1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

Post autor: marcodado » pt gru 25, 2015 18:53

Witam Panowie. Problem jest, który zmusił mnie nawet w święta użerać się z moim 1.6 TD. Panowie, sprawa wygląda tak, że mam wskaźnik ciśnienia oleju i mam przy 2.5 tys. 4 bary ciśnienia na rozgrzanym i 1 bar na niskich obrotach. Gdy zapalę silnik to kontrolka gaśnie i na niskich obrotach może chodzić i nic się nie dzieje. Ale jak potrzymam go przy 2.5 tys obrotów na ok. 3 sekundy to kontrolka mruga i licznik daje irytujący odgłos, wtedy nie pomaga pozostawienie go na niskich obrotach ani nic. Silnik ma 2 czujniki jeden na głowicy, a drugi na podstawie filtra oleju. Dodam, że golfik miał oryginalnie silnik benzynowy 1.6 i instalacja jest z niego. Jak założę licznik z benzyny to kontrolka gaśnie i nie zapala się, jak założę licznik diesla z kontrolką świec umieszczoną pod kontrolką kierunkowskazów (wtyczka nowy typ) to zaczynają się ceregiele... Czujników też nie rozumiem, mam czujników kilka z silników 1,6 TD/1.6d/1.9 td. I niektóre bez ciśnienia oleju mają przebicie na masę, a niektóre dopiero jak dostaną ciśnienie to mają przebicie na masę. Jeden ma tak, że na niskich obrotach nie ma przebicia na masę, i dopiero po lekkim dodaniu gazu ma przebicie. Wyjaśni mi ktoś na jakiej zasadzie działa układ z 2 czujnikami ciśnienia oleju? Czy czujnik czarny i biały ma znaczenie w którym, miejscu jest? Czarny wkręcam w głowicę a biały w podstawę. Proszę bardzo o pomoc, ponieważ już nie mam pomysłów, pozdrawiam :)
PS. Teraz wpadłem na to, że w tym liczniku z benzyny nie działa obrotomierz, co przyczynia się do tego, że kontrolka nie zaczyna świecić przy 2.5 tys. obr :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

Post autor: Michał_1977 » pt gru 25, 2015 22:49

marcodado pisze:Czarny wkręcam w głowicę a biały w podstawę. Proszę bardzo o pomoc, ponieważ już nie mam pomysłów, pozdrawiam :)
Błąd. W głowicy ma być czujnik niskiego ciśnienia (niebieski- 0,25bar),a w podstawie filtra,wysokiego ciśnienia (biały-1,8bar lub czarny-1,4bar)
Ja u siebie mam chyba biały przy filtrze.
marcodado pisze:Dodam, że golfik miał oryginalnie silnik benzynowy 1.6 i instalacja jest z niego.
Licznik z diesla,nie zgodzi się z instalacją z benzyny. Musisz zdobyć kawałek wiązki z diesla.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolk

Post autor: marcodado » pt gru 25, 2015 22:54

Michał_1977 pisze:
marcodado pisze:Czarny wkręcam w głowicę a biały w podstawę. Proszę bardzo o pomoc, ponieważ już nie mam pomysłów, pozdrawiam :)
Błąd. W głowicy ma być czujnik niskiego ciśnienia (niebieski- 0,25bar),a w podstawie filtra wysokiego (biały-1,8bar lub czarny-1,4bar)
Ja u siebie mam chyba biały przy filtrze.
marcodado pisze:Dodam, że golfik miał oryginalnie silnik benzynowy 1.6 i instalacja jest z niego.
Licznik z diesla,nie zgodzi się z instalacją z benzyny. Musisz zdobyć kawałek wiązki z diesla.
W każdym silniku miałem czarny ;/ Mam 2 czujniki oryginalne VW AUDI, jeden czarny 0.15-0.45 bar a drugi brązowy też 0.15-0.45 bar. Białe mam 1.8 plus minus 02 bara. Co mnie ciekawi... Czarne bez ciśnienia mają przebicie na masę, a białe dopiero jak dostaną ciśnienie to mają przebicie, to chyba nie mogą być stosowane zamiennie? Czy jak to jest? Jaką wiązkę muszę mieć z diesla? Czy instalacja kontrolki ciśnienia oleju jest inna? Jedynie co dodałem do kostki od licznika był kabel do kontrolki świec żarowych, reszta jest. I wydaje mi się, że problem u mnie dotyczy czujnika wysokiego ciśnienia 1.8 bar. Ponieważ na wolnych obrotach kontrolka gaśnie i nie zapala się, przy 2.5 tys obr. zapala się (bo wtedy licznik bierze sygnał z białego czujnika 1.8 bar, jeżeli nie ma sygnału bądź nie ma ciśnienia 1.8 bar to wtedy jest problem)
K



