Strona 1 z 1

MkIII TDI AHU po chipie i hamowni

: ndz sie 13, 2006 18:22
autor: marsell
Wczoraj w moim Golfie dokonała się u kolegi Uysego mała modyfikacja genetyczna i chciałbym podzielić się wrażeniami. Otóż, jak widać na wykresie w serii było tak sobie - 87KM i 221 Nm, jak się później okazało mogło to być spowodowane sporo opóźnionym kątem wtrysku, potem zaczęły się próby z innym chipem. Efekt był początkowo mizerny - przy ok. 3000 obr silnik zaczynał mocno dymić a moment i moc spadały nawet poniżej serii, podmieniliśmy przepływkę - to samo, dopiero po ustawieniu kąta wtrysku i zaślepieniu EGRa zrobiło się lepiej, końcowy efekt widoczny jest na wykresie - 106KM i 287Nm. Wprawdzie spodziewaliśmy się mocy powyżej 110KM ale moment wzrósł znacznie co czuć zdecydowanie :grin: . Zastanawia mnie dlaczego krzywa mocy i momentu załamuje się trochę przy 3200obr, sprawdzane to było na dwóch różnych programach i wyszło podobnie, a dla odmiany ten program, który jest teraz u mnie w innym aucie dał wykres bez tego załamania. Czy wie ktoś co może powodować ten efekt?

Wykres z hamowni

: ndz sie 13, 2006 20:52
autor: janek822
Jak dostać kontakt do Uysego, bo go na forum nie moge odszukać ostatnio

: pn sie 14, 2006 21:52
autor: marsell
Nikt nie pomoże?

: pn sie 14, 2006 22:37
autor: spons
Wydaje mnie sie ze to tuner powinien wiedziec co jest nie tak 8-[

: wt sie 15, 2006 15:19
autor: kupszczelisty
chalcik, napisz ile dałes za chipa

: śr sie 16, 2006 07:05
autor: blachy
Opisz wrażenia z jazdy. Jak zmiany odczuwasz w porównaniu do serii?

: ndz sie 20, 2006 21:02
autor: skubip
czy warto wydac kaske na chipa czy jest to fdaktycznie jakas duz a roznica , czy ta grea jest warta swieczki - pozniejsze problemy itp

: pn sie 21, 2006 08:47
autor: uysy
Jak dostać kontakt do Uysego, bo go na forum nie moge odszukać ostatnio
Wszystko jest w profilu... ew. 508146945


Wydaje mnie sie ze to tuner powinien wiedziec co jest nie tak 8-[
Ma podejrzenia i z tego co pamięta zalecił właścicielowi odpowiednie kroki :)

: pn sie 21, 2006 11:35
autor: skubip
uysy pisze:Ma podejrzenia i z tego co pamięta zalecił właścicielowi odpowiednie kroki
Piszecie tak jakby to byla tajemnica!! " Ma podejrzenia .... zalecił kroki" dziwnie to brzmi

: pn sie 21, 2006 12:13
autor: uysy
Żadna tajemnica. Ponieważ wykluczone/usunięte zostały wszelkie usterki diagnozowalne bez ingerencji - padło na pompę/wtryski - zalecenie - liqui moly... a jeśli nie pomoże - będziemy myśleć dalej.

: śr sie 23, 2006 18:25
autor: marsell
Witam, właśnie wróciłem z urlopu i miałem mozliwość przetestowania auta w dłuższej trasie, więc tak, osiągi są bez porównania lepsze niż seryjne (Uysy :pub: ), przy podjeździe pod strome górki auto idzie jak burza, jestem zadowolony, tym bardziej, że średnie spalanie na trasie Śląsk - Bieszczady - Śląsk wyniosło 4,7l/100km (auto na full załadowane) :grin: . Ten delikatny spadek mocy przy 3200obr., o którym pisałem wcześniej jest praktycznie nie wyczuwalny. Tak jak napisał Uysy, pewne rzeczy zostałe wykluczone, inne poprawione, pytałem o to bo może ktoś miał podobny objaw i zna jego przyczynę np. wtryski czy coś innego. Na razie do paliwa jest dodawany środek STP do czyszczenia wtrysków w dieslach, powinien przynieść jakiś skutek, a jeśli nie, to wielkiej szkody nie będzie, bo osiągi auta są teraz naprawdę niezłe, zastanawiam się nawet na szerszymi oponami (teraz mam 185/60) bo jak się depnie na gaz to na trójce na mokrym asfalcie koła tracą przyczepność.
Polecam taki zabieg z autem każdemu kto chce mieć więcej frajdy z jazdy, nie są to astronomiczne koszty a trwałość silnika nie powinna się znacząco zmniejszyć, tym bardziej, że rzadko mam gaz w podłodze. Poza tym kolega Uysy to fachowiec i krzywdy autu nie zrobi.

: czw sie 24, 2006 01:47
autor: Arczi
Też mam AHU i jak bedzie kaska to też bym planował taki zabieg :) tylko ile szykować ewentualnie kasy ??

: pt sie 25, 2006 00:33
autor: uysy
Lepiej pytać na priv... nie zawsze mam czas tu zaglądać.
okolice 1000,- wystarczą :)