MkIII TDI AHU po chipie i hamowni
: ndz sie 13, 2006 18:22
Wczoraj w moim Golfie dokonała się u kolegi Uysego mała modyfikacja genetyczna i chciałbym podzielić się wrażeniami. Otóż, jak widać na wykresie w serii było tak sobie - 87KM i 221 Nm, jak się później okazało mogło to być spowodowane sporo opóźnionym kątem wtrysku, potem zaczęły się próby z innym chipem. Efekt był początkowo mizerny - przy ok. 3000 obr silnik zaczynał mocno dymić a moment i moc spadały nawet poniżej serii, podmieniliśmy przepływkę - to samo, dopiero po ustawieniu kąta wtrysku i zaślepieniu EGRa zrobiło się lepiej, końcowy efekt widoczny jest na wykresie - 106KM i 287Nm. Wprawdzie spodziewaliśmy się mocy powyżej 110KM ale moment wzrósł znacznie co czuć zdecydowanie
. Zastanawia mnie dlaczego krzywa mocy i momentu załamuje się trochę przy 3200obr, sprawdzane to było na dwóch różnych programach i wyszło podobnie, a dla odmiany ten program, który jest teraz u mnie w innym aucie dał wykres bez tego załamania. Czy wie ktoś co może powodować ten efekt?
Wykres z hamowni
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Wykres z hamowni