Niebieski dymek po wymianie oleju .
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
- Lokalizacja: Wojnicz
- Kontakt:
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Witam . Mam pytanie , ponieważ po zakupie autka i zalaniu oleju do 1.9 sdi 10w40 mobila 2000 . autko zaczęło delikatnie dymić na niebiesko , szczególnie na zimnym silniku oraz podczas przyśpieszania lub zmiany biegu . niestety nie wiem jaki był wcześniej lany olej . Mechanik u którego dzisiaj byłem powiedział mi abym przejeździł na tym oleju 2tyś km , silnik zostanie przeczyszczony a później żebym zalał olej mineralny . Obecnie przejechałem jakieś 200-300 km . auto ma przebieg 170 tyś km . co myslicie i radzicie . Po prostu co robić w tej sytuacji ? Ryzykować i jeździć na tym półsyntetyku czy wymieniać na mineralny ? . za wszystkie porady z góry dziękuje .
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Witam.Niebieski dymek nie zawsze świadczy o spalaniu oleju. Może to też być objaw lejacych wtryskiwaczy. Ile oleju ubywa? Ja bym został przy 10W40 zalanie mineralnym nie naprawi silnika który bierze olej.Zobacz ile ubywa oleju bo nic nie napisałeś o tym.
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Ja mam ponad 300 tys na swoim sdi i cały czas na 10w40.Ciekawe czy te trzysta to przebieg oryginalny bo cofnięcie licznika na kompie trwa kilka sekund.
Przy 170 silnik ma być jak nowy,chyba że ma 470 tys bo przy trzystu się sam zeruje.Mój jak kupiłem dymił jak smok ale nie miałem wyjścia więc wymieniałem regulowałem co się da.Po jakimś czasie przestał kompletnie kopcić.Jak zobaczyłem w dolot to się za głowę złapałem tak był zabity.
Moim zdaniem ten mobil jest do niczego bo tylko na nim jeździłem i odezwały mi się samoregulatory.Zmieniłem na castrol magnatec 10w40 wygląda że od 8 tys km jest znów ok.Weź sobie poreguluj co się da a jak będzie palił olej to przejdź na 15w40 o ile ubytki będą znaczące a nie ma wycieku z miski itp.
Jeździłem innym sdi na mineralnym i zero zastrzeżeń.
Przy 170 silnik ma być jak nowy,chyba że ma 470 tys bo przy trzystu się sam zeruje.Mój jak kupiłem dymił jak smok ale nie miałem wyjścia więc wymieniałem regulowałem co się da.Po jakimś czasie przestał kompletnie kopcić.Jak zobaczyłem w dolot to się za głowę złapałem tak był zabity.
Moim zdaniem ten mobil jest do niczego bo tylko na nim jeździłem i odezwały mi się samoregulatory.Zmieniłem na castrol magnatec 10w40 wygląda że od 8 tys km jest znów ok.Weź sobie poreguluj co się da a jak będzie palił olej to przejdź na 15w40 o ile ubytki będą znaczące a nie ma wycieku z miski itp.
Jeździłem innym sdi na mineralnym i zero zastrzeżeń.
-
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
- Lokalizacja: Wojnicz
- Kontakt:
Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .
. Niestety nie wiem ile oleju ubywa , ponieważ mam ten samochód od niedawna i przejechałem nim niewiele . Żałuję , że od razu mineralnego nie wlałem bo byłby spokój . A co masz kolego n'a myśli , od czego zacząć regulacje? A może to być np padająca świeca żarowa?poloSDI pisze:Ja mam ponad 300 tys na swoim sdi i cały czas na 10w40.Ciekawe czy te trzysta to przebieg oryginalny bo cofnięcie licznika na kompie trwa kilka sekund.
Przy 170 silnik ma być jak nowy,chyba że ma 470 tys bo przy trzystu się sam zeruje.Mój jak kupiłem dymił jak smok ale nie miałem wyjścia więc wymieniałem regulowałem co się da.Po jakimś czasie przestał kompletnie kopcić.Jak zobaczyłem w dolot to się za głowę złapałem tak był zabity.
Moim zdaniem ten mobil jest do niczego bo tylko na nim jeździłem i odezwały mi się samoregulatory.Zmieniłem na castrol magnatec 10w40 wygląda że od 8 tys km jest znów ok.Weź sobie poreguluj co się da a jak będzie palił olej to przejdź na 15w40 o ile ubytki będą znaczące a nie ma wycieku z miski itp.
Jeździłem innym sdi na mineralnym i zero zastrzeżeń.
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Najpierw musisz sprawdzić stan rozrządu.Jak jest ok to musisz sprawdzić czy jest dobrze ustawiony(blokada wałka koło i znak w skrzyni.Wymiana filtra powietrza i paliwa bo tanie.Ustawienie kąta wtrysku i ustawienie dawki paliwa.Świece nic nie mają do rzeczy one tylko pomagają w zapalaniu zimnego silnika.
Czyszczenie dolotu i egr.Kontrola oleju w skrzyni i czy skrzynia nie cieknie.
Na razie jeździj bo może silnik się oczyszcza z całego syfu co zalega.Jak zrobisz 5 tys km daj znać ile oleju musisz dolać.Ewentualnie jeśli na dolewki do stanu zużyjesz 1L oleju.Musisz mieć zanotowane ile km przejechałeś aby zużyć na te dolewki 1L oleju.
Olej sprawdzamy tylko na zimnym lub wystudzonym silniku.
Na razie się nie przejmuj.Dobrze zrobiłeś lejąc pół syntetyk.To są takie czasy że każdy patrzy jak drugiego wykiwać aby zarobić.
Jest opcja że ktoś wlał mineralny i motodoktor aby się problemu pozbyć i wtedy mineralny nie pomoże.Na razie nie ma co się przejmować bo mój na początku walił jak lokomotywa.
Czyszczenie dolotu i egr.Kontrola oleju w skrzyni i czy skrzynia nie cieknie.
Na razie jeździj bo może silnik się oczyszcza z całego syfu co zalega.Jak zrobisz 5 tys km daj znać ile oleju musisz dolać.Ewentualnie jeśli na dolewki do stanu zużyjesz 1L oleju.Musisz mieć zanotowane ile km przejechałeś aby zużyć na te dolewki 1L oleju.
Olej sprawdzamy tylko na zimnym lub wystudzonym silniku.
Na razie się nie przejmuj.Dobrze zrobiłeś lejąc pół syntetyk.To są takie czasy że każdy patrzy jak drugiego wykiwać aby zarobić.
Jest opcja że ktoś wlał mineralny i motodoktor aby się problemu pozbyć i wtedy mineralny nie pomoże.Na razie nie ma co się przejmować bo mój na początku walił jak lokomotywa.
-
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
- Lokalizacja: Wojnicz
- Kontakt:
Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .
Rozrzad na poczatku wymienilem oraz wszystkie filtry oprocz filtra paliwa . Rowniez podejrzewam , że Silnik się oczyszcza z wszystkiego syfu tylko boję się , że mi go może rozszczelnić . Mechanik mówił mi jeszcze , że mogą to być również uszczelniacze zaworowe do wymiany .
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Nie sluchaj tych co ci mowia abys nie wlewał mobila 10w40, bo to glupoty. Olej ma odpowiednia norme dla tego silnika i na pewno jest dobry. To nie podlega dyskusji.
Co do twojego problemu to pewnie problem juz wczesniej wystepowal, nie ma mozliwosci abys zalal nowy olej i nagle silnik sie rozszczelnił. Wiec moim zdaniem to zbieg okolicznosci i powienienes przyjrzec sie wtryskom, moze tez pierscienie puszczaja albo uszczelniacze zaworowe. Ale to juz musialo byc wczesniej tylko tego nie zauwazyles moze.
Do sprawdzenia tez kat wtrysku.
Co do twojego problemu to pewnie problem juz wczesniej wystepowal, nie ma mozliwosci abys zalal nowy olej i nagle silnik sie rozszczelnił. Wiec moim zdaniem to zbieg okolicznosci i powienienes przyjrzec sie wtryskom, moze tez pierscienie puszczaja albo uszczelniacze zaworowe. Ale to juz musialo byc wczesniej tylko tego nie zauwazyles moze.
Do sprawdzenia tez kat wtrysku.
-
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
- Lokalizacja: Wojnicz
- Kontakt:
Niebieski dymek po wymianie oleju .
przyjrzałem się dzisiaj dokładnie temu dymieniu . Mianowicie auto dymi tylko podczas trzymania pedału gazu na poziomie 2 tyś obrotów . Na wolnych obrotach oraz wysokich powyżej 2.5 tyś auto nie dymi . Panowie może to coś pomoze w diagnozie ?
Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .
Przeciez napisalem ci co masz zrobic i kilku kolegow wyzej. Co bys chcial jeszcze uslyszec ? Wez dupe w kroki i daj auto do dobrego mechnika. Tyle.piotrek1255 pisze:przyjrzałem się dzisiaj dokładnie temu dymieniu . Mianowicie auto dymi tylko podczas trzymania pedału gazu na poziomie 2 tyś obrotów . Na wolnych obrotach oraz wysokich powyżej 2.5 tyś auto nie dymi . Panowie może to coś pomoze w diagnozie ?
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .
Dlaczego sądzisz że po wlaniu oleju oleju 10W40 silnik nagle zaczął kopcić? Nie ma takiej możliwości, że coś zepsuł olej pólsyntetyczny w Twoim silniku! Pierwsza sprawa to musisz pojeździć trochę i zobaczyć ile oleju ubywa. Olej 10W40 może zostać, nie ma sensu lać mineralnego o gorszych właściwościach. Możesz zrobić ze 2tyś km na tym oleju i zmienić ponownie, mogły się pierścienie zapiec. Trzeba podjechać do jakiegoś mechanika który posiada vaga, żeby sprawdzić dawkę paliwa na rozgrzanym silniku może być za duża i silnik też będzie dymił. Do sprawdzenia są również kąt wtrysku i wtryskiwacze. Tylko mechanik musi posiadać komputer ,żeby wszystko to sprawdzić.
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Jak przed sprzedażą u poprzedniego właściciela dostał motodoktora to teraz może kopcić jak najbardziejNaparstek pisze:Dlaczego sądzisz że po wlaniu oleju oleju 10W40 silnik nagle zaczął kopcić?
Rust is lighter than carbon fiber
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .
Oczywiście że może kopcic, ale na pewno twierdzenie że to przez zalanie silnika olejem 10W40, a jakby się zalało mineralnym to by było wszystko ok jest nieporozumieniemnitrox89 pisze:Jak przed sprzedażą u poprzedniego właściciela dostał motodoktora to teraz może kopcić jak najbardziejNaparstek pisze:Dlaczego sądzisz że po wlaniu oleju oleju 10W40 silnik nagle zaczął kopcić?
-
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
- Lokalizacja: Wojnicz
- Kontakt:
Re: Niebieski dymek po wymianie oleju .
Chodzi o to , że mechanicy u których byłem twierdzą , że olej półsyntetyczny zaczął rozpuszczać mi nagary i właśnie stąd ten dymek twierdzac , ze bardzo zle zrobilem lejac polsyntetyk jeżeli wcześniej był mineralny . Wybieram się do mechanika , który wymieniał mi rozrząd , ponirważ po wymianie odczułem , że samochód jest słabszy więc pasuje sprawdzic ustawienie tego rozrzadu a ja się niestety na tym nie znam .
Niebieski dymek po wymianie oleju .
Ciężki temat co z tym zrobić.Może silnik się przepłuka i bedzie ok a moze rozszczelni.
Przyczyn że jest słabszy też może być kilka.Możliwe że dali inną dawkę i będzie mniej palił albo źle ustawili kąt i tego nie naprawią bo nie umieją.
To co możesz zrobić to nie lej mobila tylko castrol.Sprawdź ile pali,jak mniej niż wcześniej to ustawili tak silnik aby był bardziej ekonomiczny.
Najlepiej naucz się podłączać kompa i odczytać wartości i je przestawiać to coś będzie można pomóc.
Co oni tam sprawdzą, powiedzą że wszystko jest ok a wszystko przez zły olej.
Przyczyn że jest słabszy też może być kilka.Możliwe że dali inną dawkę i będzie mniej palił albo źle ustawili kąt i tego nie naprawią bo nie umieją.
To co możesz zrobić to nie lej mobila tylko castrol.Sprawdź ile pali,jak mniej niż wcześniej to ustawili tak silnik aby był bardziej ekonomiczny.
Najlepiej naucz się podłączać kompa i odczytać wartości i je przestawiać to coś będzie można pomóc.
Co oni tam sprawdzą, powiedzą że wszystko jest ok a wszystko przez zły olej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości