Strona 1 z 1

2.0 bkd kopci na siwo

: czw gru 10, 2015 17:06
autor: Mazi1201
Witam. Od pewnego czasu zauważyłem ze podczas dynamicznego ruszania pojawia sie siwy dym za samochodem. Problem pojawia sie wyłącznie na ciepłym silniku i tylko na 1 biegu, w okolicach 2tys obr. Na ka\dym innym biegu i powyzej tych obrotów kopcenie sie nie pojawia. Dodam ze nie odnotowałem jakiegos nadmiernego zuzycia oleju przez autko, wiec przypuszczam ze problem moze tkwic w nieprzepalonej ropie. Prosze o jakies sugestie, bo troche mnie nie pokoi siwy dym

2.0 bkd kopci na siwo

: czw gru 10, 2015 17:10
autor: needved
W 2.0 TDI 16V siwy dym często jest oznaką pękniętej głowicy. Sprawdź czy nie ma ciśnienia w wężach i czy płynu nie ubywa.

2.0 bkd kopci na siwo

: czw gru 10, 2015 17:16
autor: Mazi1201
Płynu nie ubywa wcale od 25tys km jest cały czas ten sam stan. Chyba ze pękło na kanale olejowym. Da sie jakos zdiagnozować głowice bez jej ściągania??

2.0 bkd kopci na siwo

: pt gru 11, 2015 11:19
autor: needved
W 2.0TDI głowice pękają zazwyczaj do układu chłodzenia, ale kopci wtedy nawet na jałowych obrotach najbardziej po odpaleniu zimnego silnika, dym jest wtedy bardziej biały. Na ciepłym silniku puchną przewody, ciśnienie wywala przez korek zbiorniczka.
Sprawdź po prostu czy po przejechaniu np.20km węże są twarde.
Jeżeli płynu nie ubywa to głowica powinna być cała :bajer:
Dolewasz oleju od wymiany do wymiany? jeśli tak to ile?

2.0 bkd kopci na siwo

: pt gru 11, 2015 14:46
autor: Mazi1201
Na zimnym silniku zadnego dymienie nie zauważyłem, dopiero gdy silnik nabierze temperatury pojawia sie siwy dym za samochodem. Dymienie jest krótkotrwałe, i tylko w zasadzie do ok 2 tys obr. płynu nie ubywa wcale, wiec raczej spalanie wody odpada. Zreszta dym to nie jest biały tylko siwo- niebieski. Oleju nie dolewam wcale, od wymiany do wymiany stan miesci sie miedzy max a min. Zastanawiam sie czy to aby wtryski nie podlewają i stad ten dym