Strona 1 z 3

Budowa turbo K14

: wt sie 15, 2006 18:18
autor: euglen
Witam :D
Chciałbym się dowiedzieć do czego służy wskazany czerwoną strzałką przewód? Turbo to K14. Z góry dziękuje za informacje :grin:
Obrazek

: wt sie 15, 2006 19:02
autor: Trochim
doprowadza spręzone powietrze do westgate. W którym to powietrze steruje zaworem przepuszczajacym spaliny poza wirnikiem sprężarki :bajer:

: wt sie 15, 2006 19:59
autor: euglen
I tak też myslałem. Ale w tym momencie to wychodzi na to, że mam uszkodzony w jakiś sposób westgate, bo nawet jak wykręcę całkowicie tą srubkę od regulacji to mi pokazuje cisnienie nawet 1,4 bar... Albo jest jakaś nieszczelność na tym przewodzie... :crazy:

: śr sie 16, 2006 12:24
autor: zaprzal
albo zawor zaciety w pozycji zamknietej
wykrecajac zmniejsza sie cisnienie w k14?

: śr sie 16, 2006 12:28
autor: Trochim
wykrecajac zmniejsza sie cisnienie w k14?
tak

: śr sie 16, 2006 15:37
autor: tomogolf2
ccoooo??? ze niby w k14 jezt odwrotnie??? ze jak WYKRĘCAM to zwiekszam cisnienie???a jak WKRĘCAM to zmiejszam?????

: śr sie 16, 2006 15:45
autor: zaprzal
tomogolf2, przeciez post wyzej masz napisane

wykrecasz - zmniejszasz
wkrecasz - zwiekszasz

: śr sie 16, 2006 21:08
autor: tomogolf2
aha juz wswzystko jasne :) dziex

: czw sie 17, 2006 10:57
autor: marek29
euglen pisze:I tak też myslałem. Ale w tym momencie to wychodzi na to, że mam uszkodzony w jakiś sposób westgate, bo nawet jak wykręcę całkowicie tą srubkę od regulacji to mi pokazuje cisnienie nawet 1,4 bar... Albo jest jakaś nieszczelność na tym przewodzie... :crazy:
To się pośpiesz,ja olałem temat i mam po uszczelce pod głowicą.....(i niewiem co jeszcze).
Moja na fulu dobija nawet ponad 1,5bara.
Podobno w tych turbawkach często przycinał się zawór.
Turbinę Musisz wyciągać (niestety)
Powodzenia

: sob sie 26, 2006 17:45
autor: euglen
zaprzal dzięki :pub:
okazało się, że miałeś rację - zawór był zacięty w pozycji zamkniętej... Pozdrawiam :bajer:

: sob sie 26, 2006 21:40
autor: marcinoGTI
Kolego euglen to Twoja turbinka?? Jezeli tak to zadbaj o FILTR POWIETRZA i wszelkie NIESZCZELNOSCI pomiedzy filtrem a turbo bo za jakis czas napiszesz post ze poszukujesz turbiny do swojego furacza. Widze ze konkretnie syfu Ci zasysa :bajer:

: sob sie 26, 2006 22:13
autor: euglen
marcinoGTI to nie jest moja turbina, po prostu zdjecie takiej samej turbiny jak moja znalezione w internecie... :jezor:

: sob sie 26, 2006 22:17
autor: marcinoGTI
Sorki :D Myslalem ze to twoja dlatego napisalem co widzialem :D

: wt sie 29, 2006 14:57
autor: gregor.vr
Miałem taki sam problem z cisnieniem i rzeczywiscie zacina sie ten zawór. Zanim ktos sciagnie turbine niech spróbuje dmuchnąć cisnieniem z kompresora rzedu 4 barów w ten przewód i powinien sie ruszyc zawór. Co do regulacji cisnienia doładowania to przy wkrecaniu sruby cisnienie wzrasta a przy wykrecaniu maleje.