[MK2 1.6TD] regeneracja alternatora bosh

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK2 1.6TD] regeneracja alternatora bosh

Post autor: specWROC » pt sie 11, 2006 21:56

postanowiłem zabrać się za regeneracje alternatora w moim golfiku:D wymieniłem w warsztacie łożyska bo już było je słychać, szczotki zostały stare oraz do wymiany poszedł pasek klinowy bo był przepalony i jakiś wogóle za wąski;D

przy odpaleniu na zimnym pali mi się jeszcze kontrolka akumulatora dopiero jak lekko dodam gazu to gaśnie czy to normalne???
a jak zrobie samochodem kilka kilosów i się zatrzymam to na wolnych obrotach żarzy się kontolka akumulatora tak ma być????może koleś jak wymieniał pasek to źle go naciągnął? :kac: :kac: :kac:
Ostatnio zmieniony czw sie 31, 2006 17:16 przez specWROC, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pt sie 11, 2006 22:26

Witaj!! To e jak dodasz gazu na zimnym silniku i dopiero kontrolka zgaśnie to normalka no ale ta druga sprawa. Hmm cos jest nie tak. Albo za mało produkuje pradu albo cos zostało uszkodzone w altku. Czy pasek Tobie slizgał się?? jak cos to iedy owy pasek ślizga się. Jak odpowiesz to bedę w stanie mógł coś zaradzić. PozdrooVWka


Obrazek

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pt sie 11, 2006 22:47

Witam, ja miałem dokładnie to samo... Do momentu rozebrania alternatora wszystko było ok. Również miałem łożyska do wymiany, po rozebraniu alternatora okazało się, że na wirniku w miejscu gdzie "chodzą" szczotki (komutator??) są dość spore wyżłobienia :blush:
postanowiłem przetoczyć wirnik tak, aby te nierówności zlikwidować. Ale niesety po złożeniu wszystkiego do kupy pojawiły się dokładnie takie same objawy jak opisałeś.... :kac: Nie bawiłem się już w naprawę, bo wirnik ja duzo soba nie reprezentował. Kupiłem używany alternator za 120zł i śmigam :okej: PS. Próbowałem wymieniać regulator ale nie przyniosła to żadnego efektu...



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: regeneracja alternatora bosh(mk2 1.6td)

Post autor: RobertP » pt sie 11, 2006 23:26

specWROC pisze:a jak zrobie samochodem kilka kilosów i się zatrzymam to na wolnych obrotach żarzy się kontolka akumulatora tak ma być??
tak ma nie być
czasami która z diod jest walnieta (ma zwarcie/ jest przebita) i tak się dzieje... niby ładuje ale nie do końca dobrze
ale żeby diody sprawdzić najlepiej rozlutować z uzwojeń ale to kicha jak dla amatora

powiem wam coś możecie wirzyć lub nie, kiedyś prawie 20lat temu miałem motocykl MZ ETZ
no i miałem problemy z ładowaniem albo się żażyła kontrolka albo świciła na stałem :-(, kombinowałem różnie aż w końcu wujas powiedział że jak wyjmujesz i wkładasz w motorze alternator to musisz mu dac później wzbudzenie zeby zaczął działać
a polegało to na tym że trzeba był na sekunde zewrzeć pola po których chodziły szczotki
i o dziwo zacząl po tym ładować, to nie jedyny przypadek
później miałem wypadek nim i motor skasowany że szok, składałem go ponad rok i znowu nowy alternator musiałem kupić i sytuacja ta sama świeci albo się żarzy więc znowu chwilowe zwarcie i jest ładowanie :-)
ciekaw jestem a nigdy tego nie zrobiłem w żadnym swoim samochodzie czy to by zadziałało ... ?



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt sie 11, 2006 23:49

RobertP pisze:ale żeby diody sprawdzić najlepiej rozlutować z uzwojeń ale to kicha jak dla amatora
raczej pojedynczo diody nie sprawdzisz kiedyś można było sobie po 1 wylutować i sprawdzać ale teraz wszystko jest na stałe i trzeba całą płytkę z diodami wymieniać

Pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 11, 2006 23:56

Dj Darecki pisze:raczej pojedynczo diody nie sprawdzisz kiedyś można było sobie po 1 wylutować i sprawdzać ale teraz wszystko jest na stałe i trzeba całą płytkę z diodami wymieniać
Pozdro
dokładnie masz rację i o tym mówiłem i to też miałem na myśli
że jak trzeba je rozlutować ale na płytce sa wyprowadzone kable z uzwojeń i tam nie ma nawet lutu tylko taki zgrzew, teraz już żadkokiedy trafia się alternator z lutowanymi wszedzie diodami teraz są zgrzewy ale to tym bardziej kiszka, więc nie dla amatora
ale jak się uda to jaki koszt miejszy , 1 dioda to moze z 2 zł kosztuje :)
nie takie rzeczy sie naprawiało, różną elektronike pozalewana żywica i inne więc i alternatory tez sie da ale jak ktoś masz czas i ma czym się poruszać w miedzyczasie i ma troszke sprawne rączki i jeszcze troszkę cierpliwości ;-)



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob sie 12, 2006 05:28

koles skasowal mnie 120zł za wymiane łożysk i dał swój pasek gatesa i powiedzial ze caly altek jest ok to widocznie orznął mnie:(

[ Dodano: 12 Sie 2006 05:29 ]
aha i dodam że ładowanie jest super



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob sie 12, 2006 10:15

Chłopaki z tymi diodam tak jest, że trudno zlokalizować która to. Cała płytka kosztuje ok 100 zł. Jeżeli tylko ci się żarzy i ładuje to narazie nie martw się, gorzej jak padnie ci dioda i na zgaszonym silniku prąd z aku będzie wendrował na masę. Też słyszałem, że któreś z alternatorów (chodzimi o firmę bo do mk2 było montowanych kilka) w golfie tak miały i na pewno nie są to alternatory firmy Bosh.
specWROC, ale za pasek i wymianę alternatora to cie złoił !! Ja ostatnio regenerowałem alternator dałem 60 zł ale bez paska ale on kosztyje chyba z 10 zł.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob sie 12, 2006 17:14

odnośnie tego że żarzy mi się kontrolka po dłuższej jeździe na wolnych obrotach na postoju może źle sformuowałem:D
wygląda to tak że jak sobie troche pojeżdze i stoje pod domem auto chodzi to leciutko żarzy się kontrolka akumulatora (ale zapomniałem dodać ) że jak lekko dosłownie leciutko nacisne gaz to kontrolka gaśnie:D czy to nie jest czasem przyczyna za niskich obrotów?????



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob sie 12, 2006 17:20

specWROC, a jak wyglądał szczotkotrzymacz?? Bo jak tak miałem to szczotki były słabę.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob sie 12, 2006 17:58

no właśnie super koleś sprawdzał całego altka na przyrządzie i powiedział że jest oki więc się dziwie....czyli co jak podkręce obroty to nie ma szans że będzie ok?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob sie 12, 2006 18:05

specWROC, tak ale obroty masz dobre tylko chcesz wymusić żęby kontrolka się nie żarzyła?? Mi się wydaje że on szczotek nie wymieniał bo to kosztuje chyba 60 zł. Wykręć szczotki i zobacz to 5 min roboty.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob sie 12, 2006 18:32

a ma ktoś foto którą dyszą się kręci żeby zwiększyć obroty? no właśnie szczotki miały ponad połowe ale dzwoniłem do gościa i powiedzial żebym do niego podjechal i on zobaczy co i jak :food:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 12, 2006 21:12

vw_vandal pisze:eż słyszałem, że któreś z alternatorów (chodzimi o firmę bo do mk2 było montowanych kilka) w golfie tak miały i na pewno nie są to alternatory firmy Bosh.
po nr katalog TUTAJ można przejrzeć co kto i jaki alt ma i w jakich autkacj jeszcze były



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości