Strona 1 z 3

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: pn lut 01, 2016 11:57
autor: lukasz200584
Witam wszystkich.
Od razu powiem że przeszukałem mnóstwo stron forum i takiego problemu nie znalazłem.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem VW Passat z silnikiem 1.9 TDI 116KM. Mój problem polega na tym że auto słabo pali na ciepłym silniku, tzn. zimny pali ze strzała a gdy się rozgrzeje to jak zakręce rozrusznikiem to niby załapie ale tak jakby na trzech cylindrach i zgaśnie. Az nim zatrzęsie. Dziwne to jest bo jak dłużej przytrzymam na rozruszniku to dopiero pali. Natomiast wystarczy 10 sekund jak postoi to pali ładnie a gdy dłużej i jeszcze jest ciepły to właśnie tak się dzieje. Zimny po nocy pali na dotyk. Dodam że ustawiałem już kąt wtrysku, zmieniłem już nawet mapę startową z podniesieniem mocy ale problem dalej mnie męczy. Nawet rozrusznik już zrobiłem bo gdzieś też czytałem. Czujniki wody i temp paliwa też są nowe.
Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: pn lut 01, 2016 13:42
autor: bioly05011
sprawdź jak zapali jak włączysz na światła postojowe...

Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: pn lut 01, 2016 15:19
autor: lukasz200584
Przekładałem z innego auta przełącznik świateł bo tez mi ktoś podpowiedział że on może byc winien. Jeszcze chyba wtryskiwacze uszczelnie bo narazie to mi przychodzi do głowy.

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: pn lut 01, 2016 17:11
autor: maks149
Sprawdź czujnik G28 (prędkości obrotowej wału korbowego) on często powoduje problemy z odpalaniem na ciepłym :bigok:
zrób logi statyczne oraz dynamiczne grupa 013, 023, 018 :pub:

Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: wt lut 02, 2016 10:40
autor: lukasz200584
Czujnik sprawdzę a te logi to gdzie i kto mi to może zrobić? Przyznam że w tym temacie moja wiedza się kończy.

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: wt lut 02, 2016 14:13
autor: maks149
napisz na grupie regionalnej kto z twoich okolic ma VCDS-a i by mógł ci zrobić logi
może to zrobić każdy kto ma kabel OBDII i laptopa z programem vag-com
wszystko masz opisane tutaj viewtopic.php?f=80&t=562817 :pub:

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: wt lut 02, 2016 14:18
autor: KrisGliv
Po pierwsze na ciepłym silniku odłącz sobie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wtedy spróbuj zapalić jeśli zapali bez problemu znajdź sobie magika niech zmieni Ci mapy w silniku odnośnie dawki paliwa przy rozruchu na ciepłym silniki. Miałem ten sam problem w Octavii 2 1.9 BKC. Daj znac czy cos sie zmieniło po odłączeniu tego czujnika.

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: wt lut 02, 2016 14:27
autor: maks149
KrisGliv, Czytaj ze zrozumieniem post autora :bajer:

Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: wt lut 02, 2016 14:31
autor: KrisGliv
maks149 pisze:KrisGliv, Czytaj ze zrozumieniem post autora :bajer:
Święta prawda, nie doczytałem do końca :panna:

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: śr lut 03, 2016 13:21
autor: lukasz200584
Czujnik temp cieczy wymieniony oraz czujnik temp paliwa i nic nie pomogło. Mapa również wgrana jest nowa. Te logi zrobią mi tam gdzie robiłem mapę ale powiedzieli że nie widzieli nic niepokojącego, że z ich strony wszystko jest ok przyczyna leży gdzieś indziej. Dziś sprawdzę ten czujnik G28 i dam znac co i jak.

Czujnik wału korbowego sprawny. Znalazłem ja youtube jak go sprawdzić i raczej jest ok. Podłączyłem pod miernik o na zimnych wskazywał 270 mV oraz przyciągał śrubokręt a gdy go podgrzałem wartość podskoczyła do 280 mV i również przyciągał śrubokręt. A swoją drogą czy tak powinien wskazywać dobry czujnik?

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: śr lut 03, 2016 15:31
autor: maks149
Sprawdź : Rezystancja między pinem 1-2 wymagana wartość 450-550 om Sygnał czujnika prędkości obrotowej silnika informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym położeniu wału korbowego. Na podstawie tych danych obliczony zostaje początek wtrysku i wielkość dawki. :bigok:

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: śr lut 03, 2016 21:20
autor: lukasz200584
Sprawdzałem tą rezynstancje i wartość wynosi 550 om. Chyba podjadę jutro jeszcze na komputer może teraz coś pokaże.

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: czw lut 04, 2016 12:58
autor: maks149
to sprawdź jeszcze czujnik G40 położenia wałka rozrządu może mieć takie same skutki jak g28
sprawdź VCDS-em w grupie 004 w ostatniej kolumnie na rozgrzanym silniku synchronizacje wałka rozrządu powinna być bliska zeru :bigok:

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

: czw lut 04, 2016 16:29
autor: bioly05011
kolego maks149, czytaj ze zrozumieniem,dodatkowo kolegolukasz200584, w PD nie ustawia się kąta lecz synchronizację wałka...