Strona 1 z 1

chmura białego dymu i silnik zgasl

: ndz gru 20, 2015 19:45
autor: Malek25
Witam, ostatnio robiłem wymianę rozrządu w moim AJM i czyszczenie kierownic. Podczas tych prac zauważyłem ze cieknie mi z pompy vacum, wiec posiadając druga wymieniłem ją. Wczoraj wracając przy prędkości 100 za autem powstałe 10m chmura białego dymu i auto zgasło. Na holu wróciło do domu. Po sprawdzeniu stanu oleju okazało się ze jest 6 cm wyższy od max wskazania. W intercoolerze jest pełno oleju. Auto nie pali. Czy zmiana pompy vacum mogła mieć wpływ na dostawanie się paliwa do oleju, wcześniej na starej pompie tego nie było????. Gdy spuściłem olej z silnika było go ponad 8 l.

chmura białego dymu i silnik zgasl

: ndz gru 20, 2015 19:57
autor: bzdzioch1
Malek25 pisze:Czy zmiana pompy vacum mogła mieć wpływ na dostawanie się paliwa do oleju
jest taka możliwość jak i również mogły puścić uszczelniacze pompowtrysków.

chmura białego dymu i silnik zgasl

: ndz gru 20, 2015 20:03
autor: Malek25
Na starej pompie nie przedostawało się paliwo, auto co prawda było lekko mułowate ale tak od razu po wymianie, jakoś mało mnie to przekonuje :)

chmura białego dymu i silnik zgasl

: ndz gru 20, 2015 21:30
autor: maks149
zamontuj starą pompę wymień olej +filtr wyczyść dolot sprawdź turbo czy nie padło i próbuj odpalać
zmierz ciśnienie paliwa jakie robi tandem i się coś rozjaśnij :hmm:

chmura białego dymu i silnik zgasl

: śr gru 23, 2015 11:31
autor: Malek25
Stara cieknie i przepuszcza podciśnienie(luźny króciec), to był główny powód wymiany(wymieniłem z LUK na Boscha), jutro kupuje filtr oleju zmieniam olej i przed odpaleniem sprawdzę ciśnienie na tłokach, mam nadzieje ze po tym wszystkim odpali :)

Wczoraj poskładałem i odpaliłem auto, chodzi jak stary zajeżdżony grat, dziś kolejny etap muszę ustalić co powoduje nierówna prace, ze swojej strony stawiam na zgięte korbowody. Turbina tez dobrze dostała pracuje dużo głośniej zobaczymy jak będzie z jej szczelnością.

chmura białego dymu i silnik zgasl

: pn gru 28, 2015 19:17
autor: Malek25
Witam poniżej fotki uszkodzeń silnika:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

chmura białego dymu i silnik zgasl

: pn gru 28, 2015 21:54
autor: needved
A co dla tego tłoka się stało, że on tak wygląda?
Zatarł się silnik? wszystkie tłoki tak wyglądają?

chmura białego dymu i silnik zgasl

: wt gru 29, 2015 13:56
autor: Malek25
silnik się nie zatarł jak byś przeczytał dokładnie jest napisane ze po wyczyszczeniu silnik chodził tylko bardzo nierówno, uszkodzony jest tylko jeden tłok ale nie to jest moim tematem. Jak wspominałem zmieniłem pompę Vacum z luk o nr 038145209 na bosch o tym samym nr 038145209C tylko z literka C na końcu. Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy jest miedzy nimi jakaś różnica?? Własnie po tej zmianie paliwo dostawało mi się do oleju i skutek tego jest widoczny na zdjęciach powyżej.

chmura białego dymu i silnik zgasl

: wt gru 29, 2015 17:57
autor: Adamm
pytanie, uszczelke zmieniles pod vacum ?

chmura białego dymu i silnik zgasl

: wt gru 29, 2015 19:00
autor: needved
Malek25 pisze:silnik się nie zatarł jak byś przeczytał dokładnie jest napisane ze po wyczyszczeniu silnik chodził tylko bardzo nierówno, uszkodzony jest tylko jeden tłok ale nie to jest moim tematem.
Przeczytałem dokładnie, pytam bo ten tłok wygląda jakby się zacierał w cylindrze, i mogło tak być jeżeli z silnika spuściłeś ponad 8l oleju zmieszanego z paliwem.
Olej był bardzo rozrzedzony.

chmura białego dymu i silnik zgasl

: wt gru 29, 2015 19:07
autor: Malek25
Zmienilem uszczelkę raczej założyłem pod boscha w luku są gumowe oringi wiec uszczelka nie jest potrzebna, co do tloka to nie miało nic wspólnego z rozrzedzonym olejem pozostałe są nie tknięte.