1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Witam, posiadam silnik 1.6 TD, nie znam oznaczenia ponieważ nie znam się na tym. Wiem, że nie jest to 60-tka bo mam już gruszkę na pompie ciśnieniową. Problem polega na tym, że mam cały czas bombelki w przewodzie zasilającym paliwowym. Na postoju jest gitara, ale jak pojadę i wystarczy go na dwójce pokręcić do 5 tys. to brakuje mu niskich obrotów, jest ustawione na 1 tys. a spada do 500 obr.. Na pewno jest to powód zapowietrzania się pompy. I teraz tak, wymieniłem połączenia gumowe między bakiem a przewodem plastikowym idącym od tyłu do przodu i połączenie gumowe między filtrem paliwa a plastikiem. Ale nic to nie dało, dalej jest problem. Później przy baku założyłem bańkę z ropą bezpośrednio z niej i wciągnęło mi na postoju z 0.7l w ok 5 minut lekkiego gazowania... Może to być przyczyną tego, że pompa miała w sobie bardzo mało ropy i pociągnęła brakującą część? Czy mam po prostu coś zwalone z układem wtryskowym i tyle spala? I teraz jeszcze jedna rzecz, ciągnie mi powietrze z baku, miałem założony smok w baku z benzyny i ciągnęło mi tam bombelki, założyłem oryginalny do diesla i ciągnie jeszcze bardziej... Co może być tego przyczyną? Proszę bardzo o porady, bo już głowa mała do tego silnika.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Jeśli nie podłączyłeś powrotu z pompy do bańki, to przepompowało paliwo do baku-nie ma opcji żeby tyle spalił
sprawdź filtr paliwa- jeśli jest z podgrzewaczem to tam lubią pojawiać się nieszczelności. Druga sprawa to sama pompa, rownież może mieć nieszczelność i to w wielu miejscach. Podstawowe miejsca to: ośka gazu, tłokorozdzielczacz, rysik w LDA, przyspieszacz kąta wtrysku no i jeszcze simering od strony koła. Wymieniłeś przewody gumowe-a co z plastikowymi pod samochodem ? Sprawdzałeś oring w smoku ?

Re: 1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Dałem powrót do bańki, to oczywista sprawa. Teraz zrobiłem test i zjadł mi butelkę piwa na 2 kilometry... Czyli 0.5l na 2 km... Przewody plastikowe szczelne, wszędzie suchutko, pompa suchutka. Wydaje mi się, że leją wtryski bo kopci na biało nawet bez dodawania gazu. Ale, żeby aż tyle jadł? Zmniejszyłęm mu dawkę na tyle, że trochę muli a dalej tak ciągnie ropę.. Filtr paliwa dzisiaj założyłem nowy, specjalnie z 2 wyjściami, żeby nie było tego plastiku na zawleczkę. Smoka nie rozbierałem, ale myślałem nad oringiem, bo tam jest część ruchoma. Jutro rozbiorę smok i jak będzie tam oring to go zmienię. Ale to spalanie, mnie przeraża ;/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
To jest wręcz niemożliwe spalanie. Wtrysk musiałby dosłownie sikac do komory. Przyjrzyj się im, przy takim laniu powinien podnieść się poziom oleju.
Re: 1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Wydaje mi się, że to spalanie zaburza całą pracę tego silnika... Jest taka przypadłość, że mam 1.1 tys. obr, kręcę kierownicą spada do 800 (mam wspomaganie), włączam światła też spada. Jest bardzo czuły na obciążenie na niskich obrotach. Jak ma te 1.1 bez obciążenia, zgaszę go i zapalę to trzyma 800 obr przez kilka sekund, dopiero potem się unormowuje. Nieszczelność w baku zlikwidowałem poprzez wymianę oringa.
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
regulowałeś wydatek resztkowy?
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Re: 1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Nie ukrywam, że nie wiem jak się to reguluje i do końca nie wiem co to jest.
PS. Jeżeli śrubka regulacyjna m6, która cofie dźwignię gazu to wydatek resztkowy a śruba ze sprężyną w przyspieszaczu zapłonu ustawia niskie obroty to ja sobie całą pompę rozregulowałem
Byłem przekonany, że ta śrubka M6 ustala niskie obroty. Teraz mi powiedzcie co mam zrobić z tą śrubą M6, która zmienia jałowe położenie dźwigni gazu gdy silnik jest czuły na takie obciążenia jak alternator, wspomaganie? O ile w ogóle dobrze myślę, bo w necie tak wyszukałem.
PS. Jeżeli śrubka regulacyjna m6, która cofie dźwignię gazu to wydatek resztkowy a śruba ze sprężyną w przyspieszaczu zapłonu ustawia niskie obroty to ja sobie całą pompę rozregulowałem

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Zależy czy masz pompę z osobną regulacja obrotów. Jeśli tak to z tyłu pompy będzie taką śruba na przedluzeniu-tam reguluje się obroty. A wydatek resztkowy musisz wyregulować, tak żeby obroty były stabilne. Teraz będziesz musiał wykręcić wydatek, aż przestaną spadać obroty. Następnie wkrecasz śrubę, aż zaczną się podnosić i delikatnie cofasz. Powinno być w miarę ok, a potwierdzeniem tego będą stabilne obroty i brak "dziury" przy schodzeniu z obrotów. Coś takiego, że masz ustawione 950 obr/min, a jak przegazujesz i zejdzie z obrotów to na chwilké spadnie poniżej.
Jeśli masz pompę bez osobnej regulacji (starsze, można poznać po tym, że nie podnoszą obrotów, po wyciągnięciu przyspieszacza) to obroty regulujesz dźwignia gazu.
Niemniej takie spalanie jest nienormalne.
Jeśli masz pompę bez osobnej regulacji (starsze, można poznać po tym, że nie podnoszą obrotów, po wyciągnięciu przyspieszacza) to obroty regulujesz dźwignia gazu.
Niemniej takie spalanie jest nienormalne.
Re: 1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
No, poprawiło mu się
Wydatek resztkowy ustawiłem, zwiększyłem obroty przy przyspieszaczu i już nie świruje
Gdyby nie forum to pewnie kręciłbym przy tej pompie przez miesiąc, a potem oddałbym to do dieslowca ;d


1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Panowie, kolejna sprawa jest... Golfik śmiga aż miło, przy spokojnej jeździe wszystko jest cacy. Ale jak się z niego wyciśnie dość sporo, np. przy pokonywaniu stromego wzniesienia to po wyjechaniu i odpuszczeniu gazu obroty spadają do ok. 300... Wygląda na to, że spala więcej niż pompa ciągnie z baku. Jak myślicie? Wtryski leją, czy pompa już ament? Dodam, że nie kopci na czarno, ani na biało. Jedynie jak jest zimny kopci na biało.
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Kolejne pytanie. Mój silnik 1.6 TD 70 km, wtryski kca30s36/4 155 bar. Chciałbym do niego założyć wtryskiwacze z 1.9 TD oraz pompę z 1.9 TD. Wtryski te mają wygrawerowany napis 150 bar. Ma sens zrobienie takiego myku? Nie zależy mi na lepszych osiągach, lecz na tym aby to działało bezawaryjnie. I tu moje pytanie, wiem, że boost pin w 1.9 TD jest gorszy niż w 1.6. Dlatego mam pytanie, czy silnik nie straci na mocy? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź 

1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Jest to możliwe ale zależy co chcesz osiągnąć.
1 pompa z 1.9 TD jest bardziej wydajna od tej z 1.6
2 Boost pin możesz przełożyć z 1.6 do 1.9
3 Bez zmiany boost pina na pompie z 1.9 motor osłabnie
4 Wtryski z 1.6 będą głośniejsze i bardziej paliwożerne lecz auto lepiej się na nich odpycha.
5 wtryski z 1.9 będą cichsze i spadnie spalanie lecz o jako takich osiągach zapomnij. auto osłabnie po takiej zmianie.
6 co byś z tej konfiguracji nie zrobił to będzie bezawaryjne.
Resztę zostawiam Tobie.
1 pompa z 1.9 TD jest bardziej wydajna od tej z 1.6
2 Boost pin możesz przełożyć z 1.6 do 1.9
3 Bez zmiany boost pina na pompie z 1.9 motor osłabnie
4 Wtryski z 1.6 będą głośniejsze i bardziej paliwożerne lecz auto lepiej się na nich odpycha.
5 wtryski z 1.9 będą cichsze i spadnie spalanie lecz o jako takich osiągach zapomnij. auto osłabnie po takiej zmianie.
6 co byś z tej konfiguracji nie zrobił to będzie bezawaryjne.
Resztę zostawiam Tobie.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Po założeniu wtrysków, które przyzwoicie trzymią ciśnienie z 1.9 td silnik chodzi bardzo podobnie. Wtryski które były ori leją jak wściekłe. Teraz normalnie zapala, w czym pomogła również zmiana zaworka na przelewie z pompy, stary przepuszczał w obie strony tak samo. Jedynie dalej problem z spadaniem obrotów po mocnym obciążeniu, doleję ropy i sprawdzę ponownie. Jak dalej będą spadały to zakładam pompę z 1.9 i boost pin z 1.6, będzie caly osprzet łącznie z tubiną z 1.9. Apropo boost pina, pasuje do 1.9 z 1.6 czy trzeba toczyc taki sam tylko innej srednicy?
1.6 TD problem z pompą wtryskową i układem paliwowym
Kiedyś słyszałem że są 2 średnice tych boost pinów w 1.6 Ja do pompy 1.9 przekładałem boostpina z pompy SB z 90r i wszystko było git nic tam nie kombinowałem.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości