów ja do poprzedniego golfa lałem castrola i do tego leje castrola i jeśli chodzi o problem opisane przeze mnie na początku to zniknęły po wymianie na odpowiedni olej właśnie z castrola więc mogę go polecić ale dużo ludzi też mówi że mobil 1 jest dobry
szerokości, przyczepności
pozdro


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

aure
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 15:23
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Wyciek oleju mk4 TDI AGR

Post autor: aure » pn sty 04, 2010 19:10

Panowie ma problem z moim mk4 tdi AGR. Mianowicie miałem wymieniany simering na wale korbowym od strony rozrządu. teraz prawdopodobnie strasznie z niegi cieknie!! Brak oleju na bagneciku! :blush:
Już 2 razy mechani wymieniał simering. Mówi że wina leży w wyrobionej obudowie wału korobowego. Jest ona aluminiowa możliwa jest wyrobienie się jej? w czym może tkwić problem??(dodam że obudowa tylko w ASo koszt 440zł)

Proszę o pomoc!pw



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości