Strona 1 z 1

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 18:08
autor: skalim1
Witam.
Mam dość dziwny przypadek. Od razu piszę że nie jest to sprawa półksiężyca na wale i kółka. Ustawiam kąt wtrysku na około 50, po jeździe wartość skoczy np do 60 i oscyluje w okół tej wartości, innym razem 20 i też oscyluje wokół niej. Auto strasznie ciężko opala, trzeba kręcić z kilkanaście sekund zanim załapie. Po ustawieniu rozrządu na znaki odpala okej ale wartość kąta wtrysku jest ok 200. Jest to pompa 107J z sekcją i N108 z 988. Potrafi ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje?
Pomijając powyższe wrzuciłem do testów sterownik 8bit, ustawiłem na 50, po wrzuceniu sterownika 16bit jest ok 70. Testowałem na modzonych wsadach jak i ori. Nie jest tak że sterownik 16 bit i 8bit powinien pokazywać tą samą wartość kąta wtrysku? Wruciłem inny wtrysk sterujący przy 16bitowym sterowniku, wartość nadal ok 70.
8bit:
Obrazek

16bit:
Obrazek

Tutaj z przed paru dni, robiłem testy, uchwiciłem moment jak kąt skacze.
Obrazek

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 20:02
autor: bzdzioch1
Koło na pompie wtryskowej dobrze dokrecone? Jak masz koło regulowane ,to tam brak klina i może na stożku puszcza i kąt się zmienia.

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 20:11
autor: skalim1
Mam koło takie jak w MK4, klina brak ale stożek dobrze dokręcony, tak samo jak i śruby do regulacji.

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 20:25
autor: bzdzioch1
Jak kąt się rozjedzie to jak wygląda ustawienie rozrzadu? Pasi na blokady?

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 20:34
autor: skalim1
Jak ustawie na blokady to wychodzi ok 200. W korpusie oprócz tego że mam regulację na kole to ktoś wymodził wcześniej fasolki. Na tych fasolkach mam skręconą pompę na stałe a reguluję przestawiając koło.

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 21:19
autor: arka10
A po czym jesteś pewny że kółko zębate na wale się nie przestawia? Jak to sprawdziłeś?
Odkręciłeś kółko na wale i przykręciłeś tak jak powinno się to robić? Gwint wewnątrz wału wyczyszczony gwintownikiem i nowa śruba posmarowane olejem a nie " Loktaitem " bo ten nie ma własności smarnych i te 90 Nm naprawdę ma mniejszy kąt przy przykręcaniu - proszę samemu sprawdzić.
Sprawdziłeś czoło wału i koło zębate czy są nieuszkodzone?
Poluzowałeś koło zębate rozrządu i po wstawieniu blokad i napięciu napinacza przykręciłeś koło zębate rozrządu?
Na koniec weź czujnik zegarowy i ustaw podstawowe ustawienie pompy na 0.53 przed GMP - resztę zrobi komputer.
Jeśli jeszcze coś to dzwoń - 797 384613 . Pozdrawiam

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 21:31
autor: skalim1
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7rCWPXvhwU4[/youtube]

Kółko wygląda okej, frez na wale też. Było dokręcone mocno, skręciłem z nową śrubą 90Nm+90stopni. Nie sądzę żeby taki luz widoczny na filmiku powodował zmianę wartości raz na 15 a potem 75.

Re: Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 22:01
autor: AndrzejP4
to nie są stopnie tylko jednostki.

Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 23:31
autor: arka10
Ten luz jeśli śruba jest prawidłowo przykręcona nie przeszkadza. A jeśli chcesz być na 100% pewny przykręcenia to kup diamentową podkładkę z 2,5 TDI i włóż pomiędzy wał a kółko zębate. Trzeba ją odpowiednio przyciąć.

Re: Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr gru 30, 2015 23:46
autor: darwaz
AndrzejP4 pisze:to nie są stopnie tylko jednostki.

Taki luz na kółku jest niedopuszczalny. To ma wchodzić ciasno.
Nie przesadzaj. Ja mam 5 razy większy luz na kole. Pół roku temu ustawiałem rozrząd i nadal kąt jest taki sam jak był, nic się na kółku nie przestawiło. Kółka w miejscu nie trzyma klin tylko śruba. Gdyby przy takim luzie każdy miał obrabiać wał bo do niedopuszczalne to 99% AFNów w Polsce miało już 8 raz wyjmowany wał.

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: czw gru 31, 2015 13:15
autor: skalim1
Najbardziej zastanawia mnie fakt innych wartości przy różnych ecu. To jest normalne?

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: ndz sty 03, 2016 11:36
autor: bzdzioch1
Przeglądając forum kolego trafiłem na twój temat kiedy miałeś problem z obrotami po założeniu 11tki. I pytanie brzmi, czy od tamtej pory jest ten problem z kątem wtrysku? Coś dłubałeś może przy pompie w między czasie?

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: pn sty 04, 2016 00:44
autor: skalim1
Tak, przypuszczam że winę miał N108. N108 miałem z pompy 988, wstawiłem z 107J. Generalnie rozebrałem pompę w mak, nie zauważyłem jakiś oznak zużycia, wymieniłem N108, filtr paliwa i podkładki pod wtryskami i jest okej. Na dniach sprawdzę czy kąt się zmienia ale wstępnie jest okej, czy nadal są problemy z odpaleniem i z ciekawości co pokazuje ECU 8bit.

Zmieniający się statyczny kąt wtrysku

: śr sty 06, 2016 09:06
autor: VW_seller
ja to bym sprawdził luz na pompie wtryskowej ( na panewce tam gdzie koło zębate ) jak okolo 1mm to może być jak więcej to będzie się zmieniał statyczny kąt bo tak będzie odczytywany