BIPy na dużym minusie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

BIPy na dużym minusie

Post autor: needved » pt mar 18, 2016 15:46

Sprawa dotyczy MKV 2.0TDI BMM
BIPy są na minusie rzędu 70-80
podczas jazdy dochodzą nawet do -100
Kąt synchronizacji wałka rozrządu -2 przestawiałem na 0 i -4 bez większych zmian. Na -2 auto wydaje się być najbardziej dynamiczne.
Po za tym w kompie żadnych błędów auto odpala b.dobrze pracuje bez zastrzeżeń, w czasie jazdy żwawe i dynamiczne
Jednak podczas jazdy z stałą prędkością ok 60 km/h na 4 biegu można wyczuć delikatne szarpanie.
Szarpanie znika gdy dodam więcej gazu lub go puszczę.
Martwią mnie te BIPy na minusie i co może być ich powodem?
Macie jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

BIPy na dużym minusie

Post autor: AndrzejP4 » pt mar 18, 2016 20:41

Mam podobne bipy w silniku BMT 105km. Czytałem, że może za to odpowiadać zbyt niskie ciśnienie paliwa przed pompkami - czyli niedomaga pompa tandemowa. Będę musiał zmierzyć ciśnienie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BIPy na dużym minusie

Post autor: wesol » pt mar 18, 2016 21:04

Filtr paliwa zafajdany lub pompka elektryczna niedomaga.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

BIPy na dużym minusie

Post autor: needved » sob mar 19, 2016 10:33

W aucie niedawno wymieniłem komplet filtrów. Przed wymianą jak i po BIPy takie same...
Sprawdzę ciśnienie jakie daje tandem pompa, ewentualnie podmienię pompę z AWX
Dam znać czy się coś zmieniło.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

BIPy na dużym minusie

Post autor: needved » ndz mar 20, 2016 13:18

Zmierzyłem ciśnienie na rozgrzanym silniku i takie wyniki:
na jałowych obrotach 2bar,
przy 4tyś około 7bar
ciśnienie wraz z obrotami szybko narasta ale tandem pompa więcej jak 7 bar nie jest w stanie podać.
Trochę słabe w porównaniu do tego https://www.youtube.com/watch?v=_4kBrKhjoiQ



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

BIPy na dużym minusie

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 20, 2016 14:01

Na jalowych mogloby być lepsze,ale tragedii nie ma,bo krytyczne jest 1,5bara.
U mnie w ASZ na jalowych daje 3,5. Polepszyło sie po zmianie uszczelek pod tandem pompą.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BIPy na dużym minusie

Post autor: wesol » ndz mar 20, 2016 14:27

Wymień pompę.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

BIPy na dużym minusie

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 20, 2016 17:12

wesol pisze:Wymień pompę.
A co jeśli to nie wina pompy,tylko uszczelniaczy pod nią lub na pompkach?
needved,oleju Ci nie przybywa?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

BIPy na dużym minusie

Post autor: wesol » ndz mar 20, 2016 17:54

Jeśli oringi na pd są dziabniete to będą korekcje szaleć w 013. Uszczelki na pompie tandem to będzie się pocic. Ciśnienie troszkę za niskie ma. Uzuwana tandemowka to koszt około 50-100 zł. Sam taka niedawno kupiłem. Bez przesady nie zbankrutuje.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

BIPy na dużym minusie

Post autor: needved » ndz mar 20, 2016 18:43

Michał_1977 pisze:needved,oleju Ci nie przybywa?
Nie zauważyłem aby przybywało, od wymiany do wymiany dolewać też nie muszę.
wesol pisze:Jeśli oringi na pd są dziabniete to będą korekcje szaleć w 013.
Korekcje w 013 są w porządku...
wesol pisze:Uzuwana tandemowka to koszt około 50-100 zł. Sam taka niedawno kupiłem. Bez przesady nie zbankrutuje.
Kupił bym nawet nową, tylko pytanie czy pomoże.
Sprawdzę jeszcze jakie ciśnienie daje pompka elektryczna, oraz zrobię pomiary innym zegarem dla potwierdzenia.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

BIPy na dużym minusie

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 20, 2016 19:22

wesol pisze:Uszczelki na pompie tandem to będzie się pocic
A właśnie,że nie do końca tak jak piszesz,bo uszczelka w kształcie ósemki

Obrazek

potrafi puszczać w miejscu oddzielenia kanału ciśnieniowego i powrotnego. Innymi słowy,ciśnienie spiernicza do powrotu,stąd kiepskie wyniki pomiarów.
Piszę to,bo mam to potwierdzone na własnym ASZ. Po wymianie uszczelek pod pompą,ciśnienie skoczyło.

Tutaj jeszcze mam procedurę sprawdzania:


Obrazek Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

BIPy na dużym minusie

Post autor: needved » śr mar 23, 2016 19:49

Zmierzyłem jeszcze raz, nowym zegarem, przed pomiarem zrobiłem trasę około 50km więc i paliwo i silnik był dobrze dogrzany.
Zobaczcie sami
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Wygląda na to że pompa mówi pa pa
Zobaczę jeszcze tych uszczelek ale podejrzewam że to nie one.
Zauważyłem też, że na zimnym silniku w grupie 018 w jednym okienku wyskakuje wartość 008 czyli (osiągnięto maksymalną wartość prądu)



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

BIPy na dużym minusie

Post autor: needved » pt kwie 29, 2016 09:28

Wymieniłem pompę, kupiłem nową BOSCHa 038145209Q taką jak podaje ETKA
Po wymianie ciśnienie wyraźnie wzrosło,
jałowe obroty 3bar
2tyś rpm 8bar
4tyś rpm 12bar
identyczne ciśnienie jak na filmie.
Po wymianie mam odczucie że auto jest nieco mocniejsze, jednak szarpanie nie zgineło i nadal przy jeździe ze stałą prędkością 60km/h na 4 biegu można je wyczuć :grrr:



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

BIPy na dużym minusie

Post autor: AndrzejP4 » sob kwie 30, 2016 22:25

a jak zmieniły się bipy po zmianie pompy ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości