Demontaż turbiny
: ndz lis 29, 2015 15:31
Witam
Zarejestrowałem się tutaj przed momentem i nie bardzo jeszcze wszystko tutaj ogarniam. Sprowadził mnie tutaj jeden niewielki problem. Nakreślę sprawę w kilku zdaniach. Jestem posiadaczem MK4 silnik ASZ 130 KM. Kilka dni zabrałem się za zdiagnozowanie co dolega mojemu golfikowi. Auto zupełnie straciło moc. Zacząłem więc od najprostszych rzeczy. Sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia, były OK więc przeszedłem do sprawdzenia zaworu N75. Zdemontowałem go w celu wyczyszczenia. Podczas demontażu wężyków i zaworków N75 N18 i N239 znalazłem 3 wtyczki - wszystkie posiadają taką samą końcówkę. Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja. Wyczyszczenie zaworka nic nie dało - bo turbo się nie włączało - wężyki podciśnienia podłączone na 100% dobrze. Podczas uruchomienia samochodu sztanga turbo nie była wciągana. Pomyślałem więc, że może kierownice zapieczone - zdemontowałem turbinę - posprawdzałem wszystko ale kierownice się nie zacinały - chodzą w pełnym zakresie. Przystąpiłem więc do montażu turbiny na swoje miejsce. Po skręceniu wszystkiego i odpaleniu - turbina nadal się nie włączała. Problem już rozwiązałem. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - bo po montażu części na swoje miejsce została mi jedna śruba - dość charakterystyczna ale nie mam pojęcia gdzie ją wkręcić - ta śruba to Torx T30 z niebieskim łbem i podkładką - Długość śruby ok 3 cm. Proszę o podpowiedz co ona łączy - i ewentualnie jak ktoś dysponuje to jakieś foto z jej zaznaczeniem. Czekam na podpowiedz
Zarejestrowałem się tutaj przed momentem i nie bardzo jeszcze wszystko tutaj ogarniam. Sprowadził mnie tutaj jeden niewielki problem. Nakreślę sprawę w kilku zdaniach. Jestem posiadaczem MK4 silnik ASZ 130 KM. Kilka dni zabrałem się za zdiagnozowanie co dolega mojemu golfikowi. Auto zupełnie straciło moc. Zacząłem więc od najprostszych rzeczy. Sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia, były OK więc przeszedłem do sprawdzenia zaworu N75. Zdemontowałem go w celu wyczyszczenia. Podczas demontażu wężyków i zaworków N75 N18 i N239 znalazłem 3 wtyczki - wszystkie posiadają taką samą końcówkę. Nie oznaczyłem przed demontażem która wtyczka jest podłączona do poszczególnego zaworka. Czy ma to istotne znaczenie czy jest wszystko jedno - przecież gdyby wtyczki miały jakieś istotne znaczenie różniłyby się końcówkami - co zabezpieczałoby przed ewentualną pomyłką. Ale to była tylko mała dygresja. Wyczyszczenie zaworka nic nie dało - bo turbo się nie włączało - wężyki podciśnienia podłączone na 100% dobrze. Podczas uruchomienia samochodu sztanga turbo nie była wciągana. Pomyślałem więc, że może kierownice zapieczone - zdemontowałem turbinę - posprawdzałem wszystko ale kierownice się nie zacinały - chodzą w pełnym zakresie. Przystąpiłem więc do montażu turbiny na swoje miejsce. Po skręceniu wszystkiego i odpaleniu - turbina nadal się nie włączała. Problem już rozwiązałem. Ale jedna rzecz nie daje mi spokoju - bo po montażu części na swoje miejsce została mi jedna śruba - dość charakterystyczna ale nie mam pojęcia gdzie ją wkręcić - ta śruba to Torx T30 z niebieskim łbem i podkładką - Długość śruby ok 3 cm. Proszę o podpowiedz co ona łączy - i ewentualnie jak ktoś dysponuje to jakieś foto z jej zaznaczeniem. Czekam na podpowiedz