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

Post autor: Hubi14 » sob gru 26, 2015 11:18

te czujniki tak działają, jeden zwiera do masy jak nie ma na nim ciśnienia a drugi zwiera do masy jak się pojawi na nim ciśnienie



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolk

Post autor: marcodado » sob gru 26, 2015 11:44

Biały 1.8 bara zwiera do masy przy ciśnieniu. A drugi 0.3 rozłącza masę przy ciśnieniu. U mnie to działa, ale kontrolka miga powyżej tych 2200.. Czyli coś nie tak z kablem od czujnika 1.8 bar. Jak wygląda połączenie czujnika z kontrolką? Prosto kablem czy są jakieś przekaźniki?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

Post autor: Michał_1977 » sob gru 26, 2015 12:14

marcodado pisze:W każdym silniku miałem czarny ;/ Mam 2 czujniki oryginalne VW AUDI, jeden czarny 0.15-0.45 bar a drugi brązowy też 0.15-0.45 bar. Białe mam 1.8 plus minus 02 bara.
:bajer:
http://www.partsbase.org/vw/golf-go-eu- ... ing-light/" onclick="window.open(this.href);return false;
marcodado pisze:Czarne bez ciśnienia mają przebicie na masę, a białe dopiero jak dostaną ciśnienie to mają przebicie, to chyba nie mogą być stosowane zamiennie? Czy jak to jest?
Zdajmy się na zdrową logikę. A więc,zakładając że do diody w liczniku mamy podpięty stały "+" a czujnik ma za zadanie podać lub odłączyć "-",żeby dioda zgasła lub zaświeciła się (tzw.mostek wymuszony ciśnieniem),to oba powinny działać na tej samej zasadzie,a różnica między nimi polega na różnych ciśnieniach. Stąd różne oznaczenie barwne.
To że masz czujnik czarny i biały,jeden zwiera do masy,drugi nie zwiera,to może jeszcze oznaczać,że jeden jest uszkodzony,tak? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

Post autor: marcodado » sob gru 26, 2015 14:59

Czujnik w glowicy ktory odłącza masę dziala mi prawidłowo, po styknięciu kabla do masy podczas pracy silnika kontrolka zapala się. Odłączyłem obrotomierz i mogłem gazować cały czas i kontrolka milczy. Co dalej utrzymuje mnie w przekonaniu, że nie dziala układ z czujnika wysokiego ciśninia, który zwiera kabel do masy gdy dostanie cisnienie. I czujnik dziala ale pewnie coś jest nie tak między czujnikiem a licznikiem, kabel do skrzynki bezpiecznikow jest dobry bo sprawdzalem. Więc co jeszcze może być nie tak?



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

1.6 TD Problem z czujnikami ciśnienia oleju i z kontrolką

Post autor: marcodado » sob gru 26, 2015 17:02

Problem rozwiązany, wtyczka żółtego kabla (takiego jak od czujnika białego z podstawy filtra) w kostce od licznika wysunęła się i nie stykała do bolca w liczniku. Teraz układ działa prawidłowo, kontrolka gaśnie i nie zapala się w całym zakresie obrotów. W podstawie filtra mam czujnik podajże 0.75-1.05 bara szary, nie pamiętam dokładnie. W głowicy 0.15-0.45 czarny. I oba działają prawidłowo i mają odwrotną zasadę działania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości