Strona 1 z 5
Mk2 silnik 1V + mody - moje wrażenia i obawy !!
: sob sie 12, 2006 10:04
autor: vw_vandal
Siemka chłopaki !! Nie dawno zacząłem mody przy silniku 1V. Na pierwszy ogien poszła pompa, którą zastąpiłem pompą z "grzybkiem", katalizator poszedł w śmieci. Następnie zamontowałem wskaźnik doładowania i mam ciśnienie ustawione na 0.9 bara. Był problem z zaworem bezpieczeństwa bo się otwiera kiedy chce. A następnie obruciłem membrankę ale nie spiłowałem tej podkładki bo chciałem pojeździć i zobaczyć. Wrażenia auto zrobiło się dynamiczniejsze, nie kopciło nic, ale zawór się otwierał tak przy 3500 tyś obrotów.
Wczoraj z nudów podjechałem do mechanika i wieczorkiem przy browarku rozkręciliśmy pompe aby podpiłować tą podkładkę no i wkręciliśmy jeszcze ten cholerny zawór. Po godzince było wszystko gotowe rozgrzałem autko no i testy

Był wieczór więc nie świrowałem

ale jedynka ruszanie powolutku i kita (opony tracą przyczepność) bujnął się do 40 km\h i 2 bieg (koła dalej pszczą tak do 60 km\h) przy 70 km\h 3 bieg ciągnął do 110 k\mh (i zawór zaczął puszczać) 4 bieg 140 km\h (i znów zawór) 5 bieg 170 km\h (i znów zawór). Ogólnie byłem zadowolony. Ale dzisiaj z rana jadąc do pracy zauważyłem coś nie pokojącego. Po pierwsze ciśnienie zwiększyło się do 1.1 bara (ale przy turbinie nie grzebaliśmy), a po drugie kopci jak lokomotywa przy gwałtownym daniu w pendzel na czarno później robi się szary. Co to może być dawki paliwa też nie ruszaliśmy jest za plombowana !! I co jest z tym zaworem?? Jak daje gazu wraz z zwiększaniem się prędkości to zawór trzyma ajak dam gwałtownie w podłogę to się otwiera!!
Chłopaki doradzcie coś jak pozbyć się dymienia ale nie tracąc przyśpieszenia?? I jak zaglokować ten zawór?? I dlaczego samoczynie zwiększyło się ciśnienie doladowania??
: sob sie 12, 2006 13:16
autor: Trochim
przecież napisałeś, że obruciłes membranę. to stąd zapewne dostaje auto wiecej paliwa i dymi na czarno. Osobiście uważam, że jezeli chcesz jeździć dynamicznym 1.6 TD to ten silnik poprostu musi troszkę podymić. a to zwiekszone cisnienie doładowania również wiąże się z większa ilością spalanego paliwa, bo doładowanie zależy od obciążenia silnika (dajesz wiecej gazu = wieksze ciśnienie doładowania) a nie od jego prędkości obrotowej.
moja propozycja aby auto mniej dymiło przekręć membrane w stronę mniej agresywną (oczywiście tu trzeba eksperymentalnie ustawić odpowiednią pozycję), zwiększ naprężenie spręzyny membrany i podkręć turbo na wieksze ciśnienie. Auto wtedy powinno dostawać wiecej paliwa dopiero jak zostanie napompowane wiecej powietrza.
oczywiście to tylko moja propozycja
ps. a z tym zaworem to troche dziwne bo ja w 1V takowego nie posiadam

: sob sie 12, 2006 13:38
autor: vw_vandal
Trochim, tylko ja mam już ciśnienie 1.1 bara więcej nie chcem zwiększać. Dziwi mnie to że samoistnie to ciśnienie się zwiększyło. Jak zwiększyć naprężenie sprężyny?? Przy dawce nie majstrowałem dlatego mnie dziwi że jak całyczas szpuluje to cały czas dymi bo myślałem żę jak obróce tą memgrankę to ewentualnie zakopci tylko na początku dawania gazu.
Trochim, musisz mieć auto z roku 1991 bo tam już nie montowali tych zaworów ja mam z grudnia 1989 roku i to dziadostwo jest.
: sob sie 12, 2006 14:11
autor: vw_vandal
tomcio666, ale to nie są bąki to jest lokomotywa jak tego się pozbyć ale nie chcem stracić tego buta !!
: sob sie 12, 2006 14:31
autor: vw_vandal
tomcio666, no widzisz, a umnie jest dawka zaplombowana !! Może ma zadużą dawkę jak myślicie?? Może tą sprężną wyregulować ale jak??
: sob sie 12, 2006 14:40
autor: spons
Sprawdz czy nie masz gdzies dziury w dolocie, moze dostaje lewego powietrza i kopci.
: sob sie 12, 2006 14:52
autor: vw_vandal
spons, ale on zaczął kopcić jak podpiłowałem plastikową podkladkę na membranie. Wcześniej nie było tego. I tak myśle jakbym miał dziure w dolocie to by było słychać turbo bo raz miałem za słabo skręcony wąż z odpowietrznika klawiatury i już było turbo słychać.
: sob sie 12, 2006 15:28
autor: spons
Ale weze mogly nie wytrzymac wiekszego cisnienia i gdzies mogla zrobic sie dziura, wkoncu swoje lata juz maja.
: sob sie 12, 2006 15:56
autor: vw_vandal
Sprawdzę !!
: sob sie 12, 2006 17:35
autor: szerszeniak
vw_vandal, dym jest właśnie z podpiłowania podkładki bo zmniejszyłeś tym samym naciąg srężyny zeby wrócić do poprzedniego stanu powinieneś dołorzyć podkładkę albo zmniejsz dawkę i zobacz jak bedzie.
: sob sie 12, 2006 17:41
autor: vw_vandal
szerszeniak, też tak myśle bo wcześniej jak tylko obróciłem membranę to nic nie dymił ale też nie miał takiego buta. Teraz tak myśle jak można zwiększyć naciąg tej sprężyny aby pozbyć się dymu ale nie byta. Jak myślisz u góry grzybka jest śruba to nie czasami od naciągu??
: sob sie 12, 2006 18:15
autor: zaprzal
spons pisze:Sprawdz czy nie masz gdzies dziury w dolocie, moze dostaje lewego powietrza i kopci.
przeciez laduje 1,1 bar
vw_vandal, sproboj metoda prob i bledow WYKRECIC ta srobe na ktorej opiera sie sprezyna od membrany, na poczatku o 1/4 obrotu lub 1/2
poza tym:
Trochim pisze:Osobiście uważam, że jezeli chcesz jeździć dynamicznym 1.6 TD to ten silnik poprostu musi troszkę podymić
dokladnie tak, taka pompa nie da sie precyzyjnie dobrac ilosci paliwa np. do aktualnego cisnienia doladowania (posrednio robi to LDA, ale nigdy nie bedzie to tak dokladne jak sterowane komputerem)
Zanim turbo sie wkreci musi zakopcic, taki urok TD
mozesz popracowac nad zmniejszeniem laga, masz seryjny wydech